Aldfear naar TNG

• Richard Mens
  • Auteur

Aldfear naar TNG

11 jul 2018 20:07
Als ik een export heb gedaan vanuit Aldfear met de UTF-8 karakterset en ik ga naar het hulpprogramma "Aldfear to TNG" dan word mijn UTF-8 karakterset niet doorgezet naar mijn nieuwe file maar gewijzigd naar het standaard ANSI formaat.

Dit houd in dat er vele speciale karakters verloren gaan.
Ik kan dit wel converteren met notepad ++, maar het zou handig zijn als het hulp programma "Aldfear naar TNG", de karakterset overneemt vanuit het orginele export bestand.

met vriendelijke groet en alvast bedankt
Richard Mens

Lees meer

Re: Aldfear naar TNG

11 jul 2018 22:03
Aldfaer2TNG is een hulpprogramma dat geen officiele Aldfaer toepassing is
Ik zal de maker naar je bericht verwijzen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Richard Mens

Lees meer

12 jul 2018 09:12

• Richard Mens
  • Auteur

12 jul 2018 09:48 - 12 jul 2018 09:51
Beste Han,

Natuurlijk is jou verwijzing ook erg belangrijk, maar niet de oorzaak van het probleem. TNG verwacht namelijk de gedcom in het UTF8 formaat, dus zo staat ook aldfear bij mij ingesteld als uitvoer formaat. Als ik met (gratis downloadeble) notebook ++ (niet te verwarren met het standaard notebook) kijk in de header van het uitvoerbestand heeft aldfear er ook netjes de utf8 karakterset gebruikt. Kijk ik echter in de header van het conversie bestandvan "aldfear naar TNG" dan staat daar dat de ANSI karakterset is gebruikt. Daar gaat het mis bij de invoer naar TNG. Karakters zoals de n met een ~ erboven worden niet begrepen. Notebook ++ kan het geconverteerde file voor je converteren (weer van ansi naar utf8). Dit doe ik dus gewoonlijk en dan snapt TNG het wel en worden tekens zoals de n met het ~ erboven en de e met een ` wel begrepen. Dit is alleen wel omslachtig.
Laatst bewerkt 12 jul 2018 09:51 door Richard Mens.

Gemaakt door Kunena