- Bedankjes 0
Foutmelding
- Toon Fokkema
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Foutmelding
26 jun 2018 23:24
Bij het openen van Aldfaer krijg ik de volgende foutmelding: Bestand
\Aldfaer data \_0xADFAE350_musters\musters_kp.alf is niet aanwezig. Aldfaer probeert deze fout te herstellen. Dan OK gedrukt en dan scherm dat het is mislukt.
Wat kan ik doen?
Toon
\Aldfaer data \_0xADFAE350_musters\musters_kp.alf is niet aanwezig. Aldfaer probeert deze fout te herstellen. Dan OK gedrukt en dan scherm dat het is mislukt.Wat kan ik doen?
Toon
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Foutmelding
27 jun 2018 00:36
Probeer eerst eens met Stamboom -> Bestandscorrectie en reparatie te draaien.
Blijft de melding dan kunt u het bestand 'naam stamboom - voor conversie vs 7.alx' dat in de map stamboom staat inlezen zodat het opnieuw geconverteerd wordt. Sla dat bestand op met 'Opslaan als' met de juiste naam.
Blijft de melding dan kunt u het bestand 'naam stamboom - voor conversie vs 7.alx' dat in de map stamboom staat inlezen zodat het opnieuw geconverteerd wordt. Sla dat bestand op met 'Opslaan als' met de juiste naam.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Toon Fokkema
- Toon Fokkema
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 jun 2018 23:30
Helaas kon ik bestandscorrectie en reparatie niet laten draaien. Want ik kreeg al tijdens het opstarten de foutmelding. Gelukkig had ik 's-morgens een kopie gemaakt op een externe harde schijf. Deze heb ik teruggezet. Het verlies van een dag werk neem ik dan maar voor lief.
Bedankt JayCee
Toon
Bedankt JayCee
Toon
- Han Kortekaas
-
28 jun 2018 09:14
De melding dat een _kp.alf bestand ontbreekt kan m.i. nooit met bestands controle en reparatie opgelost worden. Het betekent nl dat waarschijnlijk bij afsluiten van Aldfaer een (ver)storing is geweest bij de relatie-index en dat bestandje ontbreekt.
De verstoring kan komen door een automatische back-up, opslaan in een cloudservice of gewoon onderbreken.
De verstoring kan komen door een automatische back-up, opslaan in een cloudservice of gewoon onderbreken.