Gelijktijdig sorteren op Achternaam en Voornaam in Personenlijst

• Hans van Wijhe
  • Auteur

Gelijktijdig sorteren op Achternaam en Voornaam in Personenlijst

06 sep 2018 16:46
L.S.,

Is het mogelijk om in de Personenlijst na op achternaam gesorteerd te hebben dan op de betreffende achternaam de voornamen alfabetisch te sorteren? Het slotje staat open in mijn lijst, doch ik kan alleen maar op een gegeven sorteren. Hoogstwaarschijnlijk zie ik iets over het hoofd of doe ik iets verkeerd. Kunt u mij in dat geval informeren hoe ik tewerk dien te gaan?

Bij voorbaat hartelijk dank,
Met vriendelijke groet,

Hans van Wijhe

Lees meer

Re: Gelijktijdig sorteren op Achternaam en Voornaam in Personenlijst

06 sep 2018 18:23
Hans,
Klik op de kolomhoofding achternaam en vervolgens met de Shift-toest ingedrukt op kolomhoofding voornaam.
Hetzelfde kan je toepassen voor de andere kolommen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hans van Wijhe

Lees meer

06 sep 2018 18:27
Hans,

In aanvulling op JayCee:
Zie de help:
Als u de lijst op een bepaalde kolom wilt sorteren, klinkt u éénmaal met de linkermuistoets op de titel van die kolom. U zult zien dat de sortering wordt aangepast, en het kopje waarop gesorteerd is vet wordt weergegeven.
Wilt u een extra sortering doen op een andere kolom dan houdt u de Shift-toets ingedrukt terwijl u op het kopje van die andere kolom klikt. Door de cijfers achter de kopjes kunt u altijd zien in welke volgorde de lijst wordt gesorteerd.

Groet,
Evert.

• Hans van Wijhe
  • Auteur

06 sep 2018 21:04
Hartelijk dank Evert en JayCee, het werkt uitstekend.

Hans

• chris

23 sep 2021 16:35
En boven de kolom, bijv. Achternaam, kun je een achternaam intypen, zodat je dan alleen de personen met die achternaam en gesorteerd op voornaam ziet.

Gemaakt door Kunena