Na installatie van Aldfaer start het programma niet op

• Ron van Raalten
  • Auteur

Na installatie van Aldfaer start het programma niet op

18 jul 2018 13:14
Na het downloaden van Aldfaer7000.exe wordt het programma geïnstalleerd. Na het installatieproces en het aangeven dat het programma verder mag gaan (2x zoals aangegeven bij de instructie) verschijnt er in de taakbalk een icoontje van Aldfaer en midden op het scherm een klein zwart streepje, voor de rest niets.Als ik vervolgens nog een keer Aldfaer, maar nu via Start, opstart komt er op de taakbalk een icoontje bij. Als ik het icoontje aanklik verschijnt er een zwart schermpje. Dit gebeurt iedere keer als ik Aldfaer opstart. Hierna heb ik Aldfaer via uninstall verwijderd en het register opgeschoond. Daarna opnieuw geïnstalleerd, maar eerst Avast en Comodo uitgezet. Hetzelfde resultaat als voorheen.
Heb na opschoning maar weer versie 6 terug geïnstalleerd.
Mijn PC draait op Windows 10 versie 1803
Aldfaer is/was geïnstalleerd op C:\Program Files (x86)\Aldfaer
Gebruikersfiles (veiligheidskopie, stamboombestanden) staan op de D-schijf

Hoe kan ik Aldfaer7000 draaiende krijgen?

Lees meer

Re: Na installatie van Aldfaer start het programma niet op

18 jul 2018 13:33 - 18 jul 2018 13:34
Ruim die map onder Program Files op (verwijder echt alles).

Installeer Aldfaer opnieuw, maar nu in de map C:\Aldfaer\

Mocht Aldfaer weer geminimaliseerd opstarten:
Zie bericht: www.aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/3673-...we-versie.html#22562
Laatst bewerkt 18 jul 2018 13:34 door Carel Plantagie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ron van Raalten

• Ron van Raalten
  • Auteur

18 jul 2018 13:47
Bedankt voor de snelle reactie. Aldfaer7000 start nu gewoon op. Ik kan versie 6 nu verwijderen.
Het is mij niet duidelijk waarom versie 6 wel en versie 7 niet in de program files x86 kan draaien.

Lees meer

18 jul 2018 21:56
Het is zeer gevaarlijk om Aldfaer in de program files te hebben; in versie 7 is het nu voorkomen dat Aldfaer opstart.
Alleen in XP mag Aldfaer in de C:\program files staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ron van Raalten

• Francke

18 jul 2018 22:15
Han Kortekaas schreef : Het is zeer gevaarlijk om Aldfaer in de program files te hebben; in versie 7 is het nu voorkomen dat Aldfaer opstart.
Alleen in XP mag Aldfaer in de C:\program files staan.
Waarom is deze situatie niet in versie 7 verholpen? Er zijn toch zat programma's die wel in c:\program files geinstalleerd kunnen worden. Als dit zo blijft, blijft het het hier problemen regenen.

Lees meer

19 jul 2018 00:18 - 19 jul 2018 00:21
Francke schreef : Waarom is deze situatie niet in versie 7 verholpen? Er zijn toch zat programma's die wel in c:\program files geinstalleerd kunnen worden. Als dit zo blijft, blijft het het hier problemen regenen.
Moet dat? De makers zullen daarvoor wel hun redenen hebben. Bij de installatie wordt toch C:\ voorgesteld. Waarom wijzigen, tenzij naar een andere partitie. Er zijn even zat programma's welke zich automatisch in C:\ installeren.
Laatst bewerkt 19 jul 2018 00:21 door JayCee.

Gemaakt door Kunena