- Bedankjes 1634
Aldfaer op mijn USB
- H, Clerx
- Auteur
Aldfaer op mijn USB
11 jul 2018 15:04
Hallo beste mensen
Met mijn vorige probleem ben ik goed geholpen Dank daar nog voor maar ik heb nog een aansluitend vraagje.
Mijn Aldfaer draait op een USB stick die ik Z: heb genoemd en op mijn Laptop werkt alles prima al de bestanden zijn gekoppeld
Steek ik echter de USB stick in mijn desktop en noem ik hem ook Z: dan krijg in de oude situatie met al de bestanden net als voorheen niet gekoppeld.
Hij maakt in C:/gebruikers een bestand aan en wil daar uit opstarten. Kan iemand mij vertellen
1e waarom hij dat doet (andere programma's doen dit ook heb ik gezien)
2e hoe kan ik op zowel de desktop als op de laptop Aldfaer laten draaien vanaf mijn USB stick Z:
Vast bedankt voor jullie geduld
H, Clerx
Met mijn vorige probleem ben ik goed geholpen Dank daar nog voor maar ik heb nog een aansluitend vraagje.
Mijn Aldfaer draait op een USB stick die ik Z: heb genoemd en op mijn Laptop werkt alles prima al de bestanden zijn gekoppeld
Steek ik echter de USB stick in mijn desktop en noem ik hem ook Z: dan krijg in de oude situatie met al de bestanden net als voorheen niet gekoppeld.
Hij maakt in C:/gebruikers een bestand aan en wil daar uit opstarten. Kan iemand mij vertellen
1e waarom hij dat doet (andere programma's doen dit ook heb ik gezien)
2e hoe kan ik op zowel de desktop als op de laptop Aldfaer laten draaien vanaf mijn USB stick Z:
Vast bedankt voor jullie geduld
H, Clerx
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Aldfaer op mijn USB
11 jul 2018 16:04
Alle padnamen vanuit de Z:\ naar de laptop zijn niet identiek aan de padnamen naar de desktop!!
- Ruud de Ruiter
-
11 jul 2018 19:49 - 11 jul 2018 19:50
Om te beginnen, het is een pertinente NO NO om een extern medium als Z vast te leggen omdat, als u een netwerk drive aansluit deze automatisch Z toegewezen krijgt.
Voor de rest zie:http://www.deruiter.ch/Aldfaer/Helpdesk/Aldfaer%20extern.pdf
Voor de rest zie:http://www.deruiter.ch/Aldfaer/Helpdesk/Aldfaer%20extern.pdf
Laatst bewerkt 11 jul 2018 19:50 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
12 jul 2018 09:20
Henk,
je zou kunnen proberen om gebruik te maken van de nieuwe mogelijkheid om Aldfaer te voorzien van meerdere profielen. Dus, bewaarde Instellingen van de Laptop als profiel Laptop en maak een profiel voor de Desktop. Profiel voor Desktop kun je aanmaken als je op de desktop zit en voor de laptop moet je op de Laptop zitten. Dat is eenmalig. Ik neem aan dat de afbeeldingen op de stick zelf staan?
Als je dan twee profielen hebt dan kun je, afhankelijk waar de USB in zit, van profiel wijzigen.
je zou kunnen proberen om gebruik te maken van de nieuwe mogelijkheid om Aldfaer te voorzien van meerdere profielen. Dus, bewaarde Instellingen van de Laptop als profiel Laptop en maak een profiel voor de Desktop. Profiel voor Desktop kun je aanmaken als je op de desktop zit en voor de laptop moet je op de Laptop zitten. Dat is eenmalig. Ik neem aan dat de afbeeldingen op de stick zelf staan?
Als je dan twee profielen hebt dan kun je, afhankelijk waar de USB in zit, van profiel wijzigen.
- H, Clerx
- Auteur
12 jul 2018 11:11
Hallo Mensen
Alles betreffende de materiaalanalyse werkt nu goed en toch heb ik nog een vraagje.
Om mijn programma zowel op mijn desktop als wel op de laptop te kunnen gebruiken werk ik vanaf een USB stick met de letter Z:\Aldfaer
Als ik het programma start van daaruit, gaat hij een file aanmaken in C:”\gebruikers wat hij ook met andere programma’s doet.
Waarom doet hij dat , ik ben toch vanuit Z:\aldfaer gestart met de laptop/desktop?
Als ik de usb stick vervolgens in mijn desktop steek en vandaar wil starten dan kijkt hij in C: en krijg ik een oudere gegevens dus zonder de gegevens die ik in de laptop heb toegevoegd.
Is het ook mogelijk om daar iets aan te doen zodat hij alles van de usb stick verwerkt in plaats dat hij de oude gegevens uit C:\gebruikers haalt?
Ik heb deze vraag pas gesteld maar zonder me te abonneren en weet niet of er al op gereageerd is
dus stuur ik hem nog maar een keer.
Hopelijk kan iemand me een antwoord op me geven.
Vast hartelijk dank
H. Clerx
corsas
Alles betreffende de materiaalanalyse werkt nu goed en toch heb ik nog een vraagje.
Om mijn programma zowel op mijn desktop als wel op de laptop te kunnen gebruiken werk ik vanaf een USB stick met de letter Z:\Aldfaer
Als ik het programma start van daaruit, gaat hij een file aanmaken in C:”\gebruikers wat hij ook met andere programma’s doet.
Waarom doet hij dat , ik ben toch vanuit Z:\aldfaer gestart met de laptop/desktop?
Als ik de usb stick vervolgens in mijn desktop steek en vandaar wil starten dan kijkt hij in C: en krijg ik een oudere gegevens dus zonder de gegevens die ik in de laptop heb toegevoegd.
Is het ook mogelijk om daar iets aan te doen zodat hij alles van de usb stick verwerkt in plaats dat hij de oude gegevens uit C:\gebruikers haalt?
Ik heb deze vraag pas gesteld maar zonder me te abonneren en weet niet of er al op gereageerd is
dus stuur ik hem nog maar een keer.
Hopelijk kan iemand me een antwoord op me geven.
Vast hartelijk dank
H. Clerx
corsas
- Ruud de Ruiter
-
12 jul 2018 12:06 - 12 jul 2018 12:17
Dit is een herhaling en in principe reeds beantwoord.
Zie aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/3749-aldf...-mijn-usb.html#23097
ten overvloede herhaal ik: zie:http://www.deruiter.ch/Aldfaer/Helpdesk/Aldfaer%20extern.pdf
Met een snelkoppeling op beide PC's en met drive letter b.v. "U" (dus niet naar de Z-drive want ik herhaal, dat is een NO NO) start u dan Aldfaer en gebruikt u geen Aldfaer in C:\Aldfaer.
Zie aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/3749-aldf...-mijn-usb.html#23097
ten overvloede herhaal ik: zie:http://www.deruiter.ch/Aldfaer/Helpdesk/Aldfaer%20extern.pdf
Met een snelkoppeling op beide PC's en met drive letter b.v. "U" (dus niet naar de Z-drive want ik herhaal, dat is een NO NO) start u dan Aldfaer en gebruikt u geen Aldfaer in C:\Aldfaer.
Laatst bewerkt 12 jul 2018 12:17 door Ruud de Ruiter.
- H, Clerx
- Auteur
12 jul 2018 12:43
Bedoel je met het aanmaken van een profiel, het op bijde pc, s Aldfaer installeren met het gebruiken van een usc letter b.v. U
Heb ik dat goed begrepen
Heb ik dat goed begrepen
- H, Clerx
- Auteur
12 jul 2018 12:58
Hallo Mensen
Ik zie net het hele artikel wat Ruud op www.deruiter.ch/Aldfaer/Helpdesk/Aldfaer%20extern.pdf
Heeft geplaatst en denk dat ik daar een antwoord heb gevonden op al mijn vragen
Daarom nogmaals hartelijk dank voor uw hulp
Henk
Ik zie net het hele artikel wat Ruud op www.deruiter.ch/Aldfaer/Helpdesk/Aldfaer%20extern.pdf
Heeft geplaatst en denk dat ik daar een antwoord heb gevonden op al mijn vragen
Daarom nogmaals hartelijk dank voor uw hulp
Henk
- Han Kortekaas
-
12 jul 2018 17:41Heeft u niet goed begrepen. Het gaat er niet om om op beide PC's Aldfaer te installeren maar om met een USB stick, waar Aldfaer op is geïnstalleerd, op meerdere PC's te laten functioneren.H, Clerx schreef : Bedoel je met het aanmaken van een profiel, het op bijde pc, s Aldfaer installeren met het gebruiken van een usc letter b.v. U
Heb ik dat goed begrepen
In Aldfaer 7.0 kunt u meerdere profielen aanmaken. Lees de Help over Profielen. Dat is niets anders dan een vastlegging van Instellingen.
Stel nu dat Aldfaer.exe geïnstalleerd staat op de USB dan kijkt Aldfaer bij opstarten naar het Profiel (Instellingen). Omdat de Instellingen voor de Laptop per definitie anders zijn dan die voor de desktop
moet er dus gezorgd worden voor twee profielen, (1) Laptop (2) Desktop. Het profiel voor de Laptop kunt u alleen aanmaken als u de USB in de Laptop heeft, want anders worden de paden niet geaccepteerd. Zo ook bij de Desktop. Het aanmaken van het profiel is éénmalig.
Ik neem aan dat afbeeldingen op de USB staan.
Overigens, het hele gedoe met het werken via een USB, kunt u ook overslaan door gewoon op de laptop Aldfaer geïnstalleerd te hebben en op de PC; u kopieert de stamboom *.aldf, zet die op uw USB en als u naar de laptop gaat zet u die stamboom op de plek waar stambomen thuishoren. En omgekeerd.
En er zijn meer mogelijkheden
De volgende gebruiker (s) zei dank u: H, Clerx
- Ruud de Ruiter
-
13 jul 2018 08:09 - 13 jul 2018 08:09
Profiel per PC
Bij installatie van Aldfaer.exe en Aldfaer docs/materiaal op de USB is dat eventueel alleen nodig indien de beeldschermgroottes en/of schermpercentages verschillen
Het er op nahouden van gelijknamige *.aldf bestanden gaat vroeg of laat een foutieve handeling veroorzaken. Reden waarom ik afraad met kopieerslagen te werken
Bij installatie van Aldfaer.exe en Aldfaer docs/materiaal op de USB is dat eventueel alleen nodig indien de beeldschermgroottes en/of schermpercentages verschillen
Het er op nahouden van gelijknamige *.aldf bestanden gaat vroeg of laat een foutieve handeling veroorzaken. Reden waarom ik afraad met kopieerslagen te werken
Laatst bewerkt 13 jul 2018 08:09 door Ruud de Ruiter.
- Francke
13 jul 2018 10:15 - 13 jul 2018 10:26
op de USB: de stamboom, materiaal, sjablonen, invoegtoepassingen etc en in de aldfaer.ini verwijzingen naar: rapportuitvoer, VK map en de laptop/desktop specifieke zaken.
Zo is er maar één stamboombestand en op laptop en desktop staat een VK, die bij afsluiten wordt gemaakt, (voor de materiaal-backup moet zelf gezorgd worden)
ps sjablonen, invoegtoepassingen etc kunnen eventueel ook op lap- of desktops
ps2 op de USB dus twee ini bestanden een voor de desktop en een voor laptop
Zo is er maar één stamboombestand en op laptop en desktop staat een VK, die bij afsluiten wordt gemaakt, (voor de materiaal-backup moet zelf gezorgd worden)
ps sjablonen, invoegtoepassingen etc kunnen eventueel ook op lap- of desktops
ps2 op de USB dus twee ini bestanden een voor de desktop en een voor laptop
Laatst bewerkt 13 jul 2018 10:26 door Francke. Reden: aanv ps 2
- Ruud de Ruiter
-
13 jul 2018 10:46 - 13 jul 2018 10:46
Francke
Zie mijn bericht aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/3749-aldf...-mijn-usb.html#23122
en
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20extern.pdf
Alles staat op de USB en de v-kopie gaat naar C:\Vkopie van de op dat moment gebruikte computer
"Opdelen" van het document/rapportage gedeelte tussen USB, PC1 en PC2 vraagt alleen maar om update moeilijkheden, dus geen ps en ps2
Zie mijn bericht aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/3749-aldf...-mijn-usb.html#23122
en
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20extern.pdf
Alles staat op de USB en de v-kopie gaat naar C:\Vkopie van de op dat moment gebruikte computer
"Opdelen" van het document/rapportage gedeelte tussen USB, PC1 en PC2 vraagt alleen maar om update moeilijkheden, dus geen ps en ps2
Laatst bewerkt 13 jul 2018 10:46 door Ruud de Ruiter.