- Bedankjes 0
Veiligheidscopy
- Wim van Lummel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Veiligheidscopy
02 aug 2018 10:05
Wat is de reden dat er geen keuze gemaakt kan worden om copy met of zonder materiaal te maken.
Anders is de enige mogelijkheid en gedcom met materiaal?????
Anders is de enige mogelijkheid en gedcom met materiaal?????
- Han Kortekaas
-
Re: Veiligheidscopy
02 aug 2018 10:31
Zie de Help bij "Een veiligheidskopie maken " waar de reden is vermeld.
Een gedcom met materiaal zou ik niet doen; er zijn zat gratis back-up programma's te vinden en als u over OneDrive beschikt dan kunt u de map Veiligheidskopieen synchroniseren.
Een gedcom met materiaal zou ik niet doen; er zijn zat gratis back-up programma's te vinden en als u over OneDrive beschikt dan kunt u de map Veiligheidskopieen synchroniseren.
- Ruud de Ruiter
-
02 aug 2018 10:57 - 02 aug 2018 11:02
Met als gevolg dat een v-kopie van een *.aldf bestand van een groep niet meer vergezeld kan worden met alleen het bijbehorende materiaal.
Laatst bewerkt 02 aug 2018 11:02 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
02 aug 2018 11:22
Zoals je best weet kun je een zip maken van al het materiaal wat bij een *.aldf bestand hoort. Er is nu een andere weg om dat te doen.
Het is zo weinig zinvol en contra productief om altijd maar weer te beschrijven wat niet meer kan.
Het is zo weinig zinvol en contra productief om altijd maar weer te beschrijven wat niet meer kan.
- Ruud de Ruiter
-
02 aug 2018 13:49
Zeker, dat kan, ga maar 200 documenten opzoeken uit een materiaalbestand van 4'000 of meer documenten
- Han Kortekaas
-
02 aug 2018 14:34
Je had het in je voorbeeld over Groepen. Welnu, als je van een groep een gedcom maakt dan maakt Aldfaer, in de map van de export voor de gedcom, een aparte map aan met Materiaal wat voor die gedcom bestemd is.
- Ruud de Ruiter
-
02 aug 2018 15:52
Als men nu eens toegaf dat de behoefte voor v-kopie met materiaal voor dergelijke gebruik "vergeten" was.
Ik houd het maar op mijn direct aan het team gestuurde verzoek voor handmatige v-kopie met materiaal i.p.v. een omweg via gedcom
Ik houd het maar op mijn direct aan het team gestuurde verzoek voor handmatige v-kopie met materiaal i.p.v. een omweg via gedcom
- Han Kortekaas
-
02 aug 2018 16:14
Ik kan je zeggen dat dit geen vergeten item is maar een bewuste keuze en die is zoals je ook weet in de discussie van de betagroep geweest. De inhoud van die discussie is je ook bekend.
Ik besef dat het een stokpaardje van je is maar het is zoals gezegd weinig productief.
Ik besef dat het een stokpaardje van je is maar het is zoals gezegd weinig productief.
- Ruud de Ruiter
-
02 aug 2018 16:25
Discussie onbekend, ben geen lid (meer) van de beta. Hoop dat dat weer veranderd
- Francke
02 aug 2018 17:30
Het is mi not done om aan een overleg te
referen
wat hier bij de bezoekers niet bekend is. Verder om een discussie af te kappen met het argument: dat het een stokpaardje is komt me niet erg overtuigend over.
Ik steun het verzoek van RdeR om de VK met materiaal op een of andere manier weer terug te krijgen, zoals al eens eerder aan de orde is geweest.
Ik steun het verzoek van RdeR om de VK met materiaal op een of andere manier weer terug te krijgen, zoals al eens eerder aan de orde is geweest.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
02 aug 2018 18:35
Er zijn voldoende berichten op dit forum waarin duidelijk wordt gemaakt dat de makers van Aldfaer besloten hebben deze optie weg te laten. Er is m.i. zijn geen twijfel dat de redenen hiervoor goed overwogen zijn geweest. Het heeft daarom geen zin weer telkenmaal het onderwerp ter discussie te stellen.
- Jaap Medema
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 6
02 aug 2018 19:24
Ik vind de argumentatie in de Help zeer zwak.
a. '... huidige back-up mogelijkheden': ik word verplicht mijn werkwijze voor de (voor mij noodzakelijke afzonderlijke) stamboombestanden te herzien, en telkenmale bij een update actie te ondernemen.
b. 'te lang afsluitproces': voor grote stamboombestanden en/of vele materiaal en/of ongecomprimeerde afbeeldingen waarschijnlijk een punt. Maar voor mij (en zouden er niet vele zijn?) geen enkel bezwaar.
Ook uitwisselen van stambomen met anderen levert meer werk op.
Ook ik pleit er sterk voor om de opname van materiaal in de VK optioneel in de volgende versie terug te brengen, tenzij een technische oorzaak dat verhinderd.
Overigens, alle mooie nieuwe functies ten spijt, zal ik hierdoor versie 6.2 blijven gebruiken, zolang als het mogelijk blijf.
Vriendelijke groet,
Jaap
a. '... huidige back-up mogelijkheden': ik word verplicht mijn werkwijze voor de (voor mij noodzakelijke afzonderlijke) stamboombestanden te herzien, en telkenmale bij een update actie te ondernemen.
b. 'te lang afsluitproces': voor grote stamboombestanden en/of vele materiaal en/of ongecomprimeerde afbeeldingen waarschijnlijk een punt. Maar voor mij (en zouden er niet vele zijn?) geen enkel bezwaar.
Ook uitwisselen van stambomen met anderen levert meer werk op.
Ook ik pleit er sterk voor om de opname van materiaal in de VK optioneel in de volgende versie terug te brengen, tenzij een technische oorzaak dat verhinderd.
Overigens, alle mooie nieuwe functies ten spijt, zal ik hierdoor versie 6.2 blijven gebruiken, zolang als het mogelijk blijf.
Vriendelijke groet,
Jaap