- Bedankjes 996
Probleem bij openen stamboom en exporteren Gedcom.
- Leo te Braake
- Auteur
Probleem bij openen stamboom en exporteren Gedcom.
09 aug 2018 00:27
Eergisteren Aldfaer normaal afgesloten, ook veiligheidskopie gemaakt.
Vandaag bij openen Altfaer: Er is geen stamboom geopend (o.i.d.)
Bestand / Openen gaf een lege folder. Idem de folder-knop.
Het peiltje er naast gaf enkele versies van de stamboom, o.a. die van eergisteren. Z kreeg ik het bestand geopend. Snel een notitie gewijzigd, en weer gesaved. Na afsluiten en opstarten werd de stamboom weer automatisch geopend.
De folder met stambomen geopend in bestandsverkenner. Verrassing: alle stamboomversies waren nog gewoon te zien.
De folders voor Veiligheidskopiëen en voor Gedcom-Export waren ook zichtbaar en idem de bestanden er in.
Maar vanuit Aldfaer bij openen bestand of bewaren Gedcom zijn de betreffende folders leeg (Stambomen, Gedcom en Veiligheidskopien alle folders onder Mijn Documenten/Aldfaer).
Een en ander is niet fataal, want ik kan met de stambomen werken, maar ik wil graag weten wat hier aan de hand is.
Vandaag bij openen Altfaer: Er is geen stamboom geopend (o.i.d.)
Bestand / Openen gaf een lege folder. Idem de folder-knop.
Het peiltje er naast gaf enkele versies van de stamboom, o.a. die van eergisteren. Z kreeg ik het bestand geopend. Snel een notitie gewijzigd, en weer gesaved. Na afsluiten en opstarten werd de stamboom weer automatisch geopend.
De folder met stambomen geopend in bestandsverkenner. Verrassing: alle stamboomversies waren nog gewoon te zien.
De folders voor Veiligheidskopiëen en voor Gedcom-Export waren ook zichtbaar en idem de bestanden er in.
Maar vanuit Aldfaer bij openen bestand of bewaren Gedcom zijn de betreffende folders leeg (Stambomen, Gedcom en Veiligheidskopien alle folders onder Mijn Documenten/Aldfaer).
Een en ander is niet fataal, want ik kan met de stambomen werken, maar ik wil graag weten wat hier aan de hand is.
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Probleem bij openen stamboom en exporteren Gedcom.
09 aug 2018 07:27 - 09 aug 2018 07:40
IK vermoed dat u Aldfaer 2x gestart heeft. De 2e opening dekt de eerste af en toont dan in de kopregel:Geen stamboom open.
Als u goed kijkt in de taakbalk kunt u zien dat Aldfaer 2x gestart is. Doe een muis-over het icoon in de taakbalk en kies de gewenste geopende Aldfaer.
Zie: www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Schijnbaar%...20niet%20getoond.pdf
Als u goed kijkt in de taakbalk kunt u zien dat Aldfaer 2x gestart is. Doe een muis-over het icoon in de taakbalk en kies de gewenste geopende Aldfaer.
Zie: www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Schijnbaar%...20niet%20getoond.pdf
Laatst bewerkt 09 aug 2018 07:40 door Ruud de Ruiter.
- Leo te Braake
- Auteur
09 aug 2018 14:15 - 09 aug 2018 14:17
2x starten is een mogelijkheid. Heb ik vroeger wel gehad met mijn vertaalsoftware: symptoom van een muiscontact dat 'dendert'.
Ik heb er verder geen aanwijzingen voor of tegen.
Vergeet wat ik schreef over onzichtbare bestanden. Ik heb een poos geleden alle werkfolders van gebealogieprogramma's verzameld in éen map Documenten/Genea/. Alle programma's delen dezelfde foto's en scans, in een map op hetzelfde niveau. Dat gaat goed, maar je moet dan wel de diverse paden vastleggen in Aldfaer, en dat had ik nog niet gedaan.
Zolang je de stamboom niet tussentijds sluit merk je daar niets van.
Overigens een erg duidelijke uitleg in je link, zie ik nu.
Ik heb er verder geen aanwijzingen voor of tegen.
Vergeet wat ik schreef over onzichtbare bestanden. Ik heb een poos geleden alle werkfolders van gebealogieprogramma's verzameld in éen map Documenten/Genea/. Alle programma's delen dezelfde foto's en scans, in een map op hetzelfde niveau. Dat gaat goed, maar je moet dan wel de diverse paden vastleggen in Aldfaer, en dat had ik nog niet gedaan.
Overigens een erg duidelijke uitleg in je link, zie ik nu.
Laatst bewerkt 09 aug 2018 14:17 door Leo te Braake.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
09 aug 2018 15:50
@Ruud,
aanvullend:
quote uit blz 2 van uw link: "..De enige indicatie is het Aldfaer icoon in de taakbalk .."
Het feit dat de lijst in de uitvalmenu een vervaagde 'grijze' pad aangeeft dat niet op de bovenste regel staat, duidt ook aan dat er reeds een Aldfaer sessie open is.
aanvullend:
quote uit blz 2 van uw link: "..De enige indicatie is het Aldfaer icoon in de taakbalk .."
Het feit dat de lijst in de uitvalmenu een vervaagde 'grijze' pad aangeeft dat niet op de bovenste regel staat, duidt ook aan dat er reeds een Aldfaer sessie open is.