Kan aldf-bestand en veiligheidskopie niet openen

Lees meer

Re: Kan aldf-bestand en veiligheidskopie niet openen

19 okt 2018 11:04 - 19 okt 2018 12:23
Ruud,
Openen gaat als je klikt op antwoord, waarna naast de paperclip een zwarts streep komt te staan en klik daarop.

Toegevoegd;
Er wordt nog gezocht naar deze situatie waarom de bijlage zelf niet getoond wordt.
webmaster
Laatst bewerkt 19 okt 2018 12:23 door Webmaster.

Lees meer

Re: Kan aldf-bestand en veiligheidskopie niet openen

19 okt 2018 17:31 - 19 okt 2018 17:33
Heb dankzij Jaycee document kunnen openen.
Blijkbaar is het de bedoeling om Aldfaer "mobiel" te kunnen gebruiken. Daarmede bedoel ik vanaf een externe HD op verschillende computers. Daartoe dient men eerst eenvaste drive letter toe te kennen.
Zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Drive%20Letter.pdf . Mijn aanbeveling letter T.
Ik denk dat de oorzaak gezocht moet worden in het feit dat het programma Aldfaer op een lager niveau staat als de stamboombestanden
Maak een map (T?) F:\Genealogie\Aldfaer-Prog\ en sleep de inhoud van F:\Genealogie\ daar naar toe
Maak een map (T?) F:\Genealogie\Aldfaer-docs\ en sleep de inhoud van F:\Aldfaer\ daar naar toe
Start Aldfaer en pas de instellingen en eigenschappen aan
Voor de v-kopie bepaal het pad als C:\Aldfaer-VK zodat de interne schijf als veiligheid gebruikt wordt hetgeen in principe de H:\Reserve_Aldfaer\ overbodig maakt.
Vervolgens maakt u een snelkoppeling van Aldfaer.exe en sleep die naar het bureaublad. Daar wijzigt u de naam in b.v. T-Aldfaer. Schijf niet aangesloten is het icoon blanco, aangesloten met Aldfaer icoon.
Zie voor meer info: www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20extern.pdf
Laatst bewerkt 19 okt 2018 17:33 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena