materiaal gedeeltelijk zichtbaar

• J M Verdonk
  • Auteur

materiaal gedeeltelijk zichtbaar

10 jul 2018 10:44
Goede morgen. Na de up date naar Aldfaer 7 zit ik met een vreemd verschijnsel. Op de desktop, waar ik op werk en alle gegevens invul, werkt alles prima. Voor de veiligheid maak ik regelmatig een backup op een externe harde schijf en op een laptop. Alles onder windows 10 en Aldfaer 7. Nu lees ik de veiligheidsbackup in op de laptop. Ik copieer ook het bestand "materiaal" en als ik dan de stamboom op de laptop open, zie ik alleen het materiaal, dus foto's en aktes enz, die ingevoerd zijn VOOR de backup naar .7. Bij aktes en foto's die daarna ingevoerd zijn staat de mededeling "kan bestand niet tonen". De naam van het bestand staat er wel bij, dus dat is bekent! Bestandsreparatie heb ik ook al geprobeerd, zowel voor het maken van de backup als na het terugzetten op de laptop , maar dat helpt ook al niet. Wat doe ik verkeerd???? Bij voorbaat dank voor uw hulp, J M Verdonk

Lees meer

Re: materiaal gedeeltelijk zichtbaar

10 jul 2018 12:02
Goede middag,
Als Aldfaer het materiaal op de laptop niet kan vinden is het pad naar de bestanden, Stamboom > Eigenschappen > Materiaal, mogelijk niet juist. Na het pad te hebben aangepast, maak desnoods opnieuw een bestandscontrole.

• J M Verdonk
  • Auteur

14 jul 2018 11:04 - 14 jul 2018 11:05
Goede morgen JayCee
Bedankt voor het antwoord en sorry dat ik niet eerder reageerde. Maar ik ga nu toch nog een hele domme vraag stellen. Waar kan ik de tekst van het pad vinden en veranderen en hoe weet ik wat het goede pad is?
Laatst bewerkt 14 jul 2018 11:05 door J M Verdonk.

Lees meer

14 jul 2018 11:32
Goede middag,
Ga naar menu Stamboom > Eigenschappen, in het bovenste vakje Mappen staat een veld Materiaal. Klik op het gele mapje rechts daarvan en ga dan naar de map waarin u het materiaal opslaat. Het zou er ongeveer zo uitzien: C:\Users\uwnaam\Documents\Aldfaer\Materiaal\, klik op OK.
Ga vervolgens naar menu Stamboom en klik op Bestandscontrole en -reparatie.

P.S. Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden.:)

Lees meer

14 jul 2018 13:02 - 14 jul 2018 13:03
Met Shift + muisklik op de afbeeldingen zie je in welke submap onder de hoofdmap (door JayCee aangegeven) de afbeelding is opgeslagen.
M.a.w. het hele pad.
Laatst bewerkt 14 jul 2018 13:03 door Hans Weggemans.

Gemaakt door Kunena