Kan programma niet meer openen

Lees meer

Kan programma niet meer openen

05 jul 2018 10:23
Mevrouw, meneer,
Sinds kort heb ik een probleem. De stamboom opent niet meer. Krijg de melding: Bij het openen vna de stamboom is de volgende fout opgetreden: C:\Users\m\Documents\Aldfaer\Stambomen
_0xADFAE350_03-07-2018\03-07-2018_gri-alf is niet aanwezig. Aldfaer probeert deze fout te herstellen.Ik klik op OK en krijg de volgende melding:
Aldfaer heeft deze fout helaas niet kunnen herstellen. Verwijder de verborgen map C:\Users\m\Documents\Aldfaer\Stambomen
_0xADFAE350_03-07-2018. De verbogen site heb ik niet kunnen vinden, na veranderen in Windows.
Het programma via uw site opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Gelukkig had ik een ged.com bestand en veilighediskopie bij de hand maar dat geeft dezelfde uitkomst.
Wat heb ik fout gedaan en wat kan ik nog doen?
Zie uw antwoord gaarne tegemoet, met vriendelijke groet, Marijke

Lees meer

Re: Kan programma niet meer openen

05 jul 2018 10:49
Dag Marijke,
Welke versie van Aldfaer, versie Windows en is de installatie locatie C:\Aldfaer ?
Heeft u een automatisch back-up programma in gebruik of heeft u een stroomstoring gehad of PC geforceerd uitgeschakeld?

Lees meer

05 jul 2018 11:28
Beste Ruud,
Windows 10. Ik had Aldfaer 6.2. Heb dat programma gewist -na eerste nogmaals te hebben opgeslagen- omdat het niet lukte en dacht dat het met een nieuwere versie wel zou lukken, en nu staat 7.0 klaar. Maar ook daar krijg ik dezelfde reactie.
Een automatisch backup programma van Windows?, dat weet ik even niet. Eventueel een stroomstoring?, dat heb ik niet gemerkt.
Ik gebruik het programma al vele jaren, als ik het goed heb vanaf/in de jaren 80. Zeer naar tevredenheid. Altijd naar behoren gefunctioneerd, als ik niet iets verkeerd deed. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Heb ik een goed antwoord gegeven?

Lees meer

05 jul 2018 11:48
Beste Ruud,
Inmiddels bleef ik het proberen en heb andere mogelijkheden geprobeerd. Ik heb zojuist een eerdere veiligheidskopie teruggezet. Daarbij ben ik wel 19 personen kwijt, en dat haalt niet op de 88.000 personen dus ben ik al blij. Ik denk dat we het zo moeten laten. Geen idee waarom het eerder is fout gegaan. Dank in ieder geval voor het meedenken. Zal gaarne gebruik blijven maken van het Aldfaer-programma en de helpdesk. Groetjes

Lees meer

05 jul 2018 12:07 - 05 jul 2018 12:08
Marijke,
Ik vermoedt dat je destijds met b.v. Windows XP of Vista of dergelijke werkte met installatie in Program Files.
Je hebt een update naar Windows 10 gemaakt en ik denk dat daar de fout is ontstaan.
Als je het niet hebt, installeer het gratis Teamviewer en neem buiten het formum e-mail contact op (klik op mijn naam voor het e-mail adres)
Laatst bewerkt 05 jul 2018 12:08 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

05 jul 2018 12:22
Dank voor je reacties. Zal zien wat voor programma dat is. Je hoort van mij.

Gemaakt door Kunena