- Bedankjes 1634
Aldfaer 7 installatie slaagd, loopt, maar toont niet
- Onno de Vries
- Auteur
Aldfaer 7 installatie slaagd, loopt, maar toont niet
21 jun 2018 20:35
Na automatische en handmatige installatie heb ik een geinstalleerde versie staan, die ik kan starten. Na starten staat het Aldfaer icoon in de taakbalk, maar het programma is op geen enkele manier benaderbaar. Ik moet het met CTR-ALT-DEL geforceerd afsluiten. Werk met Windows 10. Heb vooralsnog 6.2 opnieuw geinstalleerd, dat werkt weer prima. Waar kan dit probleem zitten?
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Aldfaer 7 installatie slaagd, loopt, maar toont niet
22 jun 2018 13:31
Toen u versie 7.0 installeerde is de conversie wel gestart of heeft u die afgebroken? Klaarblijkelijk was er iets aan de hand want u heeft daarna ook nog eens zelf geïnstalleerd.
Waar staat de stamboom; is dat in C:\users\uw naam\documents\aldfaer\stambomen\ ?
Staat die ook in een OneDrive gesynchroniseerd?
Waar staat de stamboom; is dat in C:\users\uw naam\documents\aldfaer\stambomen\ ?
Staat die ook in een OneDrive gesynchroniseerd?
- Onno de Vries
- Auteur
22 jun 2018 14:07
Geachte heer Kortekaas,
Ik wist van geen afbreken, maar heb zekerheidshalve de versie 7 opnieuw gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Ik heb daarbij in 6.2 mijn stamboom eerst in een map d:\sub\ gezet (deze stond al in een lokale directory, maar dan wel een die met dropbox gesynchroniseerd werd gehouden. Dat geeft bij 6.2 geen problemen) en geopend alvorens te upgraden. De upgrade liep probleemloos, en de installatie wilde Aldfaer herstarten. Dat gebeurd, maar dan komt er een icoon in mijn taakbalk en dat is het. Die icoon kan alleen nog meer via CTR-ALT-DEL worden verwijderd. Het programma Aldfaer 7 neemt dan 2,8Mb Ram en 0% processorkracht. Het probleem blijft bestaan.
Ik wist van geen afbreken, maar heb zekerheidshalve de versie 7 opnieuw gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Ik heb daarbij in 6.2 mijn stamboom eerst in een map d:\sub\ gezet (deze stond al in een lokale directory, maar dan wel een die met dropbox gesynchroniseerd werd gehouden. Dat geeft bij 6.2 geen problemen) en geopend alvorens te upgraden. De upgrade liep probleemloos, en de installatie wilde Aldfaer herstarten. Dat gebeurd, maar dan komt er een icoon in mijn taakbalk en dat is het. Die icoon kan alleen nog meer via CTR-ALT-DEL worden verwijderd. Het programma Aldfaer 7 neemt dan 2,8Mb Ram en 0% processorkracht. Het probleem blijft bestaan.
- Onno de Vries
- Auteur
22 jun 2018 14:13
Geachte heer Kortekaas,
Ik had een ingeving en heb wat uitgeprobeerd. Ik heb mijn programma (v6.2 en v7.0) handmatig volledig verwijderd en een nieuwe installatie uitgevoerd in c:\Aldfaer (dat was daarvoor c:\Program Files (x86)\Aldfaer). Wat schets mijn verbazing: probleem voorbij.
Wat de trigger was weet ik niet, maar het werkt nu wel.
Dank voor uw reactie. Ik hoop dat u ook wat aan deze ervaring heeft.
Ik had een ingeving en heb wat uitgeprobeerd. Ik heb mijn programma (v6.2 en v7.0) handmatig volledig verwijderd en een nieuwe installatie uitgevoerd in c:\Aldfaer (dat was daarvoor c:\Program Files (x86)\Aldfaer). Wat schets mijn verbazing: probleem voorbij.
Wat de trigger was weet ik niet, maar het werkt nu wel.
Dank voor uw reactie. Ik hoop dat u ook wat aan deze ervaring heeft.
- Han Kortekaas
-
22 jun 2018 14:31
U bent de zoveelste.
Versie 7.0 mag niet in de C:\program files staan. Indien dat het geval is dan start Aldfaer niet.
Een andere fout is het gebruiken van DropBox of een andere Cloud service. U riskeert een verminkte stamboom en u heeft geluk gehad.
Als Aldfaer geopend wordt splitst die zich op in 53 deelbestandjes. Als de synchronisatie dat deelbestandje vastheeft dan gebeuren er ongelukken.
Kijk ook uw Instellingen na op gebruik van de mappen.
Versie 7.0 mag niet in de C:\program files staan. Indien dat het geval is dan start Aldfaer niet.
Een andere fout is het gebruiken van DropBox of een andere Cloud service. U riskeert een verminkte stamboom en u heeft geluk gehad.
Als Aldfaer geopend wordt splitst die zich op in 53 deelbestandjes. Als de synchronisatie dat deelbestandje vastheeft dan gebeuren er ongelukken.
Kijk ook uw Instellingen na op gebruik van de mappen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Onno de Vries