- Bedankjes 1634
Aldfaer kon bestand niet opslaan
- Theo
- Auteur
Aldfaer kon bestand niet opslaan
21 jul 2018 16:04
Hallo allen, ik gebruik Aldfaer al enige jaren met veel tevredenheid, echter vandaag had ik toch wel een groot probleem.
Ik heb een tijdlang zitten werken en toen ik het programma afsloot werd mij - zoals altijd - gevraagd of ik de wijzigingen wilde opslaan. Dat wilde ik. Vervolgens kwam er echter een bericht in de trent van "Aldfaer kan het bestand niet opslaan". Nog niet zo'n ramp, ware het niet dat het programma vervolgens wel afsloot! Met als gevolg dat ik kwijt ben wat ik tot dan toe had gedaan...
Dat zal niet meer kunnen worden opgelost, maar misschien kan dit probleem als een bug worden geregistreerd.
Andere vraag: tot hoeveel personen blijft Aldfaer stabiel? Ik kan daar niets over vinden. Momenteel heb ik zo'n 16.500 personen in de database...
M.v.g.
Theo
Ik heb een tijdlang zitten werken en toen ik het programma afsloot werd mij - zoals altijd - gevraagd of ik de wijzigingen wilde opslaan. Dat wilde ik. Vervolgens kwam er echter een bericht in de trent van "Aldfaer kan het bestand niet opslaan". Nog niet zo'n ramp, ware het niet dat het programma vervolgens wel afsloot! Met als gevolg dat ik kwijt ben wat ik tot dan toe had gedaan...
Dat zal niet meer kunnen worden opgelost, maar misschien kan dit probleem als een bug worden geregistreerd.
Andere vraag: tot hoeveel personen blijft Aldfaer stabiel? Ik kan daar niets over vinden. Momenteel heb ik zo'n 16.500 personen in de database...
M.v.g.
Theo
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Aldfaer kon bestand niet opslaan
21 jul 2018 16:10 - 21 jul 2018 16:12
Kunt u misschien eens nagaan hoe lang de bestandsnaam is. Bij herhaaldelijk openen van een veiligheidskopie en door te gaan als stamboom wordt de naam veel te lang en kan die niet meer opgeslagen worden.
Remedie is met de Verkenner naar de stamboom te gaan en alle datumindicaties weghalen. Dan met Bestand -> Open de stamboom openen.
Aldfaer is beperkt tot aan de vrije schijfruimte waar de stamboom op staat..
Remedie is met de Verkenner naar de stamboom te gaan en alle datumindicaties weghalen. Dan met Bestand -> Open de stamboom openen.
Aldfaer is beperkt tot aan de vrije schijfruimte waar de stamboom op staat..
Laatst bewerkt 21 jul 2018 16:12 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Theo
- Theo
- Auteur
21 jul 2018 16:31
Dank voor de tip, maar mijn bestandsnaam is 11 tekens excl. de extensie.
- Han Kortekaas
-
21 jul 2018 16:34
Dan is de vraag waar u de stamboom wilde opslaan.
- Theo
- Auteur
21 jul 2018 16:37
in de standaard-map. ik gebruikte geen "opslaan-als", maar gewoon "ok" op de vraag "wilt u de wijzigingen opslaan".
- Han Kortekaas
-
21 jul 2018 17:15
Jammer dat de exacte meldingstekst niet weergegeven is. Ik kan me geen andere conditie voorstellen dat e.e.a. niet opgeslagen kan worden dan (1)bestandsnaam te lang (2) geen ruimte op de plek waar opgeslagen moet worden. (3)verkeerde Windows karakters in bestandsnaam
- Theo
- Auteur
22 jul 2018 07:28
Ja ik kan de melding tot nu toe ook niet reproduceren. Maar er werden verder geen details gegeven. Mocht het probleem zich toch opnieuw voordoen dan meld ik het weer.
- Ruud de Ruiter
-
23 jul 2018 10:44 - 23 jul 2018 10:45
Het gaat niet om de lengte van de bestandsnaam maar de lengte van de volledige pad/bestandsnaam:
C:\Users\pc-naam\Documents etc....
Maar als dat het geval is wordt normaal gesproken een specifieke melding gegeven
zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Padnaam%20te%20lang.pdf
C:\Users\pc-naam\Documents etc....
Maar als dat het geval is wordt normaal gesproken een specifieke melding gegeven
zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Padnaam%20te%20lang.pdf
Laatst bewerkt 23 jul 2018 10:45 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Theo
- Theo
- Auteur
25 jul 2018 08:05
Ik heb je document gelezen, dank je daarvoor
C:\Users\Theo\Documents\Aldfaer\Stambomen\XXXXXX2018_02.aldf
dit is mijn volledige pad naar het Aldfaer bestand...
Ik heb overigens het probleem nog niet kunnen reproduceren.
En overigens is het grootste probleem w.m.b. niet dat het opslaan niet lukte, maar wel dat het programma daaropvolgend gewoon afsloot (zonder op te slaan dus).
C:\Users\Theo\Documents\Aldfaer\Stambomen\XXXXXX2018_02.aldf
dit is mijn volledige pad naar het Aldfaer bestand...
Ik heb overigens het probleem nog niet kunnen reproduceren.
En overigens is het grootste probleem w.m.b. niet dat het opslaan niet lukte, maar wel dat het programma daaropvolgend gewoon afsloot (zonder op te slaan dus).
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
25 jul 2018 12:43
Dag Theo,
Indien dit gris is betekent dat de wijzigingen wel is opgeslagen, maar de vraag dat je de wijzigingen wilt opslaan niet meer wordt gesteld. Indien dit het geval is kun je deze vraag weer terug krigen door naar instelingen (Ctrl+I) te gaan tab 'Algemeen' en op de knop 'Toon alle dialogen' te klikken.
Indien je daarna Aldfaer weer start staat dan weer het diskette symbool aan of is dit symbool grijs (3de symbool van links)En overigens is het grootste probleem w.m.b. niet dat het opslaan niet lukte, maar wel dat het programma daaropvolgend gewoon afsloot (zonder op te slaan dus).
Indien dit gris is betekent dat de wijzigingen wel is opgeslagen, maar de vraag dat je de wijzigingen wilt opslaan niet meer wordt gesteld. Indien dit het geval is kun je deze vraag weer terug krigen door naar instelingen (Ctrl+I) te gaan tab 'Algemeen' en op de knop 'Toon alle dialogen' te klikken.
- Theo
- Auteur
26 jul 2018 11:28
Ik kan dat niet reproduceren, maar ik ga er van uit dat dat symbool niet grijs was, anders krijg je de vraag "Wil je de wijzigingen opslaan" niet...
Dank voor de tip i.i.g.
Dank voor de tip i.i.g.