- Bedankjes 996
Opstarten Aldfaer knippert
- Hanna Noort
- Auteur
Opstarten Aldfaer knippert
17 okt 2018 21:17
Sinds ik Windows10 heb geïnstalleerd heb ik problemen met het opstarten van Aldfaer.
Het programma begint flink te trillen/knipperen. Na zo'n 5 seconden staat het stil en kan ik er mee werken. Hoe kan ik dat verhelpen?
Vr.Gr
Het programma begint flink te trillen/knipperen. Na zo'n 5 seconden staat het stil en kan ik er mee werken. Hoe kan ik dat verhelpen?
Vr.Gr
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Opstarten Aldfaer knippert
18 okt 2018 07:16
Hanna,
Sinds de installatie W10. Welke versie Windows was daarvoor in gebruik en wat is de locatie van de installatie Aldfaer?
Sinds de installatie W10. Welke versie Windows was daarvoor in gebruik en wat is de locatie van de installatie Aldfaer?
- Hanna Noort
- Auteur
18 okt 2018 09:41
Goedemorgen Ruud,
De vorige versie die ik had van Windows was Windows7. Sorry, maar ik begrijp niet zo goed wat je met "locatie" bedoelt. Ik ben niet zo'n techneut. Graag nog even een berichtje.
Vr.gr. Hanna
De vorige versie die ik had van Windows was Windows7. Sorry, maar ik begrijp niet zo goed wat je met "locatie" bedoelt. Ik ben niet zo'n techneut. Graag nog even een berichtje.
Vr.gr. Hanna
- De Coster René
-
18 okt 2018 11:07
Ruud bedoelt de map waar Aldfaer is geïnstalleerd.
Deze kun je vinden door gebruik van de verkenner zoals in Windows 7.
Deze kun je vinden door gebruik van de verkenner zoals in Windows 7.
- Hanna Noort
- Auteur
18 okt 2018 20:46
Goeden avond,
Het volgende heb ik gevonden, en hoop dat dát wordt bedoeld.Ik heb al, door omstandigheden, een tijdje niets meer met genealogie gedaan.
C:\Users\Noort\Documents\Aldfaer\Stambomen\Noort......................veel cijfers
Op het icoon staat een soort wapen (blauw/geel). Nooit eerder gezien.
Ik zag bij "compatibiliteit" staan XP(Service Pack3). Dat lijkt mij niet goed, maar kan het niet veranderen in Windows10. Of dat van invloed is, weet ik niet.
Kan ik Aldfaer updaten?
Vr.gr. Hanna
Het volgende heb ik gevonden, en hoop dat dát wordt bedoeld.Ik heb al, door omstandigheden, een tijdje niets meer met genealogie gedaan.
C:\Users\Noort\Documents\Aldfaer\Stambomen\Noort......................veel cijfers
Op het icoon staat een soort wapen (blauw/geel). Nooit eerder gezien.
Ik zag bij "compatibiliteit" staan XP(Service Pack3). Dat lijkt mij niet goed, maar kan het niet veranderen in Windows10. Of dat van invloed is, weet ik niet.
Kan ik Aldfaer updaten?
Vr.gr. Hanna
- Ruud de Ruiter
-
18 okt 2018 20:55 - 18 okt 2018 20:56
Hanna,
veel cijfers: ik moet toch het gehele pad zien inclusief die cijfers.
Ook waar het Programma staat.
is dat C:\Aldfaer of C:\Program files\Aldfaer
Compatibiliteit XP: waar vond je dat?
Maar misschien is het beter dat ik een kijkje in je PC neem. Heb je het gratis programma Teamviewer? Installeer dat eventueel en neem direct e-mail contact op. Klik op mijn naam voor het adres
veel cijfers: ik moet toch het gehele pad zien inclusief die cijfers.
Ook waar het Programma staat.
is dat C:\Aldfaer of C:\Program files\Aldfaer
Compatibiliteit XP: waar vond je dat?
Maar misschien is het beter dat ik een kijkje in je PC neem. Heb je het gratis programma Teamviewer? Installeer dat eventueel en neem direct e-mail contact op. Klik op mijn naam voor het adres
Laatst bewerkt 18 okt 2018 20:56 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hanna Noort
- Hanna Noort
- Auteur
18 okt 2018 21:12
Fijn dat je al zo snel reageerde. Ik meen dat ik gratis TeamViewer heb, en zal dat nakijken. Maar dat wordt niet eerder dan zondag omdat ik een paar dagen weg ben.
Het zou prettig zijn als je het via die TeamViewer wil controleren. Zijn daar kosten aan verbonden? Ik heb daar n.l. eerder wat problemen mee gehad.
Je hoort zo gauw mogelijk van mij.
Nog een prettige avond. Vr.gr. Hanna
Het zou prettig zijn als je het via die TeamViewer wil controleren. Zijn daar kosten aan verbonden? Ik heb daar n.l. eerder wat problemen mee gehad.
Je hoort zo gauw mogelijk van mij.
Nog een prettige avond. Vr.gr. Hanna
- Ruud de Ruiter
-
- Hanna Noort
- Auteur
20 okt 2018 19:23 - 20 okt 2018 19:24
Goeden avond Ruud
Toch wat eerder met reactie. Er is waarschijnlijk nog een probleem voor mij om te werken met de TeamViewer n.l. dat er ook een telefoon aan te pas zal komen. Ik kan telefoongesprekken niet verstaan. Of wil je ook mijn Aldfaer inzien zonder telefoon gebruik, en kan dat voor jou? Wel lastig denk ik.
Vr.gr. Hanna
Toch wat eerder met reactie. Er is waarschijnlijk nog een probleem voor mij om te werken met de TeamViewer n.l. dat er ook een telefoon aan te pas zal komen. Ik kan telefoongesprekken niet verstaan. Of wil je ook mijn Aldfaer inzien zonder telefoon gebruik, en kan dat voor jou? Wel lastig denk ik.
Vr.gr. Hanna
Laatst bewerkt 20 okt 2018 19:24 door Hanna Noort.
- Ruud de Ruiter
-
21 okt 2018 13:53
geen probleem, ik werk altijd zonder telefoon en gebruik b.v Word voor de communicatie. Telefoon van/naar Zwitserland is een beetje duur
- Hanna Noort
- Auteur
21 okt 2018 14:00
Geen idee dat je van uit Zwitserland hulp biedt. Misschien beter dat ik mijn vraag via de genealogiegroep van Seniorweb stel, omdat ik niet weet hoe dat werkt met Word.
Dank voor je bereidwilligheid.
Vriendelijke groet
Dank voor je bereidwilligheid.
Vriendelijke groet
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
21 okt 2018 14:28 - 21 okt 2018 14:35Ruud de Ruiter schreef : ...ik werk altijd zonder telefoon en gebruik b.v Word voor de communicatie....
Teamviewer heeft toch de gratis instant messaging en Voip functie om tijdens een sessie te communiceren.
Laatst bewerkt 21 okt 2018 14:35 door JayCee.