terugzetten veiligheidscopie?

• Uytterhoeven
  • Auteur

terugzetten veiligheidscopie?

27 aug 2018 21:46
mijn huidige versie van Aldfaer is 7.0. Op 25 aug heb ik afgesloten, en een veiligheidscopie gemaakt. Vanavond opent Aldfaer zonder de stamboom te openen, en de veiligheidscopie van 25 aug opent evenmin. Een veiligheidscopie van begin juli opent, doch dan ben ik circa 2000 personen kwijt. In bijlage de lijst met veiligheidscopies. Dank bij voorbaat voor een antwoord. Raymond

Lees meer

Re: terugzetten veiligheidscopie?

27 aug 2018 22:45 - 27 aug 2018 22:52
Staat Aldfaer in Program Files? Gebruikt u een cloud service voor opslag van bestanden, of een gesynchroniseerd backup-programma? Is er e.o.a. melding waarom het niet opend? Kunt u de bestandsnaam weergeven.
Laatst bewerkt 27 aug 2018 22:52 door JayCee.

• Uytterhoeven
  • Auteur

28 aug 2018 21:48
aldfaer is circa 2 jaar geleden geinstalleerd zoals toen aanbevolen.
de veiligheidsbestanden staan op de C-schijf.
de melding : zie bijlage
de bestandsnaam van de veiligheidscopie is Uytterhoeven-Smedts_201808252254.alx
dank bij voorbaat voor uw reactie.

Lees meer

28 aug 2018 21:59 - 28 aug 2018 21:59
Uytterhoeven schreef : aldfaer is circa 2 jaar geleden geinstalleerd zoals toen aanbevolen.
dus in C:\Aldfaer?
Maakt u gebruik van OneDrive of enig andere cloud service?
Laatst bewerkt 28 aug 2018 21:59 door JayCee.

• Uytterhoeven
  • Auteur

28 aug 2018 22:02
neen, geen cloud of onedrive.

• Uytterhoeven
  • Auteur

28 aug 2018 22:07
effe geverifieerd, inderdaad C:\Aldfaer

• Uytterhoeven
  • Auteur

28 aug 2018 22:27
nog effe verder gezocht.
als ik in Aldfaer op "het icoon open" klik dan heb ik als extensie .aldf
deze openen geeft als foutmelding bestand C:\users\Raymond\documents\Aldfaer\Stambomen\_OxADFAE350_Uytterhoeven-Smedts_201808252254\Uytterhoeven-Smedts_201808252254_kp.alf is niet aanwezig Aldfaer probeert deze fout te herstellen. en op OK drukken geeft dan Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen. Verwijder de verborgen map C:\users\Raymond\documents\Aldfaer\Stambomen\_OxADFAE350_Uytterhoeven-Smedts_201808252254 en open de stamboom dan opnieuw of zet een recente veiligheidscopie terug.
De andere veiligheidscopien zijn van juni (en toch neem ik bij afsluiten steeds een veiligheidscopie, maar waar zou deze kunnen staan dan? (als ik dit bestand weggooi ben ik circa 2000 personen kwijt)
als ik in veiligheidskopieën de bestanden zie dan heb ik als extensie .alx en hier komt dan de melding een programma te zoeken om deze te openen...

Lees meer

28 aug 2018 23:20
Het betekent nl dat waarschijnlijk bij afsluiten van Aldfaer een storing is geweest mogelijk door gebruik een automatisch backupprogramma of bij de conversie, en zodoende het bestand beschadigd is.
Ook merk ik op dat u telkens een veiligheidskopie opent i.p.v. het stamboombestand met extensie .aldf. Probeer eerst het volgende: de naam van de recenste VK inkorten tot Uytterhoeven-Smedts.alx en openen in Aldfaer.
Lukt dit niet, Aldfaer heeft bij de conversie zelf een veiligheidskopie gemaakt met naam Uytterhoeven-Smedts-voor conversie vs 7.alx en in de map stambomen geplaatst. Open dit bestand.

Lees meer

29 aug 2018 07:52
Dag,
Aldfaer opent altijd met het laatst gebruikte bestand. Openen van een (ander) *.alx of *.aldf bestand vanuit de verkenner werkt dus niet. Uw probleem is, zoals door JayCee aangegeven, te zoeken in een te lange bestandsnaam. Aldfaer accepteert max 126 positie in het totale pad.
C:\users\Raymond\documents\Aldfaer\Stambomen\_OxADFAE350_Uytterhoeven-Smedts_201808252254\Uytterhoeven-Smedts_201808252254_kp.alf = 129 posities. Hoewel ik niet zeker ben of die 126 ook geldt voor de tijdelijke map _OxADFAE350.
Zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Padnaam%20te%20lang.pdf voor uitleg

re: melding een programma te zoeken
In de verkenner, doe een rechtsklik op het *.alx bestand en kies Aldfaer als het standaard programma waarmede dit geopend moet worden Idem voor *.aldf.

• Uytterhoeven
  • Auteur

29 aug 2018 22:32
goedenavond, allereerst dank aan iedereen die inbreng gedaan heeft.
ik vrees dat ik veel kwijt ben. Als ik vanuit de veiligheidskopieën het bestand overzet (copieer & plak) naar C:\Users\Raymond\Documents\Aldfaer\Stambomen en inkort tot Uytterhoeven.alx en ook met een andere extentie probeer .aldf dan krijg ik ergens ...gemaakt in een vorige versie... installeren van Aldfaer 6.2 en terug openen geeft dan ... gemaakt in een latere versie... na het terugzetten van Aldfaer 7.0 geeft dan de meldingen ... niet kunnen herstellen & beschadigd bij...
ik laat het geheel rusten tot vrijdag 14 sept, dan zie ik mogelijks iemand met veel ervaring met Aldfaer-programma....
Nogmaals hartelijk dank voor jullie inbreng.
MVG Raymond

Lees meer

30 aug 2018 07:26
Dag,
Via een Teamviewer sessie is een herstel op afstant mogelijk.
Klik op mijn naam en neem direct e-mail contact op

• Uytterhoeven
  • Auteur

15 sep 2018 19:24
allen, gisteravond hulp gekregen, echter geen vorderingen gemaakt. De veiligheidscopie van 25 aug is niet te openen. telkens ik afsluit maak ik standaard een veiligheidscopie, doch er zijn er een 4-tal terug te vinden tussen begin juni en 25 aug. Geen enkele hiervan is te openen. De copie van begin juni is te openen, bij het afsluiten wordt er een bestand in ...aldfaer/stambomen gezet. Bij het heropstarten van Aldfaer opent er spontaan geen stamboom, doch dit recent bestand is wel te openen. Ik heb er me bij neergelegd dat ik pech heb en alles tussen begin juni tot 25 augustus kwijt ben, dus te herbeginnen heb. Verder ter info, ik heb Windows 7.0 professional op de PC staan. Indien iemand verdere info wenst of extra vragen heeft om mogelijke oorzaken op te zoeken, dan gewoon vragen, ik antwoord voor zoveel ik kan. Beste groeten. Raymond

Gemaakt door Kunena