Bugs na update

Lees meer

Bugs na update

10 jun 2018 01:55 - 10 jun 2018 01:57
Werk nu enkele dagen met versie 7.0.
Ik kom helaas wat dingetjes tegen die voorheen goed gingen en na de update niet meer.

- Groepen lijken zich niet meer automatisch bij te werken na een wijziging van één van de records.
Bestaande groepen kunnen nog eenmalig vernieuwd (F5) worden, maar na deze actie verdwijnt het icoontje voor de groep en is de optie "vernieuwen" in het menu dat verschijnt met de rechtermuistoets gedisabled (grijs) en dus niet meer te gebruiken. Alleen openen en opslaan van de eigenschappen van de groep doet de groep vernieuwen, wat erg omslachtig is.

- Als je het veld "kinderen" in het hoofdscherm te ver naar beneden trekt, wordt het veld "ouders" na opnieuw starten van Aldfaer overlapt met het veld "Gezin". Aldfaer onthoudt de ingestelde posities niet.

- Bij het intikken van een familienaam die al in het bestand voorkomt, maakt Aldfaer niet meer automatisch een hoofdletter van de eerste letter, wat voorheen wel gebeurde. Bij andere velden (voornaam, plaatsnaam, etc. gaat het wel goed). Dit is in verband met gewenning erg lastig.
Laatst bewerkt 10 jun 2018 01:57 door Harm Selling.

Lees meer

Re: Bugs na update

10 jun 2018 08:32
De eerste twee zijn gekend en er wordt aan gewerkt.
Intikken van familienaam: lees dit bericht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Harm Selling

Lees meer

10 jun 2018 11:50
Het probleem van de hoofdletter is hiermee inderdaad opgelost. Bedankt!
Wat betreft de andere 2 problemen wacht ik de oplossing af.
Bedankt voor de snelle reactie.

Lees meer

11 jun 2018 08:15
Harm, JayCee
Groepen werden nooit automatisch bijgewerkt. Als er een verniewing is dan wordt het "cirkeltje" getoond.
Daarna dient men de groep(en) te selecteren en via het icoon "cirkeltje" de groepen bij te werken
Na dat bijwerken verdwijnt vanzelfsprekend het "cirkeltje" wordt dit in de iconenbalk grijs want er is niets meer om bij te werken.

Lees meer

11 jun 2018 08:33
Ruud,
In mijn herinnering ging het in het verleden wel degelijk automatisch. Maar goed dat terzijde, want handmatig lukt het in versie 7.0 ook niet. Het "cirkeltje" (ik noemde het in mijn bericht "icoontje") verdwijnt in versie 7.0 na de eerste keer bijwerken en komt dan niet meer terug, ook niet als er wel weer iets bij te werken is omdat een gewijzigd record niet meer aan de eigenschappen voldoet.
Vanaf dan kun je alleen nog updaten door de eigenschappen te openen en op te slaan, niet meer na een wijziging in de records.

Lees meer

12 jun 2018 03:39
Bij het aanmaken van nieuwe groepen blijkt het vernieuwen wel goed te verlopen. Zelfs volautomatisch zonder op het 'cirkeltje' te hoeven clicken (dat herinnerde ik me dus goed).

Het lijkt er dus op dat groepen die al bestonden voor de update, niet meer willen vernieuwen, maar na de update nieuw aangemaakte groepen wel.
Ik zal het later deze week nog eens uitproberen met reeds bestaande groepen.

Lees meer

13 jun 2018 22:45 - 13 jun 2018 22:47
Nog eens uitgebreid getest. En mijn ervaring lijkt te kloppen. Nieuw in versie 7 aangemaakte groepen worden keurig "live" vernieuwd. Het cirkeltje is aanwezig. Groepen meegenomen uit de vorige versie worden in het geheel niet vernieuwd en het cirkeltje verschijnt niet na een wijziging in de records (tenzij een wijziging wordt aangebracht aan de zoekacties in de groep, dan volgt er een eenmalige vernieuwing. De optie "vernieuwen" is gedisabled (grijs), ook na een aanpassing van een van de records die bij de groep betrokken is.
Laatst bewerkt 13 jun 2018 22:47 door Harm Selling.

Lees meer

13 jun 2018 22:58 - 14 jun 2018 08:15
Bijdrage verwijderd daar dit over een nog te publiceren versie gaat.
webmaster
Laatst bewerkt 14 jun 2018 08:15 door Webmaster.

Lees meer

14 jun 2018 07:21
Frank,
Deze functie is nog niet gepubliceerd !!!!!!!!

Lees meer

22 apr 2019 12:03
Harm Selling schreef : Nog eens uitgebreid getest. En mijn ervaring lijkt te kloppen. Nieuw in versie 7 aangemaakte groepen worden keurig "live" vernieuwd. Het cirkeltje is aanwezig. Groepen meegenomen uit de vorige versie worden in het geheel niet vernieuwd en het cirkeltje verschijnt niet na een wijziging in de records (tenzij een wijziging wordt aangebracht aan de zoekacties in de groep, dan volgt er een eenmalige vernieuwing. De optie "vernieuwen" is gedisabled (grijs), ook na een aanpassing van een van de records die bij de groep betrokken is.

Dit probleem is nog altijd aanwezig in aldfaer 7.2, is hier al een oplossing voor?

Lees meer

22 apr 2019 12:14 - 22 apr 2019 12:17
Wim,
De groepen die u wil vernieuwen moet u eerst selecteren. In het venster 'groepen', toets F1 en paragraaf 'een bestaanbde groep vernieuwen'.
Laatst bewerkt 22 apr 2019 12:17 door JayCee.

Lees meer

22 apr 2019 19:52
Dat werkt niet. Zoals hierboven ook al in de tekst staat, die Vernieuwen knop is altijd uitgegrijsd. De enige manier om het werkend te krijgen, is om de groep terug aan te maken.

Gemaakt door Kunena