- Bedankjes 996
Problemen met Tonen Groepen
- P.Th.M. de Greef
- Auteur
Problemen met Tonen Groepen
18 okt 2018 16:25 - 18 okt 2018 16:37
Na de conversie naar 7.0 heb ik problemen met Tonen Groepen gekregen.
1. Alle groepen waren leeg. In enkele gevallen waren de Eigenschappen domweg verdwenen.
2. Bij het bijwerken van groepen loopt het programma vast. Dat gebeurt ook nadat ik een geheel nieuwe groep start en die bijwerk.
3. Bij het invoeren van nieuwe personen komen ze terecht in diverse groepen, ook al voldoen ze niet aan de eigenschappen van die groepen.
Door het opnieuw installeren van Aldfaer zijn deze problemen niet verdwenen.
Herkent iemand deze problemen? Zo ja, hoe zou ik een en ander kunnen oplossen?
Vriendelijke groet,
Paul de Greef
1. Alle groepen waren leeg. In enkele gevallen waren de Eigenschappen domweg verdwenen.
2. Bij het bijwerken van groepen loopt het programma vast. Dat gebeurt ook nadat ik een geheel nieuwe groep start en die bijwerk.
3. Bij het invoeren van nieuwe personen komen ze terecht in diverse groepen, ook al voldoen ze niet aan de eigenschappen van die groepen.
Door het opnieuw installeren van Aldfaer zijn deze problemen niet verdwenen.
Herkent iemand deze problemen? Zo ja, hoe zou ik een en ander kunnen oplossen?
Vriendelijke groet,
Paul de Greef
Laatst bewerkt 18 okt 2018 16:37 door P.Th.M. de Greef. Reden: kleine aanvulling
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Problemen met Tonen Groepen
18 okt 2018 17:05 - 18 okt 2018 17:08
Basis info ?
Welke Windows, plaats van programma en plaats van bestanden
Bijwerken van Groepen kan "enige" tijd in beslag nemen en hoeveel groepen heeft u nu
Welke Windows, plaats van programma en plaats van bestanden
Bijwerken van Groepen kan "enige" tijd in beslag nemen en hoeveel groepen heeft u nu
Laatst bewerkt 18 okt 2018 17:08 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
18 okt 2018 17:24
het lijkt mij dat de conversie gewoon foutief is verlopen. Dus zoek het bestand "naam bestand - voor conversie vs 7.alx" op en start dat overnieuw. Maar het oude bestand mag vooral niet in de OneDrive staan en opgestart worden.
- P.Th.M. de Greef
- Auteur
19 okt 2018 11:43 - 19 okt 2018 11:47
@Ruud de Ruiter. Hartelijk dank voor uw reactie. Gegevens zijn:
*Windows 10
*programma in C;\Aldfaer
*bestanden in C:\Users\Paul\Dropbox\mapnaam
Deze 'combinatie' heeft voor de conversie naar versie 7.0 altijd prima gewerkt.
Bijwerken van Groepen ging bij mij altijd vrij vlot. Resulteert nu in de mededeling "Reageert niet" en het vastlopen van het programma.
Het bestand waarmee ik voornamelijk werk, bevat circa 24.000 personen en circa 40 groepen.
*Windows 10
*programma in C;\Aldfaer
*bestanden in C:\Users\Paul\Dropbox\mapnaam
Deze 'combinatie' heeft voor de conversie naar versie 7.0 altijd prima gewerkt.
Bijwerken van Groepen ging bij mij altijd vrij vlot. Resulteert nu in de mededeling "Reageert niet" en het vastlopen van het programma.
Het bestand waarmee ik voornamelijk werk, bevat circa 24.000 personen en circa 40 groepen.
Laatst bewerkt 19 okt 2018 11:47 door P.Th.M. de Greef. Reden: aanvulling
- Han Kortekaas
-
19 okt 2018 12:12
Omdat u uw bestanden in DropBox heeft staan is de conversie hoogstwaarschijnlijk fout gelopen. Remedie is om alles van Aldfaer uit DropBox te halen en de conversie overnieuw te draaien op het bestand 'bestandsnaam- voor conversie vs 7. alx'
- P.Th.M. de Greef
- Auteur
19 okt 2018 14:02
@Han Kortekaas. Hartelijk dank voor uw reacties.
Een en ander uitgeprobeerd met bestanden die niet in Dropbox zitten, maar gewoon in C:\Paul\Aldfaer\Stambomen. Levert verrassende resultaten op:
- de groepen die niet via Persoon Groepen zijn aangemaakt, zijn verdwenen;
- door op Tonen Groepen te klikken, wordt geen enkele groep meer getoond (zelfde resultaat met Shift+Ctrl+G met als aantekening: alle andere Shift+Ctrl-commando's werken wél);
- via Tonen Groepen zijn dus ook geen groepen meer samen te stellen.
Aantekening: met Persoon Groepen is de samenstelling van de betreffende groepen wél te zien, maar dus niet 'bewerkbaar'.
Een en ander uitgeprobeerd met bestanden die niet in Dropbox zitten, maar gewoon in C:\Paul\Aldfaer\Stambomen. Levert verrassende resultaten op:
- de groepen die niet via Persoon Groepen zijn aangemaakt, zijn verdwenen;
- door op Tonen Groepen te klikken, wordt geen enkele groep meer getoond (zelfde resultaat met Shift+Ctrl+G met als aantekening: alle andere Shift+Ctrl-commando's werken wél);
- via Tonen Groepen zijn dus ook geen groepen meer samen te stellen.
Aantekening: met Persoon Groepen is de samenstelling van de betreffende groepen wél te zien, maar dus niet 'bewerkbaar'.
- Han Kortekaas
-
19 okt 2018 14:12
Kunt u eens bestandscontrole en -reparatie draaien?
Hert bestand wat nu buiten DropBox zit is dat ooit ontstaan uit een andere bestand dat wel in DropBox heeft gezeten of heeft het ooit zelf daar gestaan?
Hert bestand wat nu buiten DropBox zit is dat ooit ontstaan uit een andere bestand dat wel in DropBox heeft gezeten of heeft het ooit zelf daar gestaan?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: P.Th.M. de Greef
- P.Th.M. de Greef
- Auteur
20 okt 2018 14:42
Bestandscontrole en -reparatie leverde niks op. Aanmaken van een fantasiestamboom wees echter uit dat daar het probleem dat ik met groepen had, niet voorkwam.
Vandaar dat ik een lege stamboom heb gemaakt, en de stamboom waarmee ik het meeste werk, heb geïmporteerd. Resultaat: alles werkt weer naar wens. Wel moet ik opnieuw de diverse groepen definiëren (alsmede allerlei instellingen), maar dat is goed te doen.
Han en Ruud, hartelijk dank voor het meedenken.
Eén ding wil ik nog kwijt. Ik werk op twee laptops. Vandaar dat ik het erg handig vind als bestanden in de cloud staan. Het lijkt me ongewenst, als een dergelijke constructie tot fouten zou leiden. Misschien een leuke klus voor het niet genoeg te prijzen Aldfaer-team om eens te kijken naar de cloud-mogelijkheden en -onmogelijkheden te kijken?
Hartelijke groet,
Paul de Greef
Vandaar dat ik een lege stamboom heb gemaakt, en de stamboom waarmee ik het meeste werk, heb geïmporteerd. Resultaat: alles werkt weer naar wens. Wel moet ik opnieuw de diverse groepen definiëren (alsmede allerlei instellingen), maar dat is goed te doen.
Han en Ruud, hartelijk dank voor het meedenken.
Eén ding wil ik nog kwijt. Ik werk op twee laptops. Vandaar dat ik het erg handig vind als bestanden in de cloud staan. Het lijkt me ongewenst, als een dergelijke constructie tot fouten zou leiden. Misschien een leuke klus voor het niet genoeg te prijzen Aldfaer-team om eens te kijken naar de cloud-mogelijkheden en -onmogelijkheden te kijken?
Hartelijke groet,
Paul de Greef
- Ruud de Ruiter
-
20 okt 2018 16:57
De volgende gebruiker (s) zei dank u: P.Th.M. de Greef
- P.Th.M. de Greef
- Auteur
22 okt 2018 11:34 - 22 okt 2018 11:38
Ruud, hartelijk dank voor de aanvullende informatie. Mijn complimenten voor de geduldige manier waarop je de materie uitlegt. Ik ga een en ander uitproberen. Vriendelijke groet, Paul
Laatst bewerkt 22 okt 2018 11:38 door P.Th.M. de Greef. Reden: om misverstanden te voorkomen