Aldfaer wil niet opstarten na installatie

• Sjoerd Barends
  • Auteur

Aldfaer wil niet opstarten na installatie

24 okt 2018 11:01
Goedemorgen, via gratissoftware.nl Aldfaer gedownload op mijn laptop. Vervolgens geduldig gewacht 'ie ging opstarten. Helaas - icoontje verscheen wel in de taakbalk, maar verder niks. Enige manier om af te sluiten is middels Ctrl-Alt-Del. Bij nieuwe poging gebeurt hetzelfde..
Op dit forum gezocht maar het antwoord niet kunnen vinden.
Kan iemand advies geven? Alvast hartelijk dank :)

Lees meer

Re: Aldfaer wil niet opstarten na installatie

24 okt 2018 11:19
Er kunnen diverse oorzaken zijn;
een virusbeschermer zoals BitDefender , McAfee , Norton e.d. die verteld moet worden dat Aldfaer een vertrouwd programma is.
Gebruikt u W10?
Is de installatie wel goed verlopen, door een dubbelklik op het gedownloade bestand en had u een vinkje aan bij 'start Aldfaer'?

• Sjoerd Barends
  • Auteur

24 okt 2018 11:22
Ik had nog niet nagedacht over het uitschakelen van [in dit geval] Norton; omdat ik dat eigenlijk nooit doe. Ik heb W10 en heb bij installatie het vinkje aangekruist om 'start Aldfaer' te initialiseren.

Lees meer

24 okt 2018 11:25
U moet Norton expliciet instrueren dat Aldfaer toegestaan wordt anders blijft Aldfaer in quarantaine. Tijdelijk uitzetten heeft geen zin.

• Sjoerd Barends
  • Auteur

24 okt 2018 15:21
Dat heb ik zojuist gedaan in Norton Security [ik heb Aldfaer geauthoriseerd in de firewall] en toen opnieuw opgestart. Helaas..

Lees meer

24 okt 2018 16:33
Ik denk dat u alles even moet verwijderen en van meet af aan installeren. U heeft toch net ook Bitdefender van Windows aan staan?

• Sjoerd Barends
  • Auteur

24 okt 2018 17:38
Nee, alleen Norton icm Windows Defender. Ik zal alles verwijderen en daarna opnieuw installeren.

Lees meer

24 okt 2018 17:50
U heeft dus EN Norton EN Windows Defender aan staan.
Ieder zijn eigen gedachte maar twee virusscanners kunnen elkaar in de weg zitten.
Ook voor Windows Defender geldt dat Aldfaer toegevoegd moet worden als een vertrouwd programma.

• Sjoerd Barends
  • Auteur

24 okt 2018 18:08
Ok, zo moest het blijkbaar zijn..
Ik heb allereerst Aldfaer verwijderd, naderhand eea schoongemaakt en opnieuw geinstalleerd. Toen ik de installatiemap had gewijzigd van c:\ naar c:\prog blabla deed 'ie het weer niet. Verwijderd, Norton Security uitgeschakeld, opnieuw Aldfaer gedownload en vervolgens geinstalleerd in c:\
[tromgeroffel..]
Toen deed 'ie het wel :)
Als laatste check Norton ingeschakeld en vervolgens firewal toestemming gegeven voor Aldfaer.
Pew - nu kan ik er mee werken..

Lees meer

24 okt 2018 18:11 - 24 okt 2018 18:11
U had ook nog een slecht idee om de installatie naar c:\program files te brengen. Dat mag voor Aldfaer absoluut niet. Vervolgens mag u voor deze versie niet OneDrive gebruiken en moet u in de instellingen het aantal veiligheidskopieen op 100 stellen.
Laatst bewerkt 24 okt 2018 18:11 door Han Kortekaas.

• Sjoerd Barends
  • Auteur

24 okt 2018 19:30
In de mededelingen bij installatie van Aldfaer kan ik nergens terugvinden dat de installatiemap niet zou mogen worden gewijzigd; had dit erbij gestaan, had ik dit vanzelfsprekend gedaan. Ik vind het geen slecht idee om de installatiemap te wijzigen; doe ik 'bijna' altijd - dit voorkomt een rotzooi van geïnstalleerde programma's. Ik gebruik OneDrive voor synchronisatie e.d., maar nooit voor programma's [dus begrijp ik uw opmerking niet].

Lees meer

24 okt 2018 22:13
In uw zoektocht over dit forum bent u ongetwijfeld diverse berichten tegengekomen over het gebruik van cloud services. Zo ook over het installeren onder W10 in de c:\program files.

Aldfaer bij installatie scheidt de installatie in twee; (1) default installatiemap C:\Aldfaer (2) gebruikers zaken in C:\users\pc naam\documents\aldfaer.

Alleen bij XP mag in C:\program files geïnstalleerd worden.

Het synchroniseren van bestanden van Aldfaer is voor versie 7.0 niet aan te raden omdat bestanden corrupt kunnen raken. In een volgende versie zal dit naar verwachting opgelost zijn.

Gemaakt door Kunena