- Bedankjes 1
Kan Aldfaer niet meer openen na conversie naar Aldfaer 7.0.
- Herman Hermans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Kan Aldfaer niet meer openen na conversie naar Aldfaer 7.0.
21 jul 2018 14:23
Goeiedag iedereen,nadat ik op 01/06/2018 mijn Aldfaerversie 6.2 heb geconverteerd naar Aldfaer 7.0., slaag ik er niet meer in om Aldfaer -Stambomen te openen ? Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan of misschien niet heb gedaan wat ik wel moest doen ?
Alvast bedankt voor jullie inspanningen en antwoorden.
Herman Jan
Alvast bedankt voor jullie inspanningen en antwoorden.
Herman Jan
- Han Kortekaas
-
Re: Kan Aldfaer niet meer openen na conversie naar Aldfaer 7.0.
21 jul 2018 15:18
Ik vermoed dat u Aldfaer geïnstalleerd heeft onder C:\program files (x86). Dat mag niet. U moet gewoon de default lokatie gebruiken C:\Aldfaer.
Remedie is versleep de map C:\program files (x86)\Aldfaer naar c:\
Remedie is versleep de map C:\program files (x86)\Aldfaer naar c:\
- Herman Hermans
- Auteur
21 jul 2018 19:35
Goede avond Han,
Aldfaer werd wel degelijk geïnstalleerd onder c:\Aldfaer.
Ik heb mij misschien niet erg duidelijk uitgedrukt in mijn aanvankelijke mail.
Ik kan Aldfaer wel openen, doch ik kan geen enkele opgeslagen stamboom openen.
Ik heb trouwens de conversie gedaan via het geopende Aldfaer-programma versie 6.2. wanneer het bericht verscheen op mijn scherm dat er een nieuwe versie (7.0.) beschikbaar was. Ik heb gewoon de knop "Downloaden" geklikt die op het scherm verscheen.
Hopelijk ben ik nu iets duidelijker geweest en kan u mij verder helpen.
Vr.gr.
Herman
Aldfaer werd wel degelijk geïnstalleerd onder c:\Aldfaer.
Ik heb mij misschien niet erg duidelijk uitgedrukt in mijn aanvankelijke mail.
Ik kan Aldfaer wel openen, doch ik kan geen enkele opgeslagen stamboom openen.
Ik heb trouwens de conversie gedaan via het geopende Aldfaer-programma versie 6.2. wanneer het bericht verscheen op mijn scherm dat er een nieuwe versie (7.0.) beschikbaar was. Ik heb gewoon de knop "Downloaden" geklikt die op het scherm verscheen.
Hopelijk ben ik nu iets duidelijker geweest en kan u mij verder helpen.
Vr.gr.
Herman
- Ruud de Ruiter
-
21 jul 2018 20:43
Dag Herman,
Na de melding van een update is er een knop "Installeren". Ik neem aan dat u die gebruikt heeft.
Als dat het geval is dan is van de laatst gebruikte stamboom in versie 6.2 een v-kopie gemaakt met de naam "uwBestand - voor conversie vs 7.alx". Dus er is niets weg!
Start Aldfaer en doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden. Zet alle vinken en bewaar het resultaat. Stuur dit resultaat naar mij toe (klik op mijn naam)
Na de melding van een update is er een knop "Installeren". Ik neem aan dat u die gebruikt heeft.
Als dat het geval is dan is van de laatst gebruikte stamboom in versie 6.2 een v-kopie gemaakt met de naam "uwBestand - voor conversie vs 7.alx". Dus er is niets weg!
Start Aldfaer en doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden. Zet alle vinken en bewaar het resultaat. Stuur dit resultaat naar mij toe (klik op mijn naam)
- Herman Hermans
- Auteur
22 jul 2018 13:01
Dag Ruud,
Zoals u hebt gevraagd heb ik u gisteravond nog het resultaat van "Zoek Aldfaer bestanden" gemaild op uw persoonlijk mailadres.
Vandaag ben ik, nieuwsgierig dat ik ben, eens gaan neuzen in mijn mp "verzonden items" en daarin vind ik geen enkel spoor van mijn de door mij verstuurde e-mail.
Ik heb dan ook een zeer sterk vermoeden dat er mijnerzijds wat is mislopen.
Daarom ben ik ook zo vrij u andermaal een e-mail te zenden met het gevraagde resultaat van "Zoek Aldfaer bestanden".
Vr. groet. Herman
Zoals u hebt gevraagd heb ik u gisteravond nog het resultaat van "Zoek Aldfaer bestanden" gemaild op uw persoonlijk mailadres.
Vandaag ben ik, nieuwsgierig dat ik ben, eens gaan neuzen in mijn mp "verzonden items" en daarin vind ik geen enkel spoor van mijn de door mij verstuurde e-mail.
Ik heb dan ook een zeer sterk vermoeden dat er mijnerzijds wat is mislopen.
Daarom ben ik ook zo vrij u andermaal een e-mail te zenden met het gevraagde resultaat van "Zoek Aldfaer bestanden".
Vr. groet. Herman
- Ruud de Ruiter
-
23 jul 2018 08:51
Dag Herman,
Inmiddels heb je een antwoord ontvangen en beperken we ons tot direkte communicatie buiten het forum om. Als e.e.a. is opgelost meldt ik dat hier in het formum "ter leringhere ende vermaeck"
Inmiddels heb je een antwoord ontvangen en beperken we ons tot direkte communicatie buiten het forum om. Als e.e.a. is opgelost meldt ik dat hier in het formum "ter leringhere ende vermaeck"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Herman Hermans
- Ruud de Ruiter
-
30 jul 2018 11:38
Probleem opgelost na meerdere Teamviewer Sessies.
Na conversie naar Versie 7.0 werden bestanden (een viertal) "geopend" en verschenen in de uitvallijst bestanden. Echter geen hoofdvenster getoond.
Daarnaast was de organisatie van de bestanden ook een probleem ...Documents\Aldfaer en ...Documents\Documents\Aldfaer
Een en ander gereorganiseerd en conversie opnieuw uitgevoerd. Geen resultaat!!
Aldfaer opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat!!
Laatste veiligheidskopie(s) van vóór de conversie v.kopie genomen en op deze opnieuw de conversie uitgevoerd. Met resultaat

Ten slotte een grote opruiming gehouden en alles ondergebracht in ...Documents\Aldfaer en materiaal paden aangepast aan de nieuwe situatie.
Verder laten zien hoe 2 bestanden naast elkaar te openen om deze in één bestand te kunnen onderbrengen
Een OEF mijnerzijds
Na conversie naar Versie 7.0 werden bestanden (een viertal) "geopend" en verschenen in de uitvallijst bestanden. Echter geen hoofdvenster getoond.
Daarnaast was de organisatie van de bestanden ook een probleem ...Documents\Aldfaer en ...Documents\Documents\Aldfaer
Een en ander gereorganiseerd en conversie opnieuw uitgevoerd. Geen resultaat!!
Aldfaer opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat!!
Laatste veiligheidskopie(s) van vóór de conversie v.kopie genomen en op deze opnieuw de conversie uitgevoerd. Met resultaat
Ten slotte een grote opruiming gehouden en alles ondergebracht in ...Documents\Aldfaer en materiaal paden aangepast aan de nieuwe situatie.
Verder laten zien hoe 2 bestanden naast elkaar te openen om deze in één bestand te kunnen onderbrengen
Een OEF mijnerzijds
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Herman Hermans
- Herman Hermans
- Auteur
30 jul 2018 11:45
Hallo Ruud,
Met deze wil ik jou uitermate hartelijk danken voor alle moeite en inspanning die jij hebt gedaan en jou tijd die jij hebt gespendeerd om al de "rommel" op te ruimen die ik had gecreëerd in mijn bestanden. Ik had er werkelijk een zootje van gemaakt.
Mijn bestanden kan ik nu in Aldfaer 7.0 zonder enig probleem openen. Jij hebt ook "kleur" gegeven aan mijn vensters, zodat deze nu echt overzichtelijker zijn. Ook hiervoor mijn dank.
Hopelijk houdt jij aan mijn "geval" geen nachtmerrie over.
Met deze wil ik jou uitermate hartelijk danken voor alle moeite en inspanning die jij hebt gedaan en jou tijd die jij hebt gespendeerd om al de "rommel" op te ruimen die ik had gecreëerd in mijn bestanden. Ik had er werkelijk een zootje van gemaakt.
Mijn bestanden kan ik nu in Aldfaer 7.0 zonder enig probleem openen. Jij hebt ook "kleur" gegeven aan mijn vensters, zodat deze nu echt overzichtelijker zijn. Ook hiervoor mijn dank.
Hopelijk houdt jij aan mijn "geval" geen nachtmerrie over.