- Bedankjes 996
GedCom
- Luc Scevenels
- Auteur
GedCom
11 sep 2018 09:42
Ik probeer een gedcom op nieuwe PC zetten maar krijg steeds de melding:
09:35:50 -> Initialiseer GEDCOM-import
09:35:50 -> Initialiseer GEDCOM-import gereed
09:35:50 -> Tag HEAD.CHAR ontbreekt.
09:35:50 -> Het importeren van de GEDCOM is gestopt op regel 0
Wat doe ik fout, wie weet een antwoord?
LucS
09:35:50 -> Initialiseer GEDCOM-import
09:35:50 -> Initialiseer GEDCOM-import gereed
09:35:50 -> Tag HEAD.CHAR ontbreekt.
09:35:50 -> Het importeren van de GEDCOM is gestopt op regel 0
Wat doe ik fout, wie weet een antwoord?
LucS
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: GedCom
11 sep 2018 10:33
Waar komt due Gedcom vandaanf
Als een Aldfaer bestand de bron ius zet je toch eenvoudig je originele stamboom.aldf bestand en de map materiaal over.
Als een Aldfaer bestand de bron ius zet je toch eenvoudig je originele stamboom.aldf bestand en de map materiaal over.
- Luc Scevenels
- Auteur
11 sep 2018 12:01
Ruud, dat heb ik altijd zo gedaan en dat lukte altijd. Met oudere versies van de gedcom lukt het ook maar niet met de nieuwste die ik zojuist aangemaakt had. Bij vorige versies was de grootte van het bestand 17980 kB en dit groeide gestaag tot het huidige 18456 kB. Dus ik vermoed dat de gedcom wel degelijk is aangemaakt. maar als ik deze dan wil importeren op de nieuwe pc krijg ik de melding : 09:35:50 -> Tag HEAD.CHAR ontbreekt.
- Han Kortekaas
-
11 sep 2018 14:12
Je hebt niet de vraag beantwoord waar die gedcom vandaan komt. Is dat soms MyHeritage??
- Luc Scevenels
- Auteur
11 sep 2018 14:58
Het Gedcom bestand wordt gemaakt vanuit Aldfear, waar ik al jaren mee werk. Het is enkel de bedoeling om een degelijk 'back-up' (lees volledig bestand) te hebben op mijn nieuwe laptop.
- Han Kortekaas
-
11 sep 2018 17:00 - 11 sep 2018 17:01
Het is een verkeerd idee om als back-up een volledige gedcom te maken. Daar dient een Veiligheidskopie voor.
Met welke versie van Aldfaer is die gedcom gemaakt en met welke versie lees je die gedcom nu weer in?
In de gedcom hoort onder meer in de HEAD sectie een tag '1 CHAR UTF-8' (voor versie vanaf 7.0) te staan en blijkbaar ontbreekt die?
Met welke versie van Aldfaer is die gedcom gemaakt en met welke versie lees je die gedcom nu weer in?
In de gedcom hoort onder meer in de HEAD sectie een tag '1 CHAR UTF-8' (voor versie vanaf 7.0) te staan en blijkbaar ontbreekt die?
Laatst bewerkt 11 sep 2018 17:01 door Han Kortekaas.
- Ruud de Ruiter
-
11 sep 2018 17:07
Om te beginnen, met welke versie Aldfgaer wordt de gedcom gegenereerd? Want al jaren mee gewerkt zegt bij niet of dat de laatste versie is
Als dat de huidge versie 7.0 is en de laptop heeft ook versie 7.0 doe dan de simpele oplossing die ik al aangaf. Kopïeer je *.aldf bestand waarbij * wordt vervangen door de naam van je eigen bestand
De omweg via gedcom is overbodig, afgezien dat Aldfaer een Aldfaer gedcom zonder gesleutel probleemloos accepteert.
Als dat de huidge versie 7.0 is en de laptop heeft ook versie 7.0 doe dan de simpele oplossing die ik al aangaf. Kopïeer je *.aldf bestand waarbij * wordt vervangen door de naam van je eigen bestand
De omweg via gedcom is overbodig, afgezien dat Aldfaer een Aldfaer gedcom zonder gesleutel probleemloos accepteert.
- Luc Scevenels
- Auteur
12 sep 2018 09:05
Ruud - Han, hartelijk dank voor jullie tussenkomst. Ruud daar het niet lukte om te doen zoals je zei, probeerde ik een andere USB stick en het is gelukt. Het probleem is dus opgelost, schijnbaar was er iets mis met de USB stick die ik gebruikte.