opstarten nieuwe stamboom met gedeeltelijk gegevens van oude stamboom.

Lees meer

opstarten nieuwe stamboom met gedeeltelijk gegevens van oude stamboom.

18 okt 2018 17:24
Nadat ik na de conversie naar 7.0 een aantal bestanden kwijt raakte, vraag ik mij of ik dat risico kan verkleinen door een nieuwe stamboom te maken. Ik wil dan een gedeelte van de eerste stamboom gebruiken om de nieuwe stamboom op te zetten. Denk bijv dat ik stamboom van een neef zou willen opzetten. Is het dan mogelijk om een partieel van de gezamenlijke stamhouder over te zetten naar de nieuwe stamboom?
Dank bij voorbaat

Lees meer

Re: opstarten nieuwe stamboom met gedeeltelijk gegevens van oude stamboom.

18 okt 2018 17:34
Ik begrijp u niet. In een ander berichtje dat u 412 records kwijt was heeft Paul u toch geholpen e.e.a. weer aan de praat te krijgen. Is dat hetzelfde wat u nu claimt dat er een aantal bestanden verdwenen zijn door over te stappen naar 7.0??

U kunt in ieder geval van een persoon waar u een kwartier en/of en een parenteel van wilt overzetten naar een nieuwe stamboom een Groep maken en vervolgens van die Groep een nieuwe stamboom laten maken.

Ga op de uitgangspersoon staan; klik op Persoon _> Groep maken -> vul het vernster in wat u wilt en sla die Groep op. Daarna Tonen -> Groepen, klik de Groep aan die u wilt en klik bovenaan het eerste icoontje aan voor het aanmaken van een nieuwe stamboom.

Overigens moet u op dit moment het aantal kopieen van een veiligheidskopie op minimaal 100 zetten. Dat is een garantie dat u geen VK's kwijtraakt. U zou ook nog een externe back-up kunnen maken van de stamboombestanden en/of veiligheidskopieen.

Lees meer

Re: opstarten nieuwe stamboom met gedeeltelijk gegevens van oude stamboom.

18 okt 2018 18:47
Jazeker, Paul heeft mij goed geholpen, maar toch mis ik nog 375 bestanden. Ik moet nog bezien of het mogelijk is om de gedeletet bestanden te recoveren. Weet ik nog niet.

Deze vraag is een geheel nieuwe vraag en hierbij dank voor uw antwoord.

Gemaakt door Kunena