De aanduiding van de kinderen na registratie is onjuist!

Lees meer

Re: De aanduiding van de kinderen na registratie is onjuist!

25 jun 2018 15:30
Gevonden bij wie het misgaat: bij personen met kleinkinderen (of achterkleinkinderen) waarvan geen of maar 1 ouder bekend is. Zodra iemand twee ouders heeft worden de kleinkinderen correct weergegeven. Ik ga er vanuit dat dit in de volgende versie opgelost zal zijn.

Lees meer

25 jun 2018 16:10
Antoon,

Ik hoop dat je het goed ziet.
Want bij de 2 die ik gevonden heb, dus niet het als laatste meegezonden voorbeeld, staan in beide gevallen 2 ouders.

Groet,
Evert.

Lees meer

25 jun 2018 16:28
Evert,
Graag een duidelijk voorbeeld van zo iemand waar het fout gaat met twee ouders, want als ik bij een persoon zonder ouders twee ouders toevoeg, dan veranderen de mannelijke kleindochters meteen in kleinzonen. Zodra ik een van beide ouders weer verwijder, dan worden het weer kleindochters.

Lees meer

25 jun 2018 18:24
Antoon,

Bijgaand het gevraagde voorbeeld uit mijn bestand.
Ik heb het niet getest maar je zult wel gelijk hebben dat als je verder terug weer ouders toevoeg e.e.a. niet meer zo is.
De realiteit is echter dat je soms/vaak geen verdere voorouders kunt vinden en dan wil je niet kleindochter zien staan ipv kleinzoon.

Groet,
Evert.

Bijlage:

Bestandsnaam: vermelding...ind.docx
Bestandsgrootte:86 KB

Bijlagen:

Lees meer

25 jun 2018 20:34
Evert,
Ik denk dat we mekaar niet goed verstaan, want jouw voorbeeld bevestigt precies wat ik stelde. Het gaat mis bij het leeftijdsoverzicht van Leendert Droogendijck (rond 1574-voor 1650) en Adriaentje Aertsdr de Licht (rond 1579-1658). Bij beiden worden kleinzonen als kleindochters aangegeven. Van beiden zijn geen ouders bekend, en daarom loopt het dus mis. Als je bij elk even een paar fictieve ouders invoert zal je zien dat de kleinzonen correct weergegeven worden. Natuurlijk moet dit gecorrigeerd worden, maar bij een fout is het altijd zaak om te bepalen wanneer het precies fout gaat, want dan heb je de fout al half opgelost.

Lees meer

26 jun 2018 08:59
Antoon,

Dan zijn we het eens.
Ik kijk uit naar een oplossing.

@ Robert de Kreek,
Sorry dat we de discussie even 'over genomen' hebben.
Het was uiteindelijk jouw vraagstelling.

Groet,
Evert.

Gemaakt door Kunena