- Bedankjes 0
Oorzaak overlijden uit Gedcom houden
- Anita van de Sanden
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Oorzaak overlijden uit Gedcom houden
21 jun 2018 10:09
Goedendag,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik zou graag de optie hebben om de oorzaak van overlijden uit de Gedcom te houden. Is dit mogelijk?
Ik zie geen instelling hiervoor namelijk.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik zou graag de optie hebben om de oorzaak van overlijden uit de Gedcom te houden. Is dit mogelijk?
Ik zie geen instelling hiervoor namelijk.
- Han Kortekaas
-
Re: Oorzaak overlijden uit Gedcom houden
21 jun 2018 13:17
Anita,
neen is het antwoord, maar je kunt eigenlijk dan de oorzaak van overlijden een geheime tekst van maken. [*tekst van de oorzaak*] dan komen deze niet op de rapportages tenzij er een vink staat bij de Instellingen voor geheime tekst.
neen is het antwoord, maar je kunt eigenlijk dan de oorzaak van overlijden een geheime tekst van maken. [*tekst van de oorzaak*] dan komen deze niet op de rapportages tenzij er een vink staat bij de Instellingen voor geheime tekst.
- Anita van de Sanden
- Auteur
22 jun 2018 00:42
Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Ik snap wat u bedoelt. Maar Aldfaer heeft een veld "oorzaak" in het tabblad overlijden. Dus vul ik daar netjes de oorzaak van overlijden in, zoals Aldfaer het bedoelt heeft.
Als ik van de oorzaak een notitie maak, dan moet ik dat gaan onthouden en werkt het niet intuïtief meer.
Dus dat is eigenlijk geen optie voor mij. Sorry
Wel goed bedacht.
Ik had gehoopt dat er gemakkelijk een optie gemaakt kon worden, zoals voor diverse velden is gemaakt in Instellingen, GEDCOM-export. Is het veld CAUS een eigen token in Gedcom of is het onderdeel van DEAT?
Ik snap wat u bedoelt. Maar Aldfaer heeft een veld "oorzaak" in het tabblad overlijden. Dus vul ik daar netjes de oorzaak van overlijden in, zoals Aldfaer het bedoelt heeft.
Als ik van de oorzaak een notitie maak, dan moet ik dat gaan onthouden en werkt het niet intuïtief meer.
Dus dat is eigenlijk geen optie voor mij. Sorry
Ik had gehoopt dat er gemakkelijk een optie gemaakt kon worden, zoals voor diverse velden is gemaakt in Instellingen, GEDCOM-export. Is het veld CAUS een eigen token in Gedcom of is het onderdeel van DEAT?
- Han Kortekaas
-
22 jun 2018 00:57
Als u met een editor overweg kunt kan dus ook de Tag CAUS verwijderd worden uit het *.ged bestand.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Anita van de Sanden