Aldfear start niet meer op

• Dekker
  • Auteur

Aldfear start niet meer op

07 jul 2018 23:09
Goedeavond, ik krijg opeens de volgende melding:

Bij het openen van de stamboom is de volgende fout opgetreden:

Bestand G:\Aldfaer Familie Dekker bestanden\_0xADFAE350_familie Dekker_kp.alf is niet aanwezig

Aldfaer probeert deze fout te herstellen.
en daarna deze melding:
Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen.
Verwijder de verborgen map "G:\AldfaerFamilie Dekker bestanden\_0xADFAE350 enz " en open de stamboom dan opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug.

Kan iemand mij hier a.u.b. mee helpen ?

Lees meer

Re: Aldfear start niet meer op

07 jul 2018 23:52
Welke versie van Windows en Aldfaer heeft u? Gebruikt u een automatische backup of opslag in een cloud (OneDrive; Dropbox o.i.d.)?

• Dekker
  • Auteur

08 jul 2018 07:47
Hallo JayCee, , stom stom.ik ben al blij dat je reageerd.
Ik gebruik Windows 10 en heb Aldfaer 7.
Ik heb de koppeling van Aldfaer op mijn taakbalk staan en met het opstarten gisteren klikte ik daar per ongeluk dubbel op, waardoor het programma dubbel opstartte. Ik heb er toen meteen een afgesloten en heb dat waarschijnlijk te snel gedaan. Stom,stom, stom. Ik heb het opslaan van een veiligheidscopy aangevinkt indertijd, maar kan ze nu niet terugvinden.

Lees meer

08 jul 2018 09:24
Probeer eens via menu Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en vink Stambomen en Veiligheidskopieën, alsook vaste schijven en verwisselbare opslag, aan. Vergeet niet, indien de veiligheidskopieën op een USB o.i.d. bewaard werden, deze ook te koppelen aan de pc.

• Dekker
  • Auteur

08 jul 2018 09:45
Hallo JayCee,
Ik heb dit gedaan, nu vind ik bestanden van gisteren nadat het fout is gegaan en daarna van 1 en 2 juni.
Wat kan ik hiermee doen?

Lees meer

08 jul 2018 09:47 - 08 jul 2018 09:48
Bij overstap naar v.7.0 heeft Aldfaer het recenste stamboombestand geconverteerd en 'stamboomnaam - voor conversie vs 7.alx' genoemd en in de map stambomen geplaats. Dit bestand opnieuw inlezen en bewaren als stamboom.
Laatst bewerkt 08 jul 2018 09:48 door JayCee.

• Dekker
  • Auteur

08 jul 2018 09:54
Hallo JayCee,
Deze heb ik gevonden, stamboomnaam -voor conversie vs 7.aldf. van 2018-6-2
Nu ben ik bang fouten te maken en nog meer kwijt te raken.
Wat zijn de handelingen voor opnieuw inlezen en bewaren?

Lees meer

08 jul 2018 09:59
Maak hiervan een kopie en plaats in dezelfde map.
In Aldfaer Bestand > Open > ga naar de kopie > OK. Vervolgens Bestand > Opslaan als 'stamboomnaam'.

• Dekker
  • Auteur

08 jul 2018 10:13
Hallo JayCee,
Ontzettend bedankt, ik ben wel heel veel kwijt, maar dat vind ik wel weer terug. Aangezien ik geen recentere kopie had, slaat mijn computer het dus niet automatisch op bij afsluiten. Kun je mij nog laten weten hoe ik dit in kan stellen?
In ieder geval ben ik ontzettend blij met je hulp en het resultaat.

Lees meer

08 jul 2018 10:19
Bij Extra > Instellingen > Veiligheidskopie > Automatische Veiligheidskopie bij afsluiten aanvinken. In hetzelfde venster(boven) het pad van de standaardmap voor veiligheidskopie controleren of die goed staat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dekker

• Dekker
  • Auteur

08 jul 2018 10:44
Hallo JayCee,
Dit klopt allemaal, hij staat wel ingesteld als automatisch een kopie maken bij afsluiten, maar slaat het op in een veiligheihsmap op mijn C schijf, die vervolgens leeg blijkt te zijn.Ik heb hiervoor nu een nieuwe map op de G schijf gemaakt, maar hoe moet ik deze nu als standaard instellen?

Lees meer

08 jul 2018 10:49
Heer Dekker,
er wordt alleen een veiligheidskopie gemaakt als er een mutatie in de stamboom is geweest. Staat het aantal bij u op 7?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dekker

Gemaakt door Kunena