geen gelijke bestandsnaam

• anneke bredewout
  • Auteur

geen gelijke bestandsnaam

07 sep 2018 11:24
Werk op mijn computer in Aldfaer. Bovenin staat: c:\Users\anneke\Documents\Aldfaer\Stambomen bredewout.
Als ik "anneke" wil veranderen in bv Eigenaar kan dat niet. Geeft aan: Padnaam stamboombestand te lang of onjuist.
Op mijn laptop staat de naam: C:\Users\Eigenaar\Documents\Aldfaer\Stambomen bredewout. Wil ik dit wijzigen ontvang ik dezelfde boodschap.
Wil dit in deze twee pc hetzelfde hebben staan, zodat ze via Dropbox kunnen communicceren.
Hoe dit op te lossen?
Is het zo dat de naam Eigenaaar en anneke verbonden zijn met de computers? Bij opening verschijnen deze namen ook. Dus waarschijnlijk niets met Aldfaer of Dropbox te maken? Terug naar de daeler met de laptop om dat te laten veranderen en misschien is het probleem dan opgelost? Of kan ik dit zelf met jullie hulp?
Vast weer hartelijk dank voor jullie tijd.

Lees meer

Re: geen gelijke bestandsnaam

07 sep 2018 11:29 - 07 sep 2018 11:30
Bijzonder slecht idee om dat via Dropbox of een andere cloud service af te regelen. Stambomen raken corrupt.
Wat u wilt doen is onmogelijk 'anneke' en 'eigenaar' zijn gebruikersnamen die u in de pc en laptop heeft tiegekend. Dit kunt u nooit wijzigen, tenzij u op de twee pc's gelijke gebruikers invoert.

Daarnaast is het gewoon niet nodig want het gaat om het bestandsnaam vanaf Documents\Aldfaer\Stambomen

Vooral niet afregelen met dropbox!!
Laatst bewerkt 07 sep 2018 11:30 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: anneke bredewout

Lees meer

07 sep 2018 11:57
Anneke,
Het is technisch een "fluitje" om 2 pc's dezelfde naam te geven. Echter dat is een slecht idee omdat b.v. in het door jou aangehaalde voorbeeld, het spoor naar de bron (= PC) verloren gaat.
Minimaal stel ik dan voor om b.v. PC anneke en LT anneke te gebruiken.
Hoe? Klik op mijn naam en stuur een e-mail

Verder luister naar Han en vergeet Dropbox, Cloud, Onedrive, Googledrive of andere synchro/back-up tools

Lees meer

07 sep 2018 12:29
Aanvulling
In een netwerk kunnen nooit computers met gelijke namen voorkomen want wie is dan wie ?

• anneke bredewout
  • Auteur

12 sep 2018 20:30
Hallo best meneer,

Hoop dat dit werkt. Ben in deze zaken zee slecht om te reageren. Snap niet geheel hoe het werkt. Wil reageren op de door mij gestelde vraag om twee pc via Dropbox te laten communiceren. Doordat de een gebruikersnaam Anneke heeft en de andere Eigenaar lukt dit niet. Het Aldfaer programma geeft steeds aan dat dit niet kan via Dropbox. Dus mijn gegevens van de pc komen dan niet terecht in de lp doordat de gebruikersnamen niet overeen komen. Kan dit ook niet veranderen in Aldfaer.

Lees meer

13 sep 2018 07:25
Anneke,
Dit is geen Aldfaer probleem maar een PC-netwerk probleem.

Voor wat betreft Aldfaer, Dropbox of andere "Cloud" service mag alleen gebruikt worden voor opslag van de map voor v-kopie en de map materiaal. Met nadruk, NIET voor de *.aldf stamboombestanden.

Gemaakt door Kunena