- Bedankjes 1024
werken met aldfaer
- Evert J. ten Hove
- Auteur
werken met aldfaer
15 sep 2018 10:08
Ooit ben ik gestart met éen stamboom en heb onnadenkend drie anderen er aan gekoppeld. Ik heb nu dus één stamboom bestaand uit 4 stambomen (mijn beide ouders en die van mijn echtgenote) alle puttend uit één materiaalmap. Is er simpele methode om er vier stambomen met elk hun eigen materiaalmap van te maken?
vr.gr.
Evert
vr.gr.
Evert
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: werken met aldfaer
15 sep 2018 10:35 - 15 sep 2018 10:36
Splitsen van de stambomen is niet aanbevolen. U kunt met groepen werken. Hoe groepen aanmaken en beheren kunt u lezen in de help. Via menu Tonen> Groepen en vervolgens op de toets F1 drukken brengt u rechtstreeks naar de betreffende pagina's van de help.
In de hoofdmap materiaal kunt u submappen aanmaken, elk met de stamboomnaam. In elke stamboommap kunnen vervolgens submappen gemaakt worden voor elk specifiek materiaal, zoals bv geboorte; huwelijk; overlijden, video e.d.
In de hoofdmap materiaal kunt u submappen aanmaken, elk met de stamboomnaam. In elke stamboommap kunnen vervolgens submappen gemaakt worden voor elk specifiek materiaal, zoals bv geboorte; huwelijk; overlijden, video e.d.
Laatst bewerkt 15 sep 2018 10:36 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
15 sep 2018 12:40
Even een uitleg waarom niet splitsen.
1) er zullen altijd één of meer personen zijn die dan in meerdere bestanden voorkomen. Dat geeft alleen maar extra werk en leidt to fouten.
2) welke garantie heeft u dat er bij de voorouders niet op een gegeven moment een gemeenschasppele voorouder ontstaat. U denkt dat gebeurt niet? Voorbeeld in mijn bestand komt er 2x een verbinding tussen gemeenschappelijke voorouders voor.
1) er zullen altijd één of meer personen zijn die dan in meerdere bestanden voorkomen. Dat geeft alleen maar extra werk en leidt to fouten.
2) welke garantie heeft u dat er bij de voorouders niet op een gegeven moment een gemeenschasppele voorouder ontstaat. U denkt dat gebeurt niet? Voorbeeld in mijn bestand komt er 2x een verbinding tussen gemeenschappelijke voorouders voor.
- Evert J. ten Hove
- Auteur
15 sep 2018 16:40
Duidelijk. Blijft dan dat alle verwijzingen per persoon naar het materiaal opnieuw gemaakt moeten worden lijkt mij.
Bedankt voor uw vlotte reactie>
vr gr
Evert
Bedankt voor uw vlotte reactie>
vr gr
Evert
- Evert J. ten Hove
- Auteur
15 sep 2018 16:43
Duidelijk. Blijft dan dat alle verwijzingen per persoon naar het materiaal opnieuw gemaakt moeten worden lijkt mij.
Bedankt voor uw vlotte reactie.
vr gr
Evert
Bedankt voor uw vlotte reactie.
vr gr
Evert
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
15 sep 2018 19:47 - 15 sep 2018 19:52Neen, verplaats het materiaal naar de respectievelijke map en voer een bestandsherstel en -reparatie uit. De koppelingen worden dan herstelt.Evert J. ten Hove schreef : Duidelijk. Blijft dan dat alle verwijzingen per persoon naar het materiaal opnieuw gemaakt moeten worden ....
Laatst bewerkt 15 sep 2018 19:52 door JayCee.
- Evert J. ten Hove
- Auteur