- Bedankjes 119
Materiaallijst
- H, Clerx
- Auteur
Materiaallijst
25 jun 2018 14:31
Mij is verteld dat Aldmat waar ik zo blij mee was op Aldfaer 7 niet meer werkt en dat heb ik ook gemerkt.
Is het niet mogelijk om het programma Aldfaer 7 zo aan te passen dat het weer te gebruiken is?
Dat zou ik erg fijn vinden
Is het niet mogelijk om het programma Aldfaer 7 zo aan te passen dat het weer te gebruiken is?
Dat zou ik erg fijn vinden
- Carel Plantagie
-
Lees minder
Lees meer
Re: Materiaallijst
25 jun 2018 15:04
Aldmat's werking was gebaseerd op de mogelijkheid om het gekoppelde materiaal mee te nemen in de Veiligheidskopie. Dat kan niet meer in Aldfaer7.
Met Aldmat was vast te stellen welke materiaalbestanden nog gekoppeld moesten worden.
Dat kan nu met een nieuw Bonusrapport, waarmee je (onder meer) de nog niet gekoppelde bestanden kunt zoeken: Materiaal > Materiaalanalyse
Met Aldmat was vast te stellen welke materiaalbestanden nog gekoppeld moesten worden.
Dat kan nu met een nieuw Bonusrapport, waarmee je (onder meer) de nog niet gekoppelde bestanden kunt zoeken: Materiaal > Materiaalanalyse
De volgende gebruiker (s) zei dank u: H, Clerx
- H, Clerx
- Auteur
25 jun 2018 23:30
Met verbazing heb ik de nieuwe materiaal controle voor het eerst gebruikt. Op twee na waren al mijn bestanden gekoppeld. Toen ik verder zocht bleken deze nog in een andere map te staan die heb ik toen weg gehaald en alles klopte alleen de twee namen stonden nog steeds in de lijst weliswaar zonder pad
Ik heb de pc laten zoeken in de Ald-faer map op de bewuste namen maar daar waren ze niet meer te vinden.
Hoe kan ik deze twee ongekoppelde namen nu uit de lijst krijgen?
Ik heb de pc laten zoeken in de Ald-faer map op de bewuste namen maar daar waren ze niet meer te vinden.
Hoe kan ik deze twee ongekoppelde namen nu uit de lijst krijgen?
- Han Kortekaas
-
26 jun 2018 07:04 - 26 jun 2018 07:05
Als u materiaal verwijdert dan moet u wel het sjabloon de stap 1 'Inlezen materiaal' herhalen.
Laatst bewerkt 26 jun 2018 07:05 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: H, Clerx
- H, Clerx
- Auteur
27 jun 2018 22:18
Dank voor het antwoord maar ik heb je al via email gesproken
Het probleem is opgelost
Het probleem is opgelost
- H, Clerx
- Auteur
01 jul 2018 12:31
Ik zit toch nog met een vraagje er staan nog gegevens en mappen in Aldfaer die ik nergens in mijn pc terug kan vinden, hoe krijg ik die er uit zie bijlage
- Han Kortekaas
-
01 jul 2018 12:46
Henk,
ik heb het al in dit draadje gezegd; als je materiaal ontkoppeld hebt en/of materiaal in de locatie op schijf veranderd hebt dan moet je om weer te vergelijken stap 1 'inlezen van materiaal' overnieuw doen. het sjabloon onthoudt de ingelezen bestanden van de schijf.
ik heb het al in dit draadje gezegd; als je materiaal ontkoppeld hebt en/of materiaal in de locatie op schijf veranderd hebt dan moet je om weer te vergelijken stap 1 'inlezen van materiaal' overnieuw doen. het sjabloon onthoudt de ingelezen bestanden van de schijf.
- H, Clerx
- Auteur
01 jul 2018 21:32
Sorry Han maar ik heb na de wijzigingen het volgende gedaan.
1e opschonen, hoewel dat volgens mij niet gelijk nodig is
2e Controleren en repareren ik denk dat dit ook niet direct nodig is.
3e Overnieuw inlezen, dat is denk ik wat je bedoelt
4e Materiaal vergelijken met ingelezen bestand. je zou zeggen dan moet het toch weg zijn he
de vier zaken die zouden moeten verdwijnen staan er nog steeds in.
bedoel je nog iets anders met materiaal inlezen?
vast bedankt voor het aanhoren van mij
Henk
1e opschonen, hoewel dat volgens mij niet gelijk nodig is
2e Controleren en repareren ik denk dat dit ook niet direct nodig is.
3e Overnieuw inlezen, dat is denk ik wat je bedoelt
4e Materiaal vergelijken met ingelezen bestand. je zou zeggen dan moet het toch weg zijn he
de vier zaken die zouden moeten verdwijnen staan er nog steeds in.
bedoel je nog iets anders met materiaal inlezen?
vast bedankt voor het aanhoren van mij
Henk
- Han Kortekaas
-
02 jul 2018 00:05
De enige zijn 3 en 4.
Kunt u eens kijken of deze 4 bestandsnamen voorkomen in de lijst Menu -> Tonen -> Materiaal ?
Kunt u eens kijken of deze 4 bestandsnamen voorkomen in de lijst Menu -> Tonen -> Materiaal ?
- Francke
- H, Clerx
- Auteur
02 jul 2018 00:41
In die lijst kom ik ze tegen Kan ik ze daar verwijderen of gaat dat anders?
- H, Clerx
- Auteur
02 jul 2018 00:42
In die lijst kom ik ze tegen Kan ik ze daar verwijderen of gaat dat anders?