- Bedankjes 0
Hoofdletter achternaam
- Batavier
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Hoofdletter achternaam
07 sep 2018 21:24
Kortgeleden nieuwe versie geïnstalleerd. Sinds dien is de Naam (achternaam) niet meer hoofdlettergevoelig.
Heb het betreffende vinkje al eens uitgezet en opnieuw aangevinkt, maar geen resultaat.
vriendelijke groet,
Arnold
Heb het betreffende vinkje al eens uitgezet en opnieuw aangevinkt, maar geen resultaat.
vriendelijke groet,
Arnold
- Hans Weggemans
-
Re: Hoofdletter achternaam
07 sep 2018 21:36 - 07 sep 2018 21:37
Waar heb je vinkje uit/aam gezet?
Zie laatste regel bij reactie Antoon: aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/3527-fami...ofdletter.html#21721
Zie laatste regel bij reactie Antoon: aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/3527-fami...ofdletter.html#21721
Laatst bewerkt 07 sep 2018 21:37 door Hans Weggemans.
- Batavier
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Hans Weggemans
-
- Batavier
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 sep 2018 23:34
Ja, daar staat Achternaam ook aangevinkt
Voor de goede orde: ik gebruik ik Windows 10
Het euvel is direct na het installeren van de nieuwe versie opgetreden
Voor de goede orde: ik gebruik ik Windows 10
Het euvel is direct na het installeren van de nieuwe versie opgetreden
- Han Kortekaas
-
08 sep 2018 09:56
Als u vinkjes heeft gezet bij Onderhoud - achternamen en Stamboom - eigenschappen dan staat Hoofdlettergevoeligheid aan en kunt u dus kleine/hoofdletters invoeren.
Zie ook de beschrijving in de Help - zoek naar hoofdlettergevoeligheid.
Als het toch niet werkt zoals u denkt dat het zou moeten zijn kunt u het beste een voorbeeld geven van wat er fout gaat.
Zie ook de beschrijving in de Help - zoek naar hoofdlettergevoeligheid.
Als het toch niet werkt zoals u denkt dat het zou moeten zijn kunt u het beste een voorbeeld geven van wat er fout gaat.
- Batavier
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 sep 2018 12:09
Heb net een opnieuw Aldfaer geïnstalleerd, maar geen verbetering.
Wanneer ik een Naam (familienaam) invoer met kleine letter, dan blijft het een kleine letter.
Bij de roepnaam wordt echter wel automatisch een Hoofdletter geplaatst. Er valt wel mee te leven, maar was dit niet gewend en moet ik nu af en toe eens even zoeken naar namen die met een kleine letter beginnen.
Wanneer ik een Naam (familienaam) invoer met kleine letter, dan blijft het een kleine letter.
Bij de roepnaam wordt echter wel automatisch een Hoofdletter geplaatst. Er valt wel mee te leven, maar was dit niet gewend en moet ik nu af en toe eens even zoeken naar namen die met een kleine letter beginnen.
- Han Kortekaas
-
08 sep 2018 12:32
Overnieuw installeren was totaal zinloos.
U heeft klaarblijkelijk de vink AAN staan en die moet uit. Als u die uitzet krijgt u waarschijnlijk een melding dat dit niet kan omdat er niet unieke namen zijn. Dat moet u via Onderhoud -> Achternamen eerst oplossen.
U heeft klaarblijkelijk de vink AAN staan en die moet uit. Als u die uitzet krijgt u waarschijnlijk een melding dat dit niet kan omdat er niet unieke namen zijn. Dat moet u via Onderhoud -> Achternamen eerst oplossen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Batavier