- Bedankjes 303
GEDCOM
- George Ross
- Auteur
GEDCOM
22 sep 2018 11:37
Ik heb in Haza21 een gedcom bestand gemaakt. Als ik dit in Aldfaer ga importeren krijg ik een foutmelding: Materiaalbestand heeft geen ID.
Wat betekent dit en wat is er aan te doen?
Voorheen ging dit altijd zonder probleem
Wat betekent dit en wat is er aan te doen?
Voorheen ging dit altijd zonder probleem
- Paul Kallenberg
Lees minder
Lees meer
Re: GEDCOM
22 sep 2018 12:16
George,
Kan je laten zien hoe Haza21 materiaal in een gedcom-bestand wegschrijft? Je moet het gedcombestand dan openen in een teksteditor en zoeken naar OBJE. Staat er dan een regel als 1 OBJE of een regel als 1 @....@ OBJE?
En wat staat er dan op de volgende regels? Aldfaer verwacht daar ergens een regel 2 FILE <bestandsnaam>.
Paul
Kan je laten zien hoe Haza21 materiaal in een gedcom-bestand wegschrijft? Je moet het gedcombestand dan openen in een teksteditor en zoeken naar OBJE. Staat er dan een regel als 1 OBJE of een regel als 1 @....@ OBJE?
En wat staat er dan op de volgende regels? Aldfaer verwacht daar ergens een regel 2 FILE <bestandsnaam>.
Paul
- George Ross
- Auteur
22 sep 2018 12:26
Ga dat uitzoeken. Sta nu op punt weg te gaan. Wordt wel morgen. Bedankt al vast!
- George Ross
- Auteur
23 sep 2018 14:24
Hieronder volgt een regel uit het Gedcom-bestand met code OBJE:
1 OBJE F:\HAZA21BESTANDEN\Plaatjes Ross Dundee\Ross David overl Dundee 1885.jpg
De code FILE komt in het hele verhaal (bestand) niet voor.
Die OBJE-regels zijn als ik zo zie verwijzingen naar afbeeldingen. Zie heb ik niet nodig in dit geval. Kan het kwaad al die OBJE-regels er uit te halen?
1 OBJE F:\HAZA21BESTANDEN\Plaatjes Ross Dundee\Ross David overl Dundee 1885.jpg
De code FILE komt in het hele verhaal (bestand) niet voor.
Die OBJE-regels zijn als ik zo zie verwijzingen naar afbeeldingen. Zie heb ik niet nodig in dit geval. Kan het kwaad al die OBJE-regels er uit te halen?
- Paul Kallenberg
23 sep 2018 17:04
George,
Dit voldoet niet aan de gedcom-standaard en verklaart waarom je na importeren in Aldfaer de foutmelding Materiaalbestand heeft geen ID krijgt.
Als je de regels 1 OBJE ..... verwijdert verwacht ik dat de foutmelding niet meer komt. De volgende regel moet wel met een 1 of een 0 beginnen.
Paul
Dit voldoet niet aan de gedcom-standaard en verklaart waarom je na importeren in Aldfaer de foutmelding Materiaalbestand heeft geen ID krijgt.
Als je de regels 1 OBJE ..... verwijdert verwacht ik dat de foutmelding niet meer komt. De volgende regel moet wel met een 1 of een 0 beginnen.
Paul
- George Ross
- Auteur