Personen

• Roebersen
  • Auteur

Personen

15 aug 2018 20:32
Is het mogelijk om al je personen één voor één langs te gaan. zonder dat je de kluts kwijt raakt, ik bedoel dus, is er een nummering in Aldfear. zodat ik van persoon 1 naar 2 kan en dan uiteindelijk naar persoon 6169.

Mvg Erik.

Lees meer

Re: Personen

15 aug 2018 21:01
Indien u Aldfaer v.7.0 gebruikt kan in de instellingen Hoofdvenster met een vink de personenlijst zichtbaar gemaakt worden. Hierdoor wordt de personenlijst in het hoofdvenster geïïtegreerd, zodat u persoon per persoon kunt aflopen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Roebersen

Lees meer

15 aug 2018 21:05
Ja dat is mogelijk.
Ga daarvoor naar Menu->Tonen->Personenlijst
Open daar het slotje als deze gesloten staat door erop te klikken
Plaats muis op een van de kolomkoppen bijvoorbeeld Achternaam en klik met rechtermuis.
In het keuze menu vink INTERN# aan.
Nu is INTERN# als koptekst van de kolom zichtbaar, indien je nu op INRTEN# klik wordt deze kop donkergekeurd met een (1) er achter.

Nu is deze kolom gesorteerd op de interne nummers.

Door dubbelklik op het nummer wordt de persoon getoond die aan dit nummer is verbonden.
Wil je terug naar de personenlijst dan klik je op Venster->Personenlijst

• Roebersen
  • Auteur

15 aug 2018 21:29
Bedankt , helaas niet echt simpel om door te klikken naar de volgende in de rij. maar hier kan ik wel iets mee. dat kost me een paar maanden om er door een te worstelen. hobby kosten een maal tijd.

bedankt.

• Roebersen
  • Auteur

15 aug 2018 21:30
Bedankt , helaas niet echt simpel om door te klikken naar de volgende in de rij. maar hier kan ik wel iets mee. dat kost me een paar maanden om er door een te worstelen. hobby kosten een maal tijd.

bedankt

Lees meer

15 aug 2018 21:47
Roebersen schreef : ... helaas niet echt simpel om door te klikken ....
Het is mij niet duidelijk wat u daarmee bedoeld. Gewoon de volgende persoon dubbel klikken om deze in het hoofdvenster te plaatsen is voldoende. Indien u per numerieke volgorde wil, klik rechts in de tabelhoofd en voeg het internnummer als kolom toe. Klik op de hoofding op te sorteren.

• Roebersen
  • Auteur

15 aug 2018 21:52
Hoi, Ik had verwacht door 1 druk op een toets naar de volgende in de rij, maar met jou`n oplossing ben ik al blij hoor.

Het is via de mail altijd moelijk een vraag goed uit te leggen.

Bedankt Erik.

Lees meer

15 aug 2018 22:03
Met een enkele klik op een persoon in de personenlijst kun je met toets pijltje naar beneden/boven bladeren in de lijst.
De geselecteerde persoon in de personenlijst wordt op het hoofdscherm gepresenteerd.

Lees meer

15 aug 2018 22:39
Het kan ook zonder steeds via de personenlijst te gaan. Sorteer de personenlijst op Intern nummer (zie bericht van Meije hierboven). Ga dan terug naar het hoofdscherm en druk op de toetsen Ctrl en pijltje omlaag (volgende persoon) resp. Ctrl en pijltje omhoog (vorige persoon).

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Meije van Slageren, Roebersen

Gemaakt door Kunena