Kan Aldfaer niet meer openen.

• Lionel
  • Auteur

Kan Aldfaer niet meer openen.

13 sep 2018 13:08
Beste,
Kan Aldfaer niet meer openen ook niet met veigheidskopie. Aldfaer gisteren normaal afgesloten. Er is een bestand Familie Vermeulen-Rigole.aldf in de map Stambomen en ook een veiligheidskopie Familie Vermeulen-Rigole_201809122005.alx in de map Veiligheidkopiëen. Deze mappen staan niet in One Drive. Het programma .exe staat onder de C:\Aldfaer.

Er wordt volgende fout aangegeven:
Bij het openen van de stamboom is volgende fout opgetreden: Bestand C:\Users\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0XADFAE350_Familie Vermeulen-Rigole\Familie Vermeulen-Rigole_kp is niet aanwezig. Aldfaer probeert deze fout te herstellen.

Daarna wordt gemeld: kan de fout niet herstellen. Verwijder de verborgen map (zelfde als hierboven)
enz. ....
Deze map is niet aanwezig en terugplaatsen van een veiligheidskopie levert hetzelfde resultaat als hierboven.

Wat kan ik doen om Aldfaer te herstellen.

Lees meer

Re: Kan Aldfaer niet meer openen.

13 sep 2018 13:43 - 13 sep 2018 13:43
Door een of andere oorzaak is het bestandje niet meegekomen. Is er een backup systeem dat op de achtergond constant meedraaid? Zo ja, is dIt niet aanbevolen, en ook de oorzaak zou kunnen zijn. Bij de installatie van de laatste versie(7) heeft Aldfaer een veilgheidskopie gemaakt met naam Familie Vermeulen-Rigole - voor conversie vs 7.alx en in dezelfde map, waarin de stamboom bewaard is, geplaatst. Indien sinds de conversie aanvullingen/mutaties zijn uitgevoerd dan zullen deze opnieuw moeten uitvoeren.
Laatst bewerkt 13 sep 2018 13:43 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Lionel

Lees meer

13 sep 2018 14:01 - 13 sep 2018 14:02
Re: deze map is niet aanwezig?
Dat is niet het geval maar u zult in de windows verkenner onder Beeld, verborgen items de vink moeten zetten.
Laatst bewerkt 13 sep 2018 14:02 door Ruud de Ruiter.

• Lionel
  • Auteur

13 sep 2018 14:21
Dit ziet er niet goed uit. Dan ben ik tientallen gegevens kwijt ingevoerd sinds 9/8. Toen heb ik ook alle gegevens moeten herinvoeren sinds de eerste update naar versie 7. Niemand een betere oplossing?

• Lionel
  • Auteur

13 sep 2018 14:23
Dank u. Ja dat vinkje stond er al maar het bestand is niet te vinden, ook niet via de zoekfunctie.

Lees meer

13 sep 2018 16:55
Lionel,

Is er nog een oudere veiligheidskopie in de map Veiligheidskopieen die wel te openen is?

Paul

• Lionel
  • Auteur

13 sep 2018 17:42
Paul: Was met geen enkele veiligheidskopie nog te openen.
JayCee en Ruud: Opgelost na veel zoeken en proberen. Had wel eerst de alx en aldf-bestanden van gisteren in een andere map gekopieerd zodat ik ze na iedere mislukte poging kon terugplaatsen in de map Aldfaer. Heb in een backup van mijn harde schijf nog een bestand 0XADFAE350 gevonden en gekopieërd naar de map Stambomen. Toen werkte het nog niet omdat het bestand Familie-Rigole_kp daarin ontbrak. Door op goed geluk het grootste van de aanwezige bestanden te wijzigen naar _kp heb ik weer toegang gekregen tot het volledige bestand dat ik gisteren afsloot. Heb wel na elke mislukte poging de bestanden van gisteren en het bestand 0XADFAE350 moeten terugplaatsen.
Allen bedankt.

Lees meer

13 sep 2018 17:49
Lionel,
keep my fingers crossed............'op goed geluk'. En dat er in de back-up dit bestand 0XADFAE350 is gevonden.betekent dat soms dat er een back-up / synchronisatie op de achtergrond draait???

• Lionel
  • Auteur

13 sep 2018 17:59
Han,
Ja inderdaad 'op goed geluk'. Nee er draait geen back-up op de achtergrond. Ik maak geregeld een backup van mijn harde schijf op een externe die niet aangesloten blijft.

Lees meer

13 sep 2018 18:13
Lionel,
OK je "werkt" weer, maar toch een beetje vreemd.
Bij normaal afsluiten wordt een bestand "0XADFAE350" automatisch gesloten (ingepakt) en verwijderd.
Het feit dat je een dergelijk bestand terug vond op een back-up medium betekent naar mijn inzicht dat een back-up is gemaakt op een geopend Aldfaer bestand.
Maar ik geef toe dat dit nu niet meer te controleren is.

Wel kan je melding van hoe je weer "in de lucht" bent, mogelijk het team helpen een oorzaak vast te stellen en vanzelfsprekend een eventuele correctie uit te voeren .

• Lionel
  • Auteur

13 sep 2018 18:24
Bij nader inzien moet ik je toch gelijk geven. Ik had er geen rekening mee gehouden dat Norton om de 14d een reserve-backup van de harde schijf maakt op vaste tijdstippen naar een andere plaats op de harde schijf (een andere dan die op de externe schijf). Zou ik deze dan beter uitschakelen?

Lees meer

13 sep 2018 18:36 - 13 sep 2018 18:37
Lionel,
Me dunkt dat het mogelijk moet zijn om Norton te vertellen dat hij een dergelijke operatie om 3:00 uur uitvoert. Ik mag aannemen dat je dan slaapt :-) . Alternatief 12:30 uur. Je bent dan aan de lunch
Echter computer op een dergelijk tijdstip "uit" = geen back-up :-(
Maar normaal gesproken wordt dan eerst een seintje gegeven
Laatst bewerkt 13 sep 2018 18:37 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena