- Bedankjes 1024
Problemen na update
- Den Hert Hilaire
- Auteur
Problemen na update
08 sep 2018 21:43
Na update naar versie 7.0 krijg ik overal het bericht "kan bestand niet tonen". Ontkoppelen lukt, maar bij koppelen wordt overal één enkel en steeds hetzelfde bestand gekoppeld. Mijn te koppelen bestanden staan in "My documents/ALDFAER/Materiaal". Nergens heb ik ook maar iets gewijzigd. Op het forum vind ik geen passend antwoord.
Weet iemand wat het probleem is?
Met dank,
Hilaire Den Hert
Weet iemand wat het probleem is?
Met dank,
Hilaire Den Hert
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Problemen na update
08 sep 2018 22:47
Ga eens na of de bestanden zich bevinden in de opgegeven locatie bij Stamboom > Eigenschappen.
Ga naar menu Stamboom en maak een Bestandscontrole en -reparatie.
Ga naar menu Stamboom en maak een Bestandscontrole en -reparatie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Den Hert Hilaire
- Ruud de Ruiter
-
- Den Hert Hilaire
- Auteur
09 sep 2018 16:38
Dank voor het snelle reageren.
Bestandskontrole heeft geen resultaat gegeven.
De bestanden zijn afbeeldingen van aktes met ext. "Jpeg". Gaf tot voor update geen enkel probleem.
Daarnaast bemerk ik dat, als ik bob een vader wil koppelen aan een kind, er een totaal andere naam wordt ingevoerd. Dat heb ik bij verschillende personen uitgetest. M.a.w., momenteel is Aldfaer voor mij onwerkbaar. Misschien moet ik terug naar vorige versie, maar daar zou ik niet weten hoe het te doen.
Alvast dank voor de moeite
Bestandskontrole heeft geen resultaat gegeven.
De bestanden zijn afbeeldingen van aktes met ext. "Jpeg". Gaf tot voor update geen enkel probleem.
Daarnaast bemerk ik dat, als ik bob een vader wil koppelen aan een kind, er een totaal andere naam wordt ingevoerd. Dat heb ik bij verschillende personen uitgetest. M.a.w., momenteel is Aldfaer voor mij onwerkbaar. Misschien moet ik terug naar vorige versie, maar daar zou ik niet weten hoe het te doen.
Alvast dank voor de moeite
- Ruud de Ruiter
-
09 sep 2018 16:58 - 09 sep 2018 17:01
jpeg
Dat is een kwestie van het pad naar het materiaal. Zie Menu > Stamboom > Eigenschappen
Mogelijk ook een kwestie dat u doodgewoon de vink materiaal niet hebt gezet in Instellingen
vader koppelen kind
Ik weet niet wat u doet maar met deze omschrijving kan ik niets aanvangen. In principe is dit in versie 7.0 niet veranderd, dus wat u doet is mij een raadsel
Dat is een kwestie van het pad naar het materiaal. Zie Menu > Stamboom > Eigenschappen
Mogelijk ook een kwestie dat u doodgewoon de vink materiaal niet hebt gezet in Instellingen
vader koppelen kind
Ik weet niet wat u doet maar met deze omschrijving kan ik niets aanvangen. In principe is dit in versie 7.0 niet veranderd, dus wat u doet is mij een raadsel
Laatst bewerkt 09 sep 2018 17:01 door Ruud de Ruiter.
- Paul Kallenberg
09 sep 2018 19:37
Hilaire,
Met welke versie van Windows werk je?
Paul
Met welke versie van Windows werk je?
Paul
- Den Hert Hilaire
- Auteur
09 sep 2018 19:56
Ik zie dat omwille van de grootte ik geen schermafdruk kan bezorgen. Wat ik doe:Koppelen van bestand: rechter muisklik in tabblad subtabblad Persoon, klik op nieuw tabblad "Bestand koppelen", Look in "Materiaal", kies map "Overlijden", kies map "Kalken", nadat ik bestand "Overlijdensakte Franciscus Dhert..." heb aangeklikt, verschijnt bericht in rood weergegeven "Kan bestand niet tonen: C:/users/... " maar met een andere bestandsnaam Als ik in de betreffende map ga kijken is er het juiste bestand aanwezig mét juiste afbeelding.
Tweede probleem: Koppelen van een persoon: Tabblad Persoon in menu aanklikken, Gezin, Gezin koppelen, Vader, gegevens invullen in, klik OK. Nadat er OK geklikt is, is er een andere vader ingevoerd. Ik heb bemerkt dat de foute vader in vorig scherm 'opgelicht' staat, maar ik kan dat opgeen manier verwijderen. Ook niet nadat er bestandskontrole is uitgevoerd.
Ik werk met Mac OS 10.13.6
Tweede probleem: Koppelen van een persoon: Tabblad Persoon in menu aanklikken, Gezin, Gezin koppelen, Vader, gegevens invullen in, klik OK. Nadat er OK geklikt is, is er een andere vader ingevoerd. Ik heb bemerkt dat de foute vader in vorig scherm 'opgelicht' staat, maar ik kan dat opgeen manier verwijderen. Ook niet nadat er bestandskontrole is uitgevoerd.
Ik werk met Mac OS 10.13.6
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
09 sep 2018 20:39
Hilaire,
Op dit forum staat onder de tab Inex een speciale rubriek voor de Mac gebruikers. Daarin had je meteen kunnen lezen dat de laatste versie(7) van Aldfaer nog enige problemen ondervindt. Zie hier alvast een belangrijk bericht, inclusief hoe naar de vorige versie terug te gaan.
Op dit forum staat onder de tab Inex een speciale rubriek voor de Mac gebruikers. Daarin had je meteen kunnen lezen dat de laatste versie(7) van Aldfaer nog enige problemen ondervindt. Zie hier alvast een belangrijk bericht, inclusief hoe naar de vorige versie terug te gaan.
- Den Hert Hilaire
- Auteur
- Den Hert Hilaire
- Auteur
09 sep 2018 20:50
Had ik dat geweten dan had ik dat inderdaad kunnen lezen. Ben waarschijnlijk nog te jonge gebruiker
. Maar ik werk met Mac en blijkbaar is daar (nog) geen pasklare oplossing voor. Maar dank voor je tip. Ik probeer nu naar de vorige versie terug te keren...