- Bedankjes 996
Tekstvak te smal
- Klouwen
- Auteur
Tekstvak te smal
30 aug 2018 19:30
Als ik ben ingelogd en het mijn gegevens ingeladen, dan staan verschillende gegevens half in het tekstvak. Kan ik dat oplossen en zo ja hoe???
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
- Ruud de Ruiter
-
Re: Tekstvak te smal
31 aug 2018 12:18
Als u bedoelt dat in uw profiel diverse velden "kleiner" zijn als de ingevoerde tekst, dan is er niets nieuws onder de zon. Ik denk dat het de bedoeling van de makers van het forum is om, hoewel langere invoer mogelijk is, een aanzet te geven om deze zo kort mogelijk te houden.
Ook in Aldfaer komt dat voor, b.v. namen, plaatsnamen, roepnaam, bronnen en dergelijke. Ook daar kunt u "langer" invoeren als de beschikbare ruimte
Ook in Aldfaer komt dat voor, b.v. namen, plaatsnamen, roepnaam, bronnen en dergelijke. Ook daar kunt u "langer" invoeren als de beschikbare ruimte
- Winfried Kolner
04 sep 2018 12:09
Ik denk dat Klouwen bedoelt dat in de nieuwste versie (Aldfaer 7.0) de tekstvakken smaller zijn geworden qua hoogte, niet qua breedte. Ik probeerde een printscreen te maken en hier te plakken, maar dat lukt niet.
Het betreft zowel de aanduiding zoals 'code', 'naam', 'Geb', 'Ged', 'Ovl', 'Bgr', als de tekstvakken die daar achter staan. De helft van de tekst (onderkant) verdwijnt.
Hetzelfde gebeurt op de tabbladen rechts op het scherm. Bijvoorbeeld bij het tabblad 'geboorte' zijn alle aanduidingen zoals 'Tijd',''Bron' gedeeltelijk zichtbaar. Hier verdwijnt ook nog eens het begin van het woord, bijvoorbeeld van 'Lengte', 'Gewicht' en 'Datum'.
Blijkbaar is er iets verandert in de scherminstellingen o.i.d.
Het betreft zowel de aanduiding zoals 'code', 'naam', 'Geb', 'Ged', 'Ovl', 'Bgr', als de tekstvakken die daar achter staan. De helft van de tekst (onderkant) verdwijnt.
Hetzelfde gebeurt op de tabbladen rechts op het scherm. Bijvoorbeeld bij het tabblad 'geboorte' zijn alle aanduidingen zoals 'Tijd',''Bron' gedeeltelijk zichtbaar. Hier verdwijnt ook nog eens het begin van het woord, bijvoorbeeld van 'Lengte', 'Gewicht' en 'Datum'.
Blijkbaar is er iets verandert in de scherminstellingen o.i.d.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
04 sep 2018 12:24
In Aldfaer 7 is nu een instelling waarbij de grootte van de letters kunnen worden opgegeven.
Zie hiervoor Instellingen->Algemeen. Waardoor ook de verhouding ten opzichte van de andere velden mee worden veranderd. Belangrijk is wel de Windows instelling voor de Beeldscherm instellingen, kijk eens of deze instelling wel juist is bij mij staat deze op 100% en ik heb geen last van dit probleem. Het maakt niet uit welke letter grootte ik kies In Aldfaer. Maak gebruik van Windows 10.
Zie hiervoor Instellingen->Algemeen. Waardoor ook de verhouding ten opzichte van de andere velden mee worden veranderd. Belangrijk is wel de Windows instelling voor de Beeldscherm instellingen, kijk eens of deze instelling wel juist is bij mij staat deze op 100% en ik heb geen last van dit probleem. Het maakt niet uit welke letter grootte ik kies In Aldfaer. Maak gebruik van Windows 10.
- Ruud de Ruiter
-
04 sep 2018 14:06 - 04 sep 2018 14:06
Als bedoeld wordt dat staartletters worden afgekapt, dan werkt de gebruiker in Windows 7. Dit is een bekend probleem en heeft absoluut niets van doen met 100% beeldscherm resolutie. Temeer daar bij gebruik van een 1920x1080 pixel beeldscherm, 100% een onwerkbaar, c.q. voor velen een onleesbaar scherm oplevert. Hier dient tevens opgemerkt te worden dat de fabrikanten voor deze schermgroottes een default instelling van 125% aanraden
Dit is een bekend en uitgebreid gerapporteerd probleem waarvan ik alleen maar kan zeggen, in de toekomst lost zich dat vanzelf op door updates naar Windows 10 (of veel later). Niet leuk, want ook ik ben "slachtoffer"
Dit is een bekend en uitgebreid gerapporteerd probleem waarvan ik alleen maar kan zeggen, in de toekomst lost zich dat vanzelf op door updates naar Windows 10 (of veel later). Niet leuk, want ook ik ben "slachtoffer"
Laatst bewerkt 04 sep 2018 14:06 door Ruud de Ruiter.