Bedankje en mogelijke ideëen

• Sander Greve
  • Auteur

Bedankje en mogelijke ideëen

11 jul 2018 20:44
Allereerst dank aan de bouwers van Aldfaer: een fantastisch programma! Dank voor het vele werk waar ik zo van kan genieten.
Dank ook voor de hulp als ik tegen een 'probleem' aan loop.

Verder sinds ongeveer een week gestart met versie 7.
Enkele opbouwende ideetjes voor een wellicht volgende update:
- de (keuze)mogelijkheid om bij de veiligheidskopie (weer) de bijlagen als foto's te kunnen opslaan. Dat levert wel één groot bestand op, maar je hebt dan alles in een keer opslagen en bij elkaar.
- een rand om de uitklapbare menu's. Nu zijn deze grijs en in dezelfde kleur als de persoonsgegevens. Om menu's beter te tonen misschien omkaderen of in een andere kleur. In Aldfaer v6 kwamen deze m.i. beter tot zijn recht.

Nogmaals met dank
Sander Greve

Lees meer

Re: Bedankje en mogelijke ideëen

11 jul 2018 22:17
Sander
1) v-kopie met materiaal ondersteun ik maar alleen voor handmatige en niet voor automatische v-kopie
2) omlijsting uitvalmenu's. Dat wordt door Windows bepaald en is buiten de controle van de programma makers. In W7 kan je aan de uitvalmenu's een kleurtje toekennen. In W10 heb ik dat (nog) niet teruggevonden

Lees meer

12 jul 2018 09:08
Ik ondersteun het feit dat er geen veiligheidskopie meer wordt aangemaakt met materiaal. E.e.a. is verwoord in de Help.

Lees meer

12 jul 2018 10:14 - 12 jul 2018 10:16
Ter info een W7 plaatje van Aldfaer met uitval menu in kleur. Let wel. Dit is een instelling in Configuratiepaneel > Personalisering en werkt dan ook voor andere programma's zoals b.v. Photoshop

Verder, dit werkt niet als je het Aldfaer programma vanaf een extern medium gebruikt

Bijlagen:

Laatst bewerkt 12 jul 2018 10:16 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

12 jul 2018 10:24
@Han.
Re Help : Gelet op de huidige back-up mogelijkheden is besloten om met ingang van versie 7.0 geen Materiaal meer op te nemen in de veiligheidskopie, mede omdat het opnemen van Materiaal in de veiligheidskopie vaak voor een te lang afsluitproces zorgde.

Reden voor veel ellende veroorzaakt door beschadiging van bestanden door "on-line" Back-up gebruik.

Te lange duur, klopt voor een relatief klein aantal gebruikers met extreem grote bestanden. Ik zie dit argument niet voor voor 95% of meer gebruikers voor het maken van een handmatige v-kopie 1x per maand of indien specifiek nodig voor "versturen".

Gemaakt door Kunena