Foutmelding "Kan bestand Conditie niet openen"

• Piet Franssen
  • Auteur

Foutmelding "Kan bestand Conditie niet openen"

21 aug 2018 17:45
Hallo,

Een vraag.
Na installatie van Adlfaer v7.0.0.5 kan ik helaas mijn stamboom uit versie 6.2 niet meer openen.
Mijn stamboom wordt bij het openen niet meer herkend als Aldfaer-bestand. Vervolgens probeer ik deze te openen via de veiligheidskopie, maar krijg dan de foutmelding "Kan bestand Conditie niet openen".
Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Piet Franssen

Lees meer

Re: Foutmelding "Kan bestand Conditie niet openen"

21 aug 2018 18:45
Dag Piet,
Bij gebruik van Aldfaer 7.0 wordt de stamboom van versie 6.2 automatisch omgezet naar versie 7.0 en dit staboom bestand kan niet in een lagere versie van Aldfaer worden geopend.
Je vindt wel in de map van stamboom een bestand genaamd .... - voor conversie vs 7.alx, dit is het een veigiheidskopie van het bestand van versie 6.2 voordat de stamboom is geconverteerd naar versie 7.0
.... de puntjes is de stamboomnaam zonder de toevoeging .aldf in versie versie 7.0
het vervang ..... - voor conversie vs 7.alx door een eigen gekozen naam gevolgd door .alx
En gebruik dit bestand in versie 6.2 en je beschikt weer over de stamboom in verrsie 6.2

• Piet Franssen
  • Auteur

22 aug 2018 16:59
Bedankt Mije,

Het probleem is dat de stamboom zich waarschijnlijk niet converteert naar versie 7.0. Ik kan de stamboom namelijk nog wel openen in versie 6.2 maar wanneer ik de stamboom open in versie 7.0 krijg ik eerder genoemde foutmelding. Druk ik dan op Ok dan krijg ik de stamboom waarbij al het ingevoerde wordt weergegeven in ondefinieerbare tekens. Dus, als ik je reactie goed begrijp, denk ik dat je antwoord mij niet verder helpt.

Lees meer

22 aug 2018 18:38
Hallo Piet,

Meije geeft aan dat bij het update-proces van v6.2 naar v7 er 2 stamboom-bestanden in je opslagmap terecht komen.
De eerste is de veiligheidskopie die alsnog via versie 6.2 te openen is.
Die heeft de toevoeging "voor conversie vs 7.alx"
Deze is, in noodgevallen, via v.6.2 alsnog te openen/bewerken/om te zetten enz.
En de 2e is de omzetting van het bestand naar versie 7.
Die heeft de originele bestandsnaam en dan .aldf
Deze laatste is met v.7 te openen en te bewerken.

Als je echter de 2e (.aldf) niet ziet staan moet er ergens iets fout gegaan zijn.
Anders zou je het bestand gewoon in v.7 kunnen openen.

Dus de vraag is: als je naar de opslagmap gaat zie je dan beide bestanden of zie je er maar 1.
En in het laatste geval: waar is dan bij het overzetten het 2e bestand gebleven ?
Misschien even zoeken naar .aldf bestanden om het terug te vinden.

Groet,
Evert.

Lees meer

22 aug 2018 18:42
Als de ondefinieerbare tekens Chineze tekens zijn is dat het gevolg van het herhaaldelijk inlezen van een veiligheidskopie (*.alx) i.p.v. het stamboombestand (*.aldf) te gebruiken, met het gevolg dat de naam van het bestand te lang wordt.
Dit kan u oplossen door van het bestand, beschreven door Meije, nml. [mijnbestandsnaam] - voor conversie vs 7.alx waarbij [mijnbestandsnaam] de naam van je originele bestand is, de naam in te korten maar de extensie *.alx behouden. Daarna via Bestand > Open het bestand inlezen.

Gemaakt door Kunena