Problemen met foto's vanwege underscores (_)

• Ruud van der Meer
  • Auteur

Problemen met foto's vanwege underscores (_)

27 aug 2018 11:20 - 27 aug 2018 11:26
Hallo,
Ik gebruik al langere tijd Aldfaer op de PC en MAC, maar nu zie ik dat (plotseling) een groot aantal foto's niet meer goed linken.
Na wat zoeken kwam ik er achter dat een deel van mn foto's plotseling _ underscores ipv spaties heeft staan.
hierdoor is de link verloren gegaan. Hoe kan dit zijn gebeurd, maar hoe draai ik het terug.
Bv: Foto Jan Jansen.jpg is Foto_Jan_Jansen.jpg geworden.
Kan het iets te maken hebben dat ik V7 op de mac geïnstalleerd heb gehad, dit werkte niet en met veel moeite ben ik weer teruggegaan naar V6.2 op MAC en PC.
En is er ook een methode om (in een keer) te kijken of de links weer in orde zijn??
Graag antwoord. (nu ben ik een groot deel van mn foto's "kwijt")
Laatst bewerkt 27 aug 2018 11:26 door Ruud van der Meer.

• Francke

Re: Problemen met foto's vanwege underscores (_)

27 aug 2018 11:30
Alleen een vraag, een oplossing heb ik niet.
U bedoelt dat de foto's gerenamed zijn in de materiaalmap? en dat ze in Aldfaer niet zichtbaar zijn? en u heeft het over Uw pc en niet over de MAC?

Lees meer

27 aug 2018 11:54
Ik kan me niet voorstellen dat Aldfaer foto's renamed in de materiaalmap. Zowel 6.2 als 7.0 hoewel 7.0 op een Mac nog niet goed werkt.
De enige keer dat Aldfaer fotomateriaal renamed is als het fotomateriaal in een rapport wordt gebruikt. Het plaatst dan een kopie van het materiaal met underscores voor spaties en diakrieten en wijziging van hoofd- naar kleine letters in de rapportuitvoermap. En gelet op uw opmerking is dat laatste niet gebeurd, want er staan nog hoofdletters in.
U moet het derhalve in een andere hoek zoeken.

• Ruud van der Meer
  • Auteur

27 aug 2018 11:58
Wanneer ik in Aldfaer tegen een onjuiste link loop dan geeft het Aldfaer terug:
"Onvoldoende geheugenbronnen beschikbaar om deze opdracht te verwerken."
Natuurlijk een onzin melding, maar hierdoor kan ik het ook niet corrigeren.
In een rapport zie ik dat hij de onjuiste link heeft.

• Ruud van der Meer
  • Auteur

27 aug 2018 12:00
Sorry, heb ik ingetyped, het zijn inderdaad allemaal kleine letters geworden.

Lees meer

27 aug 2018 12:03
Dan vermoed ik zo maar dat u zelf bij het terugzetten een verkeerde materiaalmap hebt teruggezet. Dus een materiaalmap die ontstaan is uit een rapportage en niet de oorspronkelijke Materiaalmap. Zoek eens op uw PC, want ik neem aan dat u op de PC werkt, of u een bestand kunt vinden met de oorspronkelijke naam met hoofdletters en zonder de underscores.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ruud van der Meer

• Ruud van der Meer
  • Auteur

27 aug 2018 13:15 - 27 aug 2018 13:16
Het gekke is dat het slechts een deel is waar undescores in zaten, mogelijk dat op de mac, in een pc emulatie het mis is gegaan. Kan ik niet meer naspelen. Gelukkig had ik ook een backup van de foto's.
Ik heb vanuit een backup het weer goed kunnen zetten echter de problemen zijn nog niet verdwenen.
Bij een klein bestand, bv m'n zoon, dan zijn de foto's in het nageslacht goed, bij mij zitten er al een aantal missende foto's bij die eerder goed waren, bij mijn opa, zitten er heel veel missende foto's bij.
Wanneer ik (in de html file) op de foto click dan verschijnt wel de foto.
Het lijkt nu aan de html browser te liggen.
Heel gek, ik heb nu de hele installatie op een andere (win10) pc gezet om te kijken of het daar ook gebeurt.
En ja, daar gebeurt het ook. maar ook daar niet altijd, wanneer het bestand groter wordt dan zijn er altijd een aantal foto's die niet worden getoond. bij kleine bestanden soms goed, soms missende foto's.
maw het gaat niet goed bij grotere bestanden, hoewel de bestanden per stuk wel goed gelinkt zijn.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn, is dit bekend. (bij V6.2)
En ik heb nog geen idee of V7 nu helemaal goed loopt op zowel PC als MAC. (Ik doe het dus nog op V6.2)
Laatst bewerkt 27 aug 2018 13:16 door Ruud van der Meer.

Lees meer

27 aug 2018 13:55 - 27 aug 2018 13:56
Als u op dit forum zoekt naar onderwerpen over fotomateriaal dat niet getoond wordt (u ziet wel een rood kruisje) dan heeft u te maken met het feit dat u zeer grote foto's gebruikt met als gevolg dat de maximale grootte van een html bestand bereikt wordt.
Een foto van ca 100 - 200 Kb is ruim voldoende om bij rapportages te gebruiken en u heeft waarschijnlijk veel meer Mb's
Dat ligt niet aan Aldfaer maar de maximale grootte van een html bestand.
Laatst bewerkt 27 aug 2018 13:56 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ruud van der Meer

• Ruud van der Meer
  • Auteur

27 aug 2018 15:52
Opvallend, geen problemen met de foto's op de MAC. Toch de foto's kleiner gemaakt tot max 500k/stuk.
En hierna werkte het goed op zowel PC als MAC.

Heel hartelijk bedankt voor de support.

Gemaakt door Kunena