- Bedankjes 996
stambomen verschijnen niet meer: scherm blijft leeg
- C.J.J. Eijgenraam
- Auteur
stambomen verschijnen niet meer: scherm blijft leeg
17 sep 2018 17:25
Begin deze middag (17-9-2018) heb ik nog normaal met Aldfaer gewerkt, maar nu ik het halfuur geleden opnieuw probeerde verschijnt er bij het openen niets meer: het scherm blijft leeg. Dit geldt voor alle drie mijn stambomen (ook die welke ik vandaag niet heb geopend) en het geldt ook voor veiligheidskopieen. Alles staat gewoon op mijn computer.
Waarom kan ik niet mijn bericht afmaken zonder voortdurend onderbroken te worden door testen?
Waarom kan ik niet mijn bericht afmaken zonder voortdurend onderbroken te worden door testen?
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: stambomen verschijnen niet meer: scherm blijft leeg
17 sep 2018 18:21 - 17 sep 2018 18:22
Kan het zijn dat Aldfaer versie 7.0 gewoon al geopend is en dat u deze een 2e keer opent. In dat geval krijft u altijd een leeg scherm. Via Menu > Bestand > Open kunt u dan een nog neit geopen bestand openen.
Tip: bij een tweede start van Alfdaer dekt dat nieuwe "lege" venster het eerste venster af. versleep dat lege venster eens.
re:onderbreken: Ik denk dat men aan de site werkte
Tip: bij een tweede start van Alfdaer dekt dat nieuwe "lege" venster het eerste venster af. versleep dat lege venster eens.
re:onderbreken: Ik denk dat men aan de site werkte
Laatst bewerkt 17 sep 2018 18:22 door Ruud de Ruiter.
- C.J.J. Eijgenraam
- Auteur
17 sep 2018 20:11
Dank voor antwoord, maar dit was en is zeker niet het geval. Het gaat om het opnenen van Aldfaer na het opstarten van de computer. Het programma start op met de naam van een stamboom in de kop maar er is niets te zien en ook het grootste deel van de menu's werkt niet. Sluiten van die stamboom resulteert in de tekst geen stamboom geopend. Openen van een stamboom levert dan weer niets op.
- C.J.J. Eijgenraam
- Auteur
17 sep 2018 20:56 - 17 sep 2018 20:58
Mijn probleem is opgelost. Ik heb eerst versie Aldfaer 6.2 weer opnieuw geïnstalleerd. Daarna vanuit de melding dat er een nieuwe versie is de versie 7.0. Daarna bleek alles goed te werken maar moesten alle instellingen opnieuw worden gedaan.
Oorzaak van problemen is mij niet duidelijk geworden.
Oorzaak van problemen is mij niet duidelijk geworden.
Laatst bewerkt 17 sep 2018 20:58 door C.J.J. Eijgenraam.