- Bedankjes 1634
Kan bestand notities niet openen
- Reginald
- Auteur
Kan bestand notities niet openen
02 aug 2018 16:37
Na allerlei problemen zoals eerder vorige maand gemeld met de nieuwste versie , heb ik heden Aldfear gedeïnstalleerd en daarna wat er nog aan Aldfear directories en subdirectories stond gedelet.
Geheel volgens de instructies van Aldfear geinstalleerd op C:\ en daarbij worden de subdirectories automatisch geïnstalleerd onder het Documenten directory van Windows 7.
Heb daarn een half uur gewoon in Aldfear kunnen werken, ik kopieerde redelijk veel informatie in de notities van de verschilldende personen. En ja hoor na een half uur opnieuw de melding: ''kan het bestand notities niet openen'' Dat is dus niet weg te krijgen en je kunt ook Aldfear niet sluiten of een veiligheidskopie maken, omdat die melding terugkomt of een melding dat het bestand noties door een ander programma wordt gebruikt. Wat dus niet zo kan zijn omdat alleen een versie van Aldfear openstaat.
Hoe kan ik dit (in mijn ogen) software probleem oplossen.
Geheel volgens de instructies van Aldfear geinstalleerd op C:\ en daarbij worden de subdirectories automatisch geïnstalleerd onder het Documenten directory van Windows 7.
Heb daarn een half uur gewoon in Aldfear kunnen werken, ik kopieerde redelijk veel informatie in de notities van de verschilldende personen. En ja hoor na een half uur opnieuw de melding: ''kan het bestand notities niet openen'' Dat is dus niet weg te krijgen en je kunt ook Aldfear niet sluiten of een veiligheidskopie maken, omdat die melding terugkomt of een melding dat het bestand noties door een ander programma wordt gebruikt. Wat dus niet zo kan zijn omdat alleen een versie van Aldfear openstaat.
Hoe kan ik dit (in mijn ogen) software probleem oplossen.
- Reginald
- Auteur
Re: Kan bestand notities niet openen
02 aug 2018 16:40
wil er aan toevoegen dat ik veel lange teksten over de historie van vele personen (ca 7500 personen) er in heb en ik me afvraag of de ruimte in het bestand notities software matig daarvoor misschien te klein is geworden
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
02 aug 2018 17:10
Staat de stamboom in een cloud omgeving zoals OneDrive?
- Reginald
- Auteur
02 aug 2018 17:45
Nee gewoon alles staat op harde schijf C:\
- Ruud de Ruiter
-
03 aug 2018 07:20
mischien helpt het toewijzen van virtueel geheugen
zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Virtueel%20...en%20Windows%207.pdf
zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Virtueel%20...en%20Windows%207.pdf
- Reginald
- Auteur
03 aug 2018 09:26
Ruud ik heb dit nu aangepast en ga proberen of dat helpt.
Laat het je weten zowel positief als negatief
Laat het je weten zowel positief als negatief
- Reginald
- Auteur
03 aug 2018 10:36
Sorry dit heeft ook niet geholpen.
Na een paar notities bij verschillende personen, komt weer de melding ''kan bestand notities niet vinden'' Als ik de laatste notie dan weghaal, kan ik wel verder, maar als ik het programma dan wil sluiten, komt de melding dat dat niet kan omdat het bestand door een ander programma wordt gebruikt.
Ik denk dat ik maar een gedcom maak om op een oude Pc van me in de oude versie 6 van Aldfear verder te kunnen werken. (een gedcom omdat de veilgheidskopie en stamboom gemaakt in versie 7 niet teruggezet kan worden in versie 6).
Na een paar notities bij verschillende personen, komt weer de melding ''kan bestand notities niet vinden'' Als ik de laatste notie dan weghaal, kan ik wel verder, maar als ik het programma dan wil sluiten, komt de melding dat dat niet kan omdat het bestand door een ander programma wordt gebruikt.
Ik denk dat ik maar een gedcom maak om op een oude Pc van me in de oude versie 6 van Aldfear verder te kunnen werken. (een gedcom omdat de veilgheidskopie en stamboom gemaakt in versie 7 niet teruggezet kan worden in versie 6).
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
03 aug 2018 10:42U kunt de veiligheidskopie met naam, 'uwstamboom - voor conversie vs7.alx', dat Aldfaer gemaakt heeft alvorens te converteren opennen in v. 6.2.Reginald schreef : (een gedcom omdat de veilgheidskopie en stamboom gemaakt in versie 7 niet teruggezet kan worden in versie 6).
- Reginald
- Auteur
03 aug 2018 11:15
VERANDER IK DE NAAM VAN HET BESTAND DAN NADAT ADFEAR HET BESTAND HEEFT GEMAAKT ?
- Ruud de Ruiter
-
03 aug 2018 11:42 - 03 aug 2018 11:47
Reginald,
Bedankt voor de feedback.
Ja, naam inkorten, maar...
Het veld notities is naar mijn inzicht niet bedoeld om "kranteverhalen", c.q. boek publicaties in op te nemen.
"Mijn" methode is om daar een *.pdf bestand van te maken en die bij de betreffende persoon te koppelen. Dit heeft tevens het voordeel dat als het verhaal voor meerdere personen van toepassing is, bij al die personen gekoppeld kan worden zonder extra geheugen te verbruiken.
Bedankt voor de feedback.
Ja, naam inkorten, maar...
Het veld notities is naar mijn inzicht niet bedoeld om "kranteverhalen", c.q. boek publicaties in op te nemen.
"Mijn" methode is om daar een *.pdf bestand van te maken en die bij de betreffende persoon te koppelen. Dit heeft tevens het voordeel dat als het verhaal voor meerdere personen van toepassing is, bij al die personen gekoppeld kan worden zonder extra geheugen te verbruiken.
Laatst bewerkt 03 aug 2018 11:47 door Ruud de Ruiter.
- Reginald
- Auteur
03 aug 2018 14:04
Ja, je zult waarschijnlijk gelijk hebben. Maar tot versie 7 had ik dit probleem dus niet.
Ik wil nu even proberen wat e.e.a. doet in de oude versie op een laptop van me.
Om al die 'krantenstukken' er uit te halen wordt wel de komende winter werk, want dat is flink opgelopen in de loop van de jaren.
Ik wil nu even proberen wat e.e.a. doet in de oude versie op een laptop van me.
Om al die 'krantenstukken' er uit te halen wordt wel de komende winter werk, want dat is flink opgelopen in de loop van de jaren.