Aldfaer crasht

• Anna M. van Nifterick Post
  • Auteur

Aldfaer crasht

09 jun 2018 05:53
Enige dagen geleden heb ik de nieuwe versie van Aldfaer geïnstalleerd. Als ik het programma open verschijnt de volgende boodschap: "Het bestand kan niet exclusief geopend worden. Start daarom geen tweede Aldfaer-sessie." Als ik dat bericht wegklik en nieuwe data wil invoeren, komt de volgende boodschap: "Application Error Exception Exception in module Aldfaer.exe at 004089FF. Kan bestand Persoon niet openen." Vervolgens sluit het programma zichzelf af. Ik heb Aldfaer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat brengt geen verbetering. Ik gebruik Windows 10; Aldfaer is geïnstalleerd op schijf C:\. Heeft iemand voor mij een oplossing? Voor de goede orde: ik heb geen andere Aldfaersessie geopend.

Lees meer

Re: Aldfaer crasht

09 jun 2018 16:00
Uit uw woorden begrijp ik dat u Aldfaer 7.0 zelf heeft gedownload en toen geïnstalleerd. In uw downloadmap moet dan ook een bestand zitten Aldfaer7000.exe
Toen u dat installeerde waar heeft u dat geplaatst?
Kunt u een plaatje geven van die map en alles wat daar staat?
Waar staat uw stamboom, is dat onder C:\users\pc naam\documents\aldfaer\stambomen?

• Auteur

10 jun 2018 08:09 - 10 jun 2018 08:18
Dat klopt. Ik heb Aldfaer 7.0 gedownload en vervolgens geïnstalleerd, overigens zonder eerst de oude versie te verwijderen. Dat heeft in het verleden namelijk nooit problemen gegeven Na het downloaden van bestand Aldfaer 7000.exe heb ik Aldfaer geïnstalleerd in C:\, dus niet in een dieper gelegen directory. De stamboom staat op dezelfde computer.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 10 jun 2018 08:18 door Anna M. van Nifterick Post. Reden: De plaatjes waren dubbel geüpload en er stond een foutje in de tekst.

• Auteur

18 jun 2018 10:50
Hetzelfde probleem doet zich nog steeds voor (Aldfaer geeft boodschap "Het bestand kan niet exclusief geopend worden. Start daarom geen tweede Aldfaer-sessie."
Als ik dan even werk in het programma krijg ik het volgende te zien: "Application Error Exception Exception in module Aldfaer.exe at 004089FF. Kan bestand Persoon niet openen.", waarna Aldfaer zichzelf afsluit.)
Is er wellicht iemand die een oplossing weet?

Lees meer

18 jun 2018 14:27 - 18 jun 2018 14:28
U zou kunnen proberen in de C:\Aldfaer de twee *.ini bestandjes een rename te geven als Aldfaer afgesloten is. Open Aldfaer en kijk even of de mappen in Extra -> Instellingen -> Rapporten -> bestanden bestaan. Idem boor de Veiligheidskopie. Dan via 'Bestand Zoek Aldfaer bestanden' zoekt u naar het bestand wat bij de conversie is gebruikt 'naam - voor conversie vs 7.alx' en open dat. Dan vangt de conversie wederom aan. Indien goed sla dat dan op met 'Opslaan als' met een correcte stamboomnaam.
Laatst bewerkt 18 jun 2018 14:28 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Anna M. van Nifterick Post

• Auteur

19 jun 2018 00:26
Deze oplossing werkt perfect! Heel hartelijk dank; ik kan nu weer verder.

Gemaakt door Kunena