Access Violation

• Guido van Harten
  • Auteur

Access Violation

21 jul 2018 22:49 - 22 jul 2018 18:40
Vandaag heb ik een aantal malen een Access Violation gekregen.
Het is ontstaan tijdens het zoeken in de persoonslijst, waarbij ik het Interne nummer in wilde geven en in dit veld een ongeldig teken gaf (vaak een "-" i.p.v. de 0).

Bijlage niet gevonden

De bijlage is verwijderd waardoor het bericht weer te openen is.
webmaster
Laatst bewerkt 22 jul 2018 18:40 door Webmaster.

• Guido van Harten
  • Auteur

Re: Access Violation

22 jul 2018 20:15
Ik kan (hierdoor) Aldfaer niet op de normale manier afsluiten.
Daarom dacht ik te kiezen voor Stamboom - Bestandscontrole- en reparatie. Maar hierna ging het scherm met de twee voortgangsbalken niet weg (ik durf de screenshot hiervan niet te uploaden...). Dit venster heeft de titel in het grijs staan. Het woord "Totaal" is wel zwart. De knop waar ik "OK" zou verwachten heeft nu in het grijs de tekst "Moment".
Als ik kies voor Bestand - Afsluiten en ik kies voor Ja, krijg ik de melding Access Violation at address 00424381 in module 'Aldfaer.exe'. Read of address 00000069. Nadat ik op OK heb geklikt, zit ik nog steeds in Aldfaer.
Ik kan wel de PC afsluiten, dan krijg ik geen meldingen dat Aldfaer nog moet worden afgesloten. Omdat er op dit moment nog andere processen lopen heb ik dat nog niet gedaan. Daar kom ik dus later op terug.

Vriendelijke groet,
Guido

Lees meer

23 jul 2018 00:41
Als je lang het proces Bestandscontrole en reparatie niet hebt gedraaid dan kan het wat langer duren, maar het sluit af met 'gereed'.
Voorts zou je nooit de PC moeten afsluiten maar altijd de Taakbeheer van Windows gebruiken om een proces af te sluiten. Taakbeheer open je met CTRL ALT DEL .In de bovenstaande situatie kun je dus ook zien of het proces nog op de achtergrond bezig is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Guido van Harten

• Guido van Harten
  • Auteur

23 jul 2018 10:19
Het merkwaardige is dat ik Bestandscontrole en -reparatie nog recent heb gebruikt omdat ik met een reorganisatie van mijn stamboom bezig ben. Waarom Aldfaer dan nu blijft hangen tijdens dit proces weet ik niet.
Gisteravond gaf ik de opdracht Windows af te sluiten, waarna ik de melding kreeg dat o.a. Aldfaer nog actief was. Ik kon toen nog Annuleren kiezen. Opnieuw kon Aldfaer niet op de reguliere manier worden afgesloten. Toen ik nogmaals de opdracht gaf Windows af te sluiten, werd Aldfaer ook afgesloten.

Het was inderdaad beter geweest als ik Aldfaer via Taakbeheer zou hebben afgesloten.
Zojuist heb ik in Aldfaer Bestandscontrole en -reparatie opnieuw gedraaid en nu verliep alles goed. Ook kon ik Aldfaer netjes afsluiten.

Gemaakt door Kunena