- Bedankjes 172
combineren van groepen
- Guido van Harten
- Auteur
combineren van groepen
14 sep 2018 18:43
(ik meende deze vraag eerder gesteld te hebben, maar kan 'm nu niet meer vinden op dit forum).
Ik heb 10 groepen aangemaakt.
Nu wil ik een nieuwe groep aanmaken die bestaat uit alle groepen samen waarin ik alleen de personen wil hebben die in één van de geselecteerde groepen voorkomt. Ik kan deze selectie uiteraard wegschrijven als apart stamboombestand of gedcom, maar ik wil voorkomen dat ik wijzigingen in het hoofdbestand en daarna ook nog in het groepsbestand apart moet aanbrengen.
Hoe maak ik dus een nieuwe groep op basis van bovengenoemde selectie?
Vriendelijke groet,
Guido
Ik heb 10 groepen aangemaakt.
Nu wil ik een nieuwe groep aanmaken die bestaat uit alle groepen samen waarin ik alleen de personen wil hebben die in één van de geselecteerde groepen voorkomt. Ik kan deze selectie uiteraard wegschrijven als apart stamboombestand of gedcom, maar ik wil voorkomen dat ik wijzigingen in het hoofdbestand en daarna ook nog in het groepsbestand apart moet aanbrengen.
Hoe maak ik dus een nieuwe groep op basis van bovengenoemde selectie?
Vriendelijke groet,
Guido
- Hans Weggemans
-
Lees minder
Lees meer
Re: combineren van groepen
14 sep 2018 19:12
Guido,
Waarom selecteer je de 10 groepen niet en dan de knop 2e van rechts?
Waarom selecteer je de 10 groepen niet en dan de knop 2e van rechts?
Bijlage niet gevonden
- Frank
-
Re: combineren van groepen
14 sep 2018 19:13
Beetje onduidelijk hoe je sortering gemaakt is maar...
Ga er in dit geval voor de gemak er vanuit dat je weet hoe je deze 10 groepen hebt samengesteld.
Maak nogmaals een eerste groep aan en noem die anders bv 10groepen
maak de 2de groep sortering aan vb via de persoonslijst te markeren : rechtermuisknop , geselecteerde personen samenvoegen aan bestaande groep -> 10 groepen.
Doe dit nog 8x en je hebt alle 10 groepen in een groep zitten.
Ga er dus vanuit dat je de 10 groepen ook gemarkeerd krijgt onder elkaar om ze als een blok toe te voegen.
andere methode kan zijn, gebruik de code kolom om een tekenreeks aan het begin te zetten
ga naar de persoonslijst en sorteer deze op die tekenreeks. en zet alle gemarkeerde personen in die 10 groepen in een groep.
Ga er in dit geval voor de gemak er vanuit dat je weet hoe je deze 10 groepen hebt samengesteld.
Maak nogmaals een eerste groep aan en noem die anders bv 10groepen
maak de 2de groep sortering aan vb via de persoonslijst te markeren : rechtermuisknop , geselecteerde personen samenvoegen aan bestaande groep -> 10 groepen.
Doe dit nog 8x en je hebt alle 10 groepen in een groep zitten.
Ga er dus vanuit dat je de 10 groepen ook gemarkeerd krijgt onder elkaar om ze als een blok toe te voegen.
andere methode kan zijn, gebruik de code kolom om een tekenreeks aan het begin te zetten
ga naar de persoonslijst en sorteer deze op die tekenreeks. en zet alle gemarkeerde personen in die 10 groepen in een groep.