installatie versie 7 - hoofdvenster

• Paul Klok
  • Auteur

installatie versie 7 - hoofdvenster

20 jun 2018 19:41
Heden installeerde ik versie 7 op mijn systeem.
Bij het openen van het programma na de installatie viel mij op dat,
in tegenstelling tot versie 6 het door mij gebruikte fotomateriaal, afhankelijk van de grootte van de foto’s die ik heb gebruikt, niet in een standaard formaat wordt gepresenteerd.
Indien foto’s van een groter formaat gebruikt zijn, verschijnen deze ook in dat grotere formaat op het beeldscherm, met als gevolg dat de lay-out van het venster en de daarin weergegeven kolommen telkenmale wijzigt. Onder gebruikmaking van versie 6 bleef het hoofdvenster qua opmaak onveranderd. Kan ik aan deze onvolkomenheid nog wat doen?
Op voorhand dank voor uw suggesties.
Paul Klok

Lees meer

Re: installatie versie 7 - hoofdvenster

21 jun 2018 09:07
Heeft u toevallig bij Extra ->Instellingen ->Vensters -> Hoofdvenster het vinkje bij Notities en Leeftijdsoverzicht uit staan?

• Paul Klok
  • Auteur

21 jun 2018 11:02
Alles is, tot zover ik dat beoordelen kan aangevinkt en in mijn hoofdscherm mis ik niets.
Ook heb ik de standaard instellingen een keer uitgeprobeerd, maar dan schuift het gehele scherm a.h.w. ineen en moet ik nogal heen en weer schuiven om alle kolommen in het hoofscherm in het door mij gewenste formaat te zien. Bewaar ik mijn sessie alsdan, dan blijft de liniatuur in het door mij aangegeven formaat gelukkig wel gehandhaafd. Neen, mijn bezwaar beperkt zich echt tot de onderscheidene foto's die bij het oproepen van de verschillende personen telkens in een ander formaat verschijnen. In versie 6 had ik dat probleem niet.

Los van dit onderwerp vestig ik de aandacht erop, dat ik hedenmorgen een mail ontving zonder begeleidende tekst. Een compleet leeg blad dus. Uiteraard had ik het gevoel, dat ik bij het forum diende aan te loggen. Edoch, is het niet praktischer om zo'n mail te voorzien van een standaard tekst, waarbij wordt geadviseerd even onder het forum te kijken. Dat kost geen moeite en behoeft slechts eenmalig ingevoerd te worden. het postsysteem doet de rest. Bovendien komt het niet alleen vriendelijker, maar ook professioneler over.

Ik wacht reacties af, waarvoor op voorhand mijn dank.

M.vr.gr.,
Paul Klok

Lees meer

21 jun 2018 13:05
Paul Klok schreef : knip.........
Los van dit onderwerp vestig ik de aandacht erop, dat ik hedenmorgen een mail ontving zonder begeleidende tekst. Een compleet leeg blad dus. Uiteraard had ik het gevoel, dat ik bij het forum diende aan te loggen. Edoch, is het niet praktischer om zo'n mail te voorzien van een standaard tekst, waarbij wordt geadviseerd even onder het forum te kijken. Dat kost geen moeite en behoeft slechts eenmalig ingevoerd te worden. het postsysteem doet de rest. Bovendien komt het niet alleen vriendelijker, maar ook professioneler over.
U gebruikt waarschijnlijk Windows Live Mail of Outlook en dan komen de zgn abonnements -emails als een leeg blad. Ieder ander emailprogramma laat het bericht zien. MS doet niets aan hun bug in hun programma.

Lees meer

21 jun 2018 13:12
Paul Klok schreef : Alles is, tot zover ik dat beoordelen kan aangevinkt en in mijn hoofdscherm mis ik niets.
Ook heb ik de standaard instellingen een keer uitgeprobeerd, maar dan schuift het gehele scherm a.h.w. ineen en moet ik nogal heen en weer schuiven om alle kolommen in het hoofscherm in het door mij gewenste formaat te zien. Bewaar ik mijn sessie alsdan, dan blijft de liniatuur in het door mij aangegeven formaat gelukkig wel gehandhaafd. Neen, mijn bezwaar beperkt zich echt tot de onderscheidene foto's die bij het oproepen van de verschillende personen telkens in een ander formaat verschijnen. In versie 6 had ik dat probleem niet.....knip
Toen u de standaard instelling had was dat probleem toen ook aanwezig?
Welke versie Windows heeft u?
Wat is de naam van de map in Stamboom -> Eigenschappen?
Is het mogelijk een schermafdruk te maken van de Tab Persoon met zo'n vergroot beeld?

• Paul Klok
  • Auteur

21 jun 2018 22:56
Bedankt voor de toelichting.
M.vr.gr.,
Paul Klok

• Paul Klok
  • Auteur

21 jun 2018 23:15 - 21 jun 2018 23:18
Antwoord op gestelde vragen.
- Ook bij het standaardvenster is het probleem aanwezig.
Een paar foto's met een groot aantal bytes komen enigszins merkwaardig in beeld.
- Ik gebruik Windows 10, 64 bits.
- De naam van de map luidt : Paul Klok V3.aldf
- Ik zal proberen een schermafdruk te maken. Deze volgt later.
Groet,
Paul
Laatst bewerkt 21 jun 2018 23:18 door Paul Klok.

Gemaakt door Kunena