problemen met printen van parentelen en kwartierstaten

• C.G.T. van Ouwerkerk
  • Auteur

problemen met printen van parentelen en kwartierstaten

11 sep 2018 11:11
Ik werk al een aantal jaren met Aldfaer, nu met de nieuwste versie.
Met de vorige versie kon ik op mijn Brother A3 printer probleemloos kwartierstaten en parentelen printen, ongeacht het aantal generaties. Sommige van mijn genealogieën hebben meer dan 20 generaties.
Na de update naar de nieuwste versie krijg ik alleen nog meer de eerste rijen uitgeprint. B.V. afhankelijk van het lettertype en grootte van de tekstvakjes, maar 3 tot 6 generaties.

Ik heb gezien dat dit probleem ook al in 2008 speelde en ik heb 2 mogelijkheden gevonden om dit op te lossen, maar ik krijg dat niet voor elkaar. In een update van de versie 4 zijn de parentelen en kwartierstaten gewijzigd in Html-bestanden.

Ik het niet mogelijk om terug te keren naar de bestandsformats van de versie 4?

Mocht er een andere oplossing zijn om de parentelen en kwartierstaten volledig uit te printen, kan iemand mij die oplossing dan aanreiken, waarvoor bij voorbaat mijn dank.

Cees

Lees meer

Re: problemen met printen van parentelen en kwartierstaten

11 sep 2018 14:17
Werkte u echt met versie 4? Dat is wel een hele oude en sindsdien door een paar updates achterhaald. Naar mijn weten zijn de overzichten altijd in *.htm(l) gemaakt

Met welke versie Aldfaer werkt u nu?

Als u de Bonusrapporten heeft dan vindt u in de rubriek Grafisch een onderwerk over grafisch printen. Daar kunt u wellicht een oplossing vinden.

• C.G.T. van Ouwerkerk
  • Auteur

Re: problemen met printen van parentelen en kwartierstaten

12 sep 2018 11:23
Han,

Dank voor je reactie.

Ik werk met de nieuwste versie van Aldfaer, 7.0 en de versie 7.02 van de bonusrapporten.

Je reactie heeft mij wel op het goede been gezet en het lukt nu.

Hartelijk dank en met vriendelijke groet,

Cees

Gemaakt door Kunena