onverklaar verschil tussen invoer als M en bij grootvader staat V

• van Velsen
  • Auteur

onverklaar verschil tussen invoer als M en bij grootvader staat V

12 aug 2018 14:49
Een voor mij onverklaarbaar verschil. Ik heb een aantal personen ingevoerd als MAN. Toen ik bij de grootvader ging kijken zag ik dat alle ingevoerde mannen, op een na als vrouw vermeld staan.
Ik heb als voorbeeld bijgevoegd een schermafdruk van de Grootvader bijgevoegd. In rechterkolom zie je 6 namen die bij een M horen.
Ze zijn allemaal goed ingevoerd.zie de 2e bijlage de invoer van Stefan.

Wie weet wat ik fout gedaan heb?
Alvast bedankt voor de moeite,
Jan

Bijlagen:

Lees meer

Re: onverklaar verschil tussen invoer als M en bij grootvader staat V

13 aug 2018 07:59 - 13 aug 2018 08:03
Dag Jan,
Er is niets fout. Je verwart de groene v, wat een indicatie voor de "zekerheid" is, met de sex aanduiding.
Lees de help en zie ook de diverse zekerheid aanduidingen in Instellingen > Rapporten
Laatst bewerkt 13 aug 2018 08:03 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: van Velsen

Lees meer

13 aug 2018 09:16
Waar Jan volgens mij op doelt is dat, met grootvader in het hoofdvenster, in het leeftijdoverzicht de mannelijke kleinkinderen als kleindochter ipv als kleinzoon worden aangemerkt. Dit is b.v. het geval als van de persoon in het hoofdvenster geen ouders bekend zijn. In de volgende versie is dit opgelost.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: van Velsen

• van Velsen
  • Auteur

13 aug 2018 10:56
Hallo Ruud de Ruiter, Bedankt voor je snelle reactie. Het gaat niet om het "groene vinkje".Als je in de bijlage 1 kijkt dan zie je bij de "grootvader" dhr Bachmann in de rechterkolom bij "Persoon" de lijst met "gebeurtenissen" en bij alle kleinkinderen staat: kleindochter
terwijl er 8 kleinzonen tussen zitten. Ik heb als extra bijlage een printscreen waarop de grootvader van de mannelijke lijn met een paar de zelde kleinkinderen staan.

Bijlagen:

• van Velsen
  • Auteur

13 aug 2018 10:59
Hallo Paul Kallenberg, Oke als dat het probleem is dan ga ik bij mijn broer navragen wie de grootouders zijn van zijn echtgenote en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Ook jij bedankt voor je snelle reactie

Lees meer

13 aug 2018 11:04
Jan, cc Paul
Ik zat er naast en het is zoals Paul aangeeft

• van Velsen
  • Auteur

13 aug 2018 11:40
Ruud en Paul, Hartelijk bedankt.

Hartelijke groet, Jan

Lees meer

13 aug 2018 16:26
Jan,
niets weerhoudt u om intussen alvast de grootouders in te voeren, met bv alleen de familienaam. Daarmee bent u even van de meldingen af.

• van Velsen
  • Auteur

19 sep 2018 20:01
Beste mensen, hartelijk dank voor de antwoorden. Het probleem is inmiddels opgelost. De grootouders zijn toegevoegd. Nogmaals onze dank!!

Gemaakt door Kunena