Aldfaer zoekt verkeerde bijlage

• Frank Helsloot
  • Auteur

Aldfaer zoekt verkeerde bijlage

24 okt 2018 21:20
Sinds de installatie van Aldfaer 7.0 zoekt Aldfaer nog maar één bijlage. Bij elk persoon krijg ik de foutmelding dat het bestand C:/..../12345naam.jpg niet gevonden kan worden. Wanneer ik een bestand met die naam in de map voor bijlagen plaats, verschijnt die afbeelding ook netjes bij iedereen in mijn stamboom. Ik heb Aldfaer een aantal keer overnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Als ik terugga naar versie 6, blijft het probleem. Wie kan mij helpen?

Lees meer

Re: Aldfaer zoekt verkeerde bijlage

24 okt 2018 21:38
Verwijst het pad vermeld in Stamboom > Eigenschappen > Materiaal naar de juiste map?

• Frank Helsloot
  • Auteur

25 okt 2018 16:29
Ja, dat verwijst naar de juiste map.

Lees meer

25 okt 2018 16:41
Ik neem aan dat u onder W10 werkt en niet op een Mac?
Heeft u al eens bestandscontrole - reparatie gedraaid?
Uw stamboom staat niet in een synchronisatie zoals OneDrive?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank Helsloot

• Frank Helsloot
  • Auteur

25 okt 2018 16:50
Mijn computer draait nog op Windows Vista. De bestandscontrole - reparatie heb ik 1x geprobeerd, toen bracht het geen verbetering. De stamboom staat wel in een synchronisatie (niet in de cloud maar een thuisnetwerk). De synchronisatie geldt niet voor het programma, alleen voor de gegevens en stamboom zelf.

Wat betreft de synchronisatie werkt deze niet zo snel dat dit steeds de oorzaak van het probleem kan zijn. De synchronisatie van de stamboom start pas wanneer ik het bestand niet meer gebruik / Aldfaer afsluit.

Lees meer

25 okt 2018 18:20
Het is op dit forum bekend gemaakt in diverse onderwerpen dat Aldfaer 7.0 niet goed draait onder W8.1 en de Mac. Het advies is terug te gaan naar 6.2 of het even zo te laten en te wachten op de nieuwe versie 7.1.
Ook de synchronisatie zoals u beschrijft kan een probleem veroorzaken.

Lees meer

25 okt 2018 19:25
Han Kortekaas schreef : ...Aldfaer 7.0 niet goed draait onder W8.1...
Waarschijnlijk Windows Vista bedoeld?

Lees meer

25 okt 2018 20:36
Bedankt JayCee, een verschrijving mijnerzijds, maar het antwoord is dat Vista in deze niet goed werkt.

• Frank Helsloot
  • Auteur

26 okt 2018 11:39
Dat bericht heb ik dan gemist. Helaas. Het overnieuw installeren van 6.2 leverde echter dezelfde fout op. Ik zal nog eens een schone herinstallatie van 6.2 proberen. Anders maar wachten op versie 7.1, in de hoop dat de fout dan verdwijnt. De discussie kan wat mij betreft sluiten. Bedankt voor jullie raad!

Gemaakt door Kunena