Koppelen van partner/getuigen

Lees meer

Koppelen van partner/getuigen

09 sep 2018 00:39 - 09 sep 2018 00:51
Geachte helpdesk,
Als er een huwelijk plaatsvindt van iemand die al in de stamboom voorkomt met iemand die er nog niet in voorkomt maak ik een nieuwe persoon aan met het betreffende icoontje. Wanneer ik deze persoon vervolgens wil koppelen als partner of getuige verschijnt er automatisch een nieuwe persoon met alleen de achternaam en nieuwe code. Persoon in kwestie staat dus dubbel in de personenlijst: een met de door mij ingevoerde gegevens en een door het programma aangemaakt, met alleen achternaam en code. Tevens verschijnt er een venster met foutmelding "voer in ieder geval de geslachtsaanduiding in, en minimaal een van de volgende velden: achternaam, voornaam of roepnaam, Iets wat ik bij de zelf ingevoerde persoon al gedaan had. Kennelijk gaat het programma er van uit dat ik dit niet gedaan heb en maakt automatisch een achternaam aan en vraagt mij de verdere minimale gegevens in te voeren. Wat doe ik hier fout? Graag uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Hennie
Laatst bewerkt 09 sep 2018 00:51 door HAJ.

Lees meer

Re: Koppelen van partner/getuigen

09 sep 2018 01:02 - 09 sep 2018 01:10
Bij het zgn koppelvenster maakt u de fout door de nieuwe persoon weer in te voeren en geen rekening te houden met het onderste deel van het koppelvenster, waar u de nieuwe persoon in kunt zien als die ook in de stamboom is opgenomen.. Als dat zo is moet u de persoonsregel selecteren en daarna de knop 'kies uit lijst' nemen en daarna 'ok'. Geeft u alleen 'ok' dan heeft u een nieuw record gemaakt.
Overigens is de beste methode om naar de persoon te gaan die een huwelijk aangaat en dan met de rechtermuis klikken op de partnerbalk. Dat geeft een uitvalvenstertje 'partner koppelen' waarna het koppelvenster opent. Dat gaat iets sneller dan eerst de nieuwe partner invoeren omdat tegelijkertijd de huwelijksvorm bepaald kan worden.
Als u ook van te voren onder de Extra - Instellingen - Vensters - Hoofdvenster een vinkje heeft gezet bij 'Automatisch Tabbladen selecteren', dan springt de cursor na het partner koppelen onmiddellijk door naar de Tab voor de verdere huwelijksvorm gegevens in te voeren.
Laatst bewerkt 09 sep 2018 01:10 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HAJ

Gemaakt door Kunena