- Bedankjes 5
Letters tussen haakjes veranderen in Hoofdletter
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Letters tussen haakjes veranderen in Hoofdletter
21 sep 2018 15:52
Om verschillende schrijfwijzen aan te duiden gebruik ik de variant tussen haakjes. B.v Ga(e)rrit of bij een achternaam Jebb(ek)ink. Sinds enige tijd (versie 7?) wordt het gedeelte tussen haakjes automatisch gewijzigd in Ge(E)rrit resp Jebb(Ek)ink. Het zit dus zowel in de voornamen als de achternamen. Ook Jans(z)en op Brink(er)hof wordt op deze manier gewijzigd in Jans(Z)en op Brink(Er)hof.
- Ruud de Ruiter
-
Re: Letters tussen haakjes veranderen in Hoofdletter
21 sep 2018 18:18 - 21 sep 2018 18:27
Dag Wim,
Hoe doet men moeilijk. Lees de help eens door op onderhoud en Sorteren Als
Een persoon is geboren als OF Garrit OF als Gaerrit. Een persoon met de naam Ga(e)rrit bestaat niet!!!!
Door nu in Onderhoud Gaerrit sorteren als Garrit in te voeren bent u van uw probleem af.
Let op: Ik raad aan dit alleen op Achternamen en Plaatsnamen uit te voeren. NOOIT op voornamen, want dan ga je het bos in
Hoe doet men moeilijk. Lees de help eens door op onderhoud en Sorteren Als
Een persoon is geboren als OF Garrit OF als Gaerrit. Een persoon met de naam Ga(e)rrit bestaat niet!!!!
Door nu in Onderhoud Gaerrit sorteren als Garrit in te voeren bent u van uw probleem af.
Let op: Ik raad aan dit alleen op Achternamen en Plaatsnamen uit te voeren. NOOIT op voornamen, want dan ga je het bos in
Laatst bewerkt 21 sep 2018 18:27 door Ruud de Ruiter.
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 5
21 sep 2018 20:40
Dag Ruud,
Bedankt voor je reactie. Ik wil daar nog de volgende toelichting bij geven. Aldfaer zelf kan prima met Ga(e)rrit omgaan, in het algemeen met haakjes in voornamen en achternaam, ook al bestaan ze niet. Voor ons is het de manier om aan te geven dat in de verschillende akten namen verschillend geschreven zijn.
Als genealogiegroep wisselen wij stamboomgegevens uit via GEDCOM bestanden. En hier doet zich het eerder geschetste probleem voor: Sinds enige tijd (versie 7?) wordt in het GEDCOM bestand bij voornamen als Ga(e)rrit of bij een achternaam Jebb(ek)ink het gedeelte tussen haakjes automatisch gewijzigd in Ge(E)rrit resp Jebb(Ek)ink.
Mijn excuses voor het misverstand.
Bedankt voor je reactie. Ik wil daar nog de volgende toelichting bij geven. Aldfaer zelf kan prima met Ga(e)rrit omgaan, in het algemeen met haakjes in voornamen en achternaam, ook al bestaan ze niet. Voor ons is het de manier om aan te geven dat in de verschillende akten namen verschillend geschreven zijn.
Als genealogiegroep wisselen wij stamboomgegevens uit via GEDCOM bestanden. En hier doet zich het eerder geschetste probleem voor: Sinds enige tijd (versie 7?) wordt in het GEDCOM bestand bij voornamen als Ga(e)rrit of bij een achternaam Jebb(ek)ink het gedeelte tussen haakjes automatisch gewijzigd in Ge(E)rrit resp Jebb(Ek)ink.
Mijn excuses voor het misverstand.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
22 sep 2018 00:03
Probeer eens met bij Gedcom-import in het dialoogvenster bij 'Overig' de vink zetten bij 'Namen omzetten in hoofdletters en kleine letters".
terzijde: ieder heeft natuurlijk zijn eigen werkwijze, doch de naamvarianten zoals u aangeeft oogt niet mooi in rapporten. Ik vul steeds de exacte naam in zoals op de akte vermeld met de variante tussen (). In uw voorbeeld: Jebbink (Jebbekink), vervolgens sorteren als Jebbink.
terzijde: ieder heeft natuurlijk zijn eigen werkwijze, doch de naamvarianten zoals u aangeeft oogt niet mooi in rapporten. Ik vul steeds de exacte naam in zoals op de akte vermeld met de variante tussen (). In uw voorbeeld: Jebbink (Jebbekink), vervolgens sorteren als Jebbink.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wim Ruiterkamp
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 5
22 sep 2018 07:46
De suggestie was prima. Het vinkje stond er bij mij al (heel lang) en door het weg te halen is mijn probleem opgelost. Het onderwerp kan gesloten worden.