Verschil V4 vs V7

• R.H. van den Berg
  • Auteur

Verschil V4 vs V7

03 sep 2018 13:22
Mede genealogen,

Ik heb een vraag m.b.t. Aldfaer V4 vs V7. Omdat ik op dit moment gebruik maak van de MyHeritage software en graag wil overstappen naar bijvoorbeeld Aldfaer heb ik gezocht naar een boek/handleiding. Visual Steps geeft een boek uit met de titel “ Stamboom maken op de PC” In dit boek wordt echter V4.2 uitgelegd. De laatste Aldfaer versie is echter V7. Denken jullie dat dit boek te gebruiken is en dat de verschilllen zich hoofdzakelijk op de achtergrond afspelen of zijn de verschillen erg groot.

Graag jullie reactie en advies,

René van den Berg

Lees meer

Re: Verschil V4 vs V7

03 sep 2018 14:09 - 03 sep 2018 14:12
Dag René,
Ik stel voor dat je eerst op aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/62 versie 4.2 ophaalt en installeert volgens de default installatie. (probeer niet "wijzer" te zijn door daar van af te wijken).
Bij installatie komt mogelijk een melding update. Die negeer je.
Daarna in Menu > Extra > Instellingen > Algemeen zet je de vink voor updates uit.
Vervolgens maak je aan de hand van het boek een testbestandje en ga je er mee spelen om Aldfaer te beheersen. Ook kan je aan de hand van de help de stap-voor-stap procedure doornemen.

Als je dat onder de knie hebt, meldt je je op het forum voor hoe een MyHeritage gedcom te importeren als nieuw Aldfaer bestand.

Na de geslaagde import van het MyHeritage bestand zet je in de instellingen de eerder verwijderdede update vink en voer je bij een herstart de update naar versie 7.0 (of misschien inmiddels een hogere versie) uit
Laatst bewerkt 03 sep 2018 14:12 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: R.H. van den Berg

Lees meer

03 sep 2018 14:21
René,
Aldfaer is ontworpen met onder meer de achterliggende gedachte dat e.e.a. intuïtief moest zijn en dat met behulp van de Help van het programma e.e.a. duidelijk zou moeten zijn.
Je komt vanuit de Aldfaer vensters op het juiste plekje in de Help om bij het onderwerp wat verduidelijkt moet worden de F1 toets in te drukken.
Probeer eerst eens wellicht met versie 4.2 of liever nog 6.2 te beginnen en probeer het boek even terzijde te houden. De Help is altijd bijgewerkt voor de versie en boeken lopen voor nieuwere versies per definitie achter.

Als er vragen zijn kun je die altijd hier stellen, maar vergeet dan niet het versienummer te vermelden waar je mee werkt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: R.H. van den Berg

• R.H. van den Berg
  • Auteur

03 sep 2018 19:51
Hartelijk dank voor de reacties. Ik gebruik de help functie wel en anders het forum B)

Gemaakt door Kunena