Rapporten functie werkt niet meer

• H.Muntingh
  • Auteur

Rapporten functie werkt niet meer

17 sep 2018 17:39
Nieuwe versie aldfaer 7 geinstalleerd in juli en ook aldfaer rapporten 7.0.0.5. Sindsdien krijg ik bij rapporten genereren te lezen “bezig met genereren” en een groene balk die zich vult, maar verder niets…Is er een oplossing ? Wel is waar oude PC (Vista Home premium 64-bit SP2), maar daarvoor vele jaren nooit problemen en blijf Aldfaer-fan. Met dank voor advies.

Lees meer

Re: Rapporten functie werkt niet meer

17 sep 2018 18:17
Versie 7.0 is nog niet geschikt voor Vista (de eertsvolgende update zal wel geschkt zijn
Verwijder de installatie Versie 7.0 vis C:\Aldfaer\uninstalle.exe
Download van Aldfaer.net versie 6.2 en installeer deze in C:\Aldfaer
Open het bestand "uwstamboon voor conversie 7.alx en bij openen geef dat een "normale naam"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: H.Muntingh

• H.Muntingh
  • Auteur

18 sep 2018 12:07
Veel dank voor uw snel en expert advies. Ben onervaren maar ga dit zeker doen. Grootste zorg is dat ik in het proces mijn jarenlange ingevoerde stamboom-data kwijtraak; 1) is er een manier deze data veilig-te-stellen en apart te bewaren en 2) kan ik vervolgens de Aldfaer versie 6.2 overbrengen van mijn Vista PC naar een Windows10 PC en weer upgraden naar versie 7.0 ?
Met dank voor uw eventuele tips hiervoor.

Lees meer

18 sep 2018 13:12 - 18 sep 2018 13:13
U hoeft zich geen zorgen te maken voor verlies van gegevens indien bij de instellingen van veiligheidskopie een vink hebt staan bij automatische veiligheidskopie bij afsluiten en deze op een veilge plaats bewaart hebt.
De door Ruud voorgedragen procedure om Aldfaer 6.2 opnieuw te installeren is volledig veilig. Hiermede zal u op de Vista pc gewoon verder kunnen werken tot de problemen zijn opgelost. Bij gebruik van een nieuwe pc en overdracht van gegevens is op deze link duidelijk uiteengezet.
Laatst bewerkt 18 sep 2018 13:13 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: H.Muntingh

Gemaakt door Kunena