- Bedankjes 97
Sorteren op plaatsnaam
- Frank
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Sorteren op plaatsnaam
07 sep 2018 22:16 - 08 sep 2018 00:41
Heb een uitsplitsing van de voorouders in de 10de generatie gemaakt.
Al deze voorouders in een apart gedcom gezet en geladen in een ander versie aldfaer
In de personenlijst kan vervolgens een sortering gemaakt worden op de "PLAATS GEBOREN / GEDOOPT"
Maar deze sortering werkt dus niet, het lijkt wel of er eerst ergens anders een sortering op word gemaakt
De bijlage is verwijderd omdat dit de opening van het onderwerp blokkeerde. De bijlage kan alsnog ingediend worden in een Word document.
webmaster
Al deze voorouders in een apart gedcom gezet en geladen in een ander versie aldfaer
In de personenlijst kan vervolgens een sortering gemaakt worden op de "PLAATS GEBOREN / GEDOOPT"
Maar deze sortering werkt dus niet, het lijkt wel of er eerst ergens anders een sortering op word gemaakt
De bijlage is verwijderd omdat dit de opening van het onderwerp blokkeerde. De bijlage kan alsnog ingediend worden in een Word document.
webmaster
Bijlage niet gevonden
Bijlage niet gevonden
Laatst bewerkt 08 sep 2018 00:41 door Webmaster.
- Han Kortekaas
-
Re: Sorteren op plaatsnaam
08 sep 2018 09:58
Als ik me goed herinner heeft u aan de plaatsnamen een 'sorteer als' gegeven, en dus wordt de lijst conform gesorteerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank
- Frank
-
Auteur
08 sep 2018 13:38 - 08 sep 2018 13:40
Hartelijk dank Han,
Niet in de persoonslijst op de juiste alfabetische volgorde te zetten.
Maar via : Onderhoud plaats, de plaats aan te klikken en vervolgens laten zoeken zie ik alle Doop Trouw en Begraaf aktes van onze voorouders en kan ik kijken wie in welk doopboek terug kan vinden per plaats.
Hier is per plaats een overzicht van te maken en weer uit te draaien.
Heb dan toch gevonden wat niet zou kunnen volgens een oudere forum post.
Mijn dank is groot, zo is het makkelijker terugzoeken in een plaats waar de doopboeken nog niet geïndexeerd zijn van 1600-1700 in de Brabantse archieven en het doorbladeren is om de juiste namen te vinden die geboren worden in die ene gemeente waar je aan het zoeken bent.
Ook twee programma's naast elkaar werkt dan perfect.
Tevens zijn de kleuren in de gedcom meegekomen en zie of ik geen , enkele of ale DTB gegevens heb van die persoon.
Post mag gesloten worden.
Niet in de persoonslijst op de juiste alfabetische volgorde te zetten.
Maar via : Onderhoud plaats, de plaats aan te klikken en vervolgens laten zoeken zie ik alle Doop Trouw en Begraaf aktes van onze voorouders en kan ik kijken wie in welk doopboek terug kan vinden per plaats.
Hier is per plaats een overzicht van te maken en weer uit te draaien.
Heb dan toch gevonden wat niet zou kunnen volgens een oudere forum post.
Mijn dank is groot, zo is het makkelijker terugzoeken in een plaats waar de doopboeken nog niet geïndexeerd zijn van 1600-1700 in de Brabantse archieven en het doorbladeren is om de juiste namen te vinden die geboren worden in die ene gemeente waar je aan het zoeken bent.
Ook twee programma's naast elkaar werkt dan perfect.
Tevens zijn de kleuren in de gedcom meegekomen en zie of ik geen , enkele of ale DTB gegevens heb van die persoon.
Post mag gesloten worden.
Laatst bewerkt 08 sep 2018 13:40 door Frank . Reden: tikfout
- Han Kortekaas
-
08 sep 2018 15:30
Je hebt het wel over iets totaal anders dan het begin van dit onderwerp waar je het naar mijn smaak duidelijk hebt over de personenlijst.
Dus ik snap jouw opmerking niet over de oude post waar iets niet zou kunnen. Zie je iets over het hoofd dat deze nieuw functie wèl die functionaliteit biedt?
Dus ik snap jouw opmerking niet over de oude post waar iets niet zou kunnen. Zie je iets over het hoofd dat deze nieuw functie wèl die functionaliteit biedt?
- Frank
-
Auteur
08 sep 2018 16:14 - 08 sep 2018 16:21
Klopt Han,
Heb een uitsnede gemaakt van alle voorouders in de 10de generatie in een apart gedcom.
Wat in de persoonslijst NIET te sorteren is op geboorteplaats
is in de Onderhoud plaatsen wel te sorteren.
zie de bijlages in mijn mail van vandaag
voetnoot:
Je eerste opmerking heeft me de andere sortering doen bekijken, waardoor het op die manier wel lukte.
Heb een uitsnede gemaakt van alle voorouders in de 10de generatie in een apart gedcom.
Wat in de persoonslijst NIET te sorteren is op geboorteplaats
is in de Onderhoud plaatsen wel te sorteren.
zie de bijlages in mijn mail van vandaag
voetnoot:
Je eerste opmerking heeft me de andere sortering doen bekijken, waardoor het op die manier wel lukte.
Laatst bewerkt 08 sep 2018 16:21 door Frank .
- Han Kortekaas
-
08 sep 2018 17:34
Aan de hand van de plaatjes die je mij stuurde:
Helaas is het zo dat taalgebruik mensen op de verkeerde been kan zetten.
De sortering die jij toepast als (1) op de personenlijst werkt technisch exact zoals het moet. Alleen, wat jij wilt bereiken kan niet met die sortering van de Personenlijst maar wel via het Zoeken naar een Plaats via Stamboom -> Onderhoud -> Plaats.
Het is me eigenlijk dus een raadsel waarom je dit draadje bent begonnen.
Helaas is het zo dat taalgebruik mensen op de verkeerde been kan zetten.
De sortering die jij toepast als (1) op de personenlijst werkt technisch exact zoals het moet. Alleen, wat jij wilt bereiken kan niet met die sortering van de Personenlijst maar wel via het Zoeken naar een Plaats via Stamboom -> Onderhoud -> Plaats.
Het is me eigenlijk dus een raadsel waarom je dit draadje bent begonnen.
- Frank
-
Auteur
09 sep 2018 11:02
Nee hoor Han,
Je hebt me perfect geholpen al begrijp je het nog niet.
Nogmaals hartelijke dank.
Ben al diverse keren op zoek geweest hoe ik onze voorouders kon sorteren in een bepaalde generatie op plaatsnaam zodat ik de DTB boeken in die plaats kan doorbladeren kijkende naar alle voorouders in die plaats. (Dit om maar een keer een DTB boek van een plaats door te kijken)
Mijn methode :
- Maak een apart gedcom van alleen de voorouders in die generatie. (in mijn geval de 10de)
- Lees die in in een andere versie van Aldfaer zodat je beide naast elkaar kan bekijken
- Stamboom - onderhoud plaats - klik de plaats aan en zoek alle Doop Trouw en Overlijdensdata van die plaats komen in het rechterscherm.
- Mogelijkheid tot een print te maken om ze af te strepen als je het gevonden hebt.
Dit omdat de sortering in de persoonslijst op (geboren/gedoopt) niet juist sorteert.
Je hebt me perfect geholpen al begrijp je het nog niet.
Nogmaals hartelijke dank.
Ben al diverse keren op zoek geweest hoe ik onze voorouders kon sorteren in een bepaalde generatie op plaatsnaam zodat ik de DTB boeken in die plaats kan doorbladeren kijkende naar alle voorouders in die plaats. (Dit om maar een keer een DTB boek van een plaats door te kijken)
Mijn methode :
- Maak een apart gedcom van alleen de voorouders in die generatie. (in mijn geval de 10de)
- Lees die in in een andere versie van Aldfaer zodat je beide naast elkaar kan bekijken
- Stamboom - onderhoud plaats - klik de plaats aan en zoek alle Doop Trouw en Overlijdensdata van die plaats komen in het rechterscherm.
- Mogelijkheid tot een print te maken om ze af te strepen als je het gevonden hebt.
Dit omdat de sortering in de persoonslijst op (geboren/gedoopt) niet juist sorteert.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francke