- Bedankjes 1024
Sinds een tiental dagen kan ik geen personen meer toevoegen
- Adams Nicole
- Auteur
Sinds een tiental dagen kan ik geen personen meer toevoegen
22 okt 2018 17:26
Ik heb de laatste versie waar ik al een tijdje mee werkte. Ben niet gekoppeld aan Google Drive en kan plots geen nieuwe personen meer toevoegen. Als ik dat doe, Aldfaer afsluit en opnieuw open, is de ingevoerde persoon verdwenen. Als ik dan in de personenlijst ga kijken, staat er bovenaan de lijst een nieuw item met allerlei rare gegevens: bvb. in de kolom
geboren/gedoopt: *-02/00/128
gewijzigd: <-29/03/?
Dit item kan ik slechts verwijderen door ze 1 per 1 te verwijderen en telkens Aldfaer af te sluiten.
Weet iemand hoe ik dit euvel kan verhelpen?
geboren/gedoopt: *-02/00/128
gewijzigd: <-29/03/?
Dit item kan ik slechts verwijderen door ze 1 per 1 te verwijderen en telkens Aldfaer af te sluiten.
Weet iemand hoe ik dit euvel kan verhelpen?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Sinds een tiental dagen kan ik geen personen meer toevoegen
22 okt 2018 17:48
Nicole,
Mogelijk is de conversie niet goed verlopen.
Probeer eerst de laatste veilgheidskopie in te lezen. Zo niet, heeft Aldfaer bij de conversie een veiligheidskopie aangemaakt met de naam uwstamboom - voor conversie vs 7.alx, en in de map voor stambomen geplaatst. Lees dit bestand opnieuw in en bawaar als uw stamboom. De invullingen/mutaties sinds de conversie zijn spijtig genoeg verloren.
Advies is derhalve versie 7.0 te vervangen door Aldfaer 6.2 en dan de extra veiligheidskopie die is gemaakt door het systeem vóór de conversie terug te zetten. Die VK vindt u in de map van uw stamboom en heeft de naam 'naam stamboom voor conversie vs 7.alx'
Mogelijk is de conversie niet goed verlopen.
Probeer eerst de laatste veilgheidskopie in te lezen. Zo niet, heeft Aldfaer bij de conversie een veiligheidskopie aangemaakt met de naam uwstamboom - voor conversie vs 7.alx, en in de map voor stambomen geplaatst. Lees dit bestand opnieuw in en bawaar als uw stamboom. De invullingen/mutaties sinds de conversie zijn spijtig genoeg verloren.
Advies is derhalve versie 7.0 te vervangen door Aldfaer 6.2 en dan de extra veiligheidskopie die is gemaakt door het systeem vóór de conversie terug te zetten. Die VK vindt u in de map van uw stamboom en heeft de naam 'naam stamboom voor conversie vs 7.alx'
- Han Kortekaas
-
Re: Sinds een tiental dagen kan ik geen personen meer toevoegen
22 okt 2018 17:50
U heeft een corrupt bestand en interessant is om na te gaan welke handelingen u heeft gedaan voordat u plotseling ontdekte dat u geen records meer kon toevoegen. Als u wilt kunt u het bestand naar mijn adres sturen voor reparatie. Klik op mijn naam voor het email adres.